مشاوره و فروش
02191003181

لوله درزدار سبک چیست؟

lightweight seamless pipe
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
3 بازدید

لوله سبک درزدار یکی از انواع لوله ها جهت انتقال سیالات مختلف از محلی به محل دیگر است. این نوع لوله ها بیشتر در نقل و انتقال سریع سیال یا گاز و به صورت روکار مورد استفاده قرار می گیرد. لوله مذکور با نام لوله جوشی نیز شناخته میشود چرا که محل اتصال ورق فولادی برای ایجاد لوله در این محصول با استفاده از دستگاه جوش، تکمیل شده است. قیمت لوله درزدار و به خصوص قیمت لوله درزدار 6 اینچ با توجه به وزن و ابعاد آن تعیین می شود. به همین منظور نیاز است تا ضمن آشنایی با ماهیت، به جدول وزن لوله سیاه درزدار نیز توجه شود. با مطالعه ادامه این مقاله از وب سایت ثامن تجارت همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی در رابطه با این محصولات در اختیارتان قرار بگیرد.

لوله درزدار سبک

نام این محصول به سرعت دو ویژگی مهم از آن را به شما یادآروی می کند. اول درزدار بودن و دوم سبک بودن لوله. به طور کل لوله ها به دو صورت تولید می شوند. یا درزدار هستند و یا بدون درز. این دو نوع لوله تفاوت هایی در فرایند تولید و ظاهر با یکدیگر دارند. همچنین مواراد کاربرد آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. هرچند که در برخی از موارد از این لوله ها به جای یکدیگر استفاده می کنند و مشکلی هم رخ نمی دهد.

از مهم ترین کاربردهای لوله سبک درزدار، انتقال آب و آب رسانی به بخش های مختلف یک سازه است. همان وطر که پیش تر نیز بیان شد، لوله های درزدار را معمولا به صورت روکار در سازه ها به کار می برند تا عمل تعمیر و تعویض آن ها با سرعت و راحتی بیشتری انجام شود.

اتصالات لوله درزدار سبک

این لوله در راستا بدنه خود دارای یک محل اتصال هستند که به راحتی دیده می شوند. وجود این محل اتصال اولین تفاوت فاحش میان لوله های درز دار  یا لوله جوشی با لوله بدون درز، به شمار می رود. به طور کل برای لوله درزدار جوشی سبک می توان از اتصالات درزدار یا اتصالات مانیسمان رده SGP بنکن اسفاده نمود. نمونه ای از این لوله ها، لوله درزدار 4 اینچ می باشد که درز لبه های آن به همین طریق اتصال یافته است. اگر در اتصال لبه های این لوله از جوشکاری مستقیم استفاده شود، به این لوله ها، لوله های درز مستقیم گفته می شود. اما اگر از روش جوش مارپیچ برای این کار بهره گرفته شود، به آن عنوان لوله درز مارپیچ یا لوله اسپیرال اطلاق می شود.

مشخصات لوله درزدار سبک

در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که لوله مورد بحث دارای چه مشخصاتی است. در بخش های ابتدایی بیان شد که جدول وزن لوله سیاه درزدار می تواند مرجع خوبی برای اطلاع از وزن انواع این لوله باشد. این لوله ها در واقع بیشتر در سایزهای 1، 2 و 3 اینچی تولید می شوند. وزن آن ها نیز در بازه 5 تا 7 کیلوگرم تعیین می شود. این مدل از لوله های درزدار با نام لوله درزدار سبک، با توجه به همین فاکتورهای بیان شده با لوله درزدار سنگین متفاوت است.

مشخصات لوله درزدار سنگین به این صورت است که وزن آن در بازه 7 تا 152 کیلوگرم قرار می گیرد. همین امر تفاوت میان این دو نوع لوله را به طور آشکارا بیان می دارد. ضخامت این لوله ها در حالت سنگین ینز برابر با 5.2 میلی متر تا 8.4 میلی متر است. ضمن این که سایز آن ها نیز از 2.1 اینچ تا 8 اینچ در نظر گرفته می شود. در مورد طول این لوله ها باید گفت که غالبا این محصول در طول 6 متر یا 12 متری تولید می شوند. اما با ان وجود امکان تغییر این فاکتور با توجه به نیاز بازار و سفارش مشتری قابل تغییر می باشد.

قیمت لوله سیاه درزدار سبک

لوله درزدار سبک در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت معرفی شد. همچنین بیان شد که قیمت آن متاثر از عوامی از جمله مشخصات فیزیکی لوله و به خصوص وزن آن است. قیمت لوله سیاه گازی، قیمت لوله سیاه بدون درز و قیمت لوله درزدار از انواع دیگر نیز با توجه به عوامل مشابه قابل محاسبه است. در صورت تمایل برای خرید می توانید استعلام قیمت را از طریق کارشناسان ما انجام داده و نسبت به خرید و ثبت سفارش خود از طریق وب سایت ما، اقدام نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه