مشاوره و فروش
02191003181

ساخت قطعات پلاستیکی

manufacture plastic parts
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
24 بازدید

ساخت قطعات پلاستیکی برای انواع صنایع امری مورد نیاز به شمار می آید. این قطعات می توانند اجزای تشکیل دهنده یک دستگاه باشند و یا اینکه خودشان به صورت مجزا کار کنند. امروزه تعدادزیادی کارگاه تولید قطعات پلاستیکی در سراسر دنیا در حال فعالیت هستند و انواع دستگاه ساخت قطعات پلاستیکی نیز برای تسریع در کارها مورد استفاده قرار می گیرند. فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت در نظر دارد تا در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد روش ساخت قطعات پلاستیکی سفارشی در اختیار شما قرار دهد. ضمن این که قطعات پلاستیکی پر مصرف نیز در این مقاله به شما معرفی خواهند شد.

ساخت قطعات پلاستیکی

اگر به لیست قطعات پلاستیکی خودرو نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که از تمامی این قطعات انتظار می رود تا از استحکام بالایی برخوردار باشند. این که این قطعات از چه نوع ماده پلاستیکی تولید شوند و چه میزان گرما را باید تحمل کنند تا به استحکام مورد نظر برسند، بسیار اهمیت دارد.

جالب است بدانید که امروزه ساخت قطعات پلاستیکی در خانه نیز امکان پذیر است. به این منظور می توان از قالب و رزین استفاده نمود. این کار با ریختن رزین مایع به همراه سخت کننده در قالب انجام می شود تا محصول دلخواه به دست آید. دلیل ین امر می توان نیاز به قطعه بدون پرداخت هزینه باشد به خصوص زمانی که شما می خواهید قطعه ای تولید کنید که سفارش ساخت و یا خرید آن آن قدرها هم صرفه اقتصادی ندارد.

ساخت قطعات پلاستیکی سفارشی

دانستن روش ساخت قطعات پلاستیکی برای تهیه دستگاه ها و تخمین هزینه یا زمان مورد نیاز تا دستیابی به محصول مورد نظر، ضروری است. یکی از این روش ها تزریق پلاستیک است. این روش علاوه بر این که هزینه نسبتا پایینی دارد، جهت تولید سریع محصولات سفارشی بسیار کارآد خواهد بود. امروزه بسیاری از کارگاه ها و کارخانه ها، قطعات مختلفی را با استفاده از این روش تولید کرده و به سفارش دهنده گان تحویل می دهند.

دستگاه ساخت قطعات پلاستیکی

یکی از مهم ترین دستگاه ها برای تولید این قطعات، پرینتر سه بعدی است. البته دستگاه های دیگیری نظیر دستگاه قالب تزریق وجود دارند، که می توانند برای تولید این قطعات مورد استفاده قرار بگیرند. اما با توجه به قدرت بالا، سرعت مناسب و همچنین ظرافت کاری که پرینترهای سه بعدی دارند، ما در این مقاله در مورد این پرینترها صحبت خواهیم کرد. چرا که بسیاری از قطعات پلاستیکی پر مصرف از همین طریق تولید می گردند.

فرایند تولید قطعات با پرینتر سه بعدی

مراحل ساخت قطعات پلاستیکی بدون قالب و با استفاده از پرینتر سه بعدی به شرح زیر است:

آماده سازی

اولین مرحله در این فرایند، آماده سازی مدل ها و قراردادن صحیح صفحات در دستگاه است. در صورت نیاز باید ساختارهای پشتیبانی به کارافزوده شود و مدل را به لایه های مختلفی تقسیم نمود تا در نهایت، به تولید یک محصول واحد و منسجم بیانجامد.

چاپ

در مرحله چاپ برای ساخت قطعات پلاستیکی، باید به نوع فناوری پرینتر توجه داشت. باید بدانید که روش های مختفی در این پرینترها به کار گرفته می شود. به عنوان مثال، روش FDM که در آن یک فیلامنت پلاستیکی ذوب می شود تا فرایند چاپ انجام گیرد. یا روش پرینت سه بعدی استریولیتوگرافی که به آن SLA نیز نام دارد و با سخت شدن رزین انجام می گیرد. روش دیگری نیز با نام پرینت سه بعدی SLS وجود دارد که در آن پودر پلاستیک ذوب شده و عمل چاپ تکمیل می شود.

پس پردازش

عملیات آخری که در ساخت قطعات پلاستیکی با استفاده از پرینتر سه بعدی انجام می شود، عملیات پس پردازش نام دارد. این عملیت دقیقا بعد از اتمام پرینت انجام شده و در آن قطعات از چاپگر جدا می شود. سپس این قطعات تمیز شده و برای پخت نهایی آماده می گردند. در مرحله پخت که کاملا وابسته به نوع فناوری پرینتر است، در صورت وجود ساختارهای پشتیبانی،  شاهد حذف آن ها خواهیم بود.

انواع قالب گیری ها در ساخت قطعه های پلاستیکی

ساخت قطعات پلاستیکی با استفاده از انواع قالب ها انجام می شود. مهم ترین این انواع عبارت اند از قالب گیری ضربه ای اکستروژن، قالب گیری ضربه ای تزریقی، قالب گیری تزریقی واکنشی و … . باید بدانید که تولید قطعات پلاستیکی بادی و انواع دیگر این قطعات در ایران نیز به میزان قابل توجهی انجام می شود. شرکت بازرگانی آهن آلات ثامن تجارت در بخش های مختلف از وب سایت خود، بزرگترین تولیدکنندگان و کارگاه تولید قطعات پلاستیکی را معرفی نموده و انواع قالب یری برای انجام این کار را به صورت مفصلی توضیح داده است.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه