مشاوره و فروش
02137163
making jack accessories
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
41 بازدید

ساخت لوازم جک و به خصوص ساخت جک هیدرولیکی ساده و شناخت این که این ابزار چه ویژگی هایی دارد، در این مقاله از وب سایت مجموعه ثامن تجارت بررسی می شود. ساخت جک با پیچ و مهره امکان پذیر است؛ اما نیاز به دانش مرتبط و همچنین این که آشنایی با چگونگی کارکرد این محصول نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. جک شناور، جک چرخشی و جک تلسکوپی از جمله انواع جک هایی اند که در اثر کاربرد خاص خود را دارند. این محصولات باید متناسب با استانداردهای تعریف شده تولید شوند تا بتوان عملکرد مناسبی را از آن ها انتظار داشت.

ساخت لوازم جک

لوازم جک هیدرولیک باید متناسب با جک مورد نظر و استانداردها و ضوابط به آن تولید شوند. اصلی ترین اجزای یک جک عبارت اند ازک

  • میله
  • صفحه زیرین
  • مخزن
  • پیستون متحرک
  • واشر باز و بسته کردن
  • پمپ مایعات
  • سیلندر اصلی
  • واشر تنظیم آب

جک های هیدرولیکی دستگاه هایی با کاربردهای متعدد هستند. اما بیشتر از این محصول در بالا بردن اتومبیل ها و ایجاد فاصله بین آن تا سطح زمان برای فراهم سازی امکان تعمیر و تعویض قطعات، استفاده می شود.

ارتباط لوازم جک با یکدیگر

ساخت لوازم جک باید با در نظر ارتباط میان آن ها و متناسب با دیگر اجزاء انجام شود. مخزن در این جک سیال هیدرولیک دارد. پمپ این سیال را از مخزن با فشار مناسب به سیندر اصلی هدایت می کند. این سیلندر درواقع نقش نگه دارنده پیستون را نیز بر عهده دارد که به واسطه مایع تحت فشار، خارج می شود. این بخش همچنین دریچه ترشح یک پمپ هیدرولیک فشار را نیز آزاد کرده و به عقب نشینی پیستون متحرک کمک می کند.

انواع جک هیدرولیکی

در راستای ساخت لوازم جک باید بدانید که این محصول چه انواعی دارد. آن چه در ادامه معرفی می شود، مهم ترین انواع جک ها هستند که از گذشته تا به امروز تولید شده و در بازار موجود می باشند.

جک یک راهه

در این نوع جک پیستون متحرک و دسته آن دارای اندازه یکسانی هستند. این پیستون فقط دارای یک مجرا برای ورود و خروج روغن است. زمانی که روغن وارد می شود، یک سمت پیستون جک باز شده و باری را بلند می کند. در واقع جک ها نقش و نیرویی برای پایین بردن وسیله ندارند و تنها آن را بلند می کنند. به همین دلیل ات که اگر بخواهید جک بسته شود، حتما باید باری بر روی دسته پیستون قرار بگیرد.

 جک یک طرفه

نوع دیگری از جک های هیدرولیکی، جک یک طرفه نام دارد. در این محصول قطر پیستون با دسته آن یکسان نیست و بیشتر می باشد. دو مجرا برای ورود و خروج روغن در این جک وجود دارد که یکی در ابتدای پیستون و دیگری در انتهای سیلندر واقع شده اند. اما روغن تنها در مجرایی حرکت دارد که در سمت سر پیستون بوده و مجرای دیگر برای تهویه هوا از سمت دیگر پیستون در نظر گرفته می شود. این نوع جک نیز همانند جک یک راهه تنها توان بلند کردن وسیله را دارد و نه پایین بردن آن را.

جک دو طرفه

در ادامه مقاله ساخت لوازم جک، توجه شما را به پیشرفته ترین نوع جک جلب می نماییم. ر این محصول قطر دسته پیستون از خود آن کوچک تر است و البته ممکن است که تعداد دسته ها از یک به دو عدد متغیر باشد. دو مجرا برای روغن در این جک در نظر گرفته شده که درزمان بلند شدن وسیله، روغن از مجرای ابتدای پیستون وارد شده و از مجرای دیگر به مخزن منتقل می گردد. این انتقال در زمان پایین آوردن وسیله، برعکس انجام می گیرد. این محصول  می تواند از هر دو طرف فشار وارد کرده و وسیله را تحت فشار پایین آورد. نمونه ای از این  جک ها، جک فرمان هیدرولیک است که در آن نیاز است تا برای چرخاندن چرخ ها به سمت راست و چپ نیرویی اعمال گردد.

کاربرد جک هیدولیک

فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت در این بخش از مقاله ساخت لوازم جک، در مورد به کارگیری این محصول اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد. موارد زیر، از جمله مهم ترین کاربردهای این محصول به شمار می آیند.

  • استفاده در تجهیزات انتقال مواد
  • جهت بلند کردن کردن وسایل نقیله
  • استفاده در جرثقیل ها برای انتقال بار
مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *