مشاوره و فروش
02137163
قیمت پروفیل آلومینیومی
۱۶ خرداد ۱۴۰۳
8 بازدید

پروفیل آلومینیومی (Aluminum profile) محصولی است که از آلیاژهای آلومینیوم تولید شده و از طریق فرآیند اکستروژن به اجسام شکل‌دار تبدیل می‌شود. در نوشتۀ امروز از سایت ثامن تجارت قصد داریم شما را با انواع پروفیل آلومینیوم رنگی آشنا ساخته و قیمت پروفیل آلومینیوم، خواص پروفیل آلومینیوم، آلیاژها و کاربردهای آن، و جدول پروفیل آلومینیوم آشنا سازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان نوشتۀ امروز با ما همراه باشید. شما می‌توانید برای خرید پروفیل آلومینیومی مورد نظر خود با کارشناسان ثامن تجارت در ارتباط باشید.

پروفیل آلومینیومی چیست؟

پروفیل آلومینیومی (Aluminum profile) محصولی است که از آلیاژهای آلومینیوم تولید شده و از طریق فرآیند اکستروژن به اجسام شکل‌دار تبدیل می‌شود. ترکیب منحصر به فرد آلومینیوم از ویژگی‌های فیزیکی بیشتر به این فرآیند بستگی دارد. اکستروژن آلومینیوم در چندین زمینه استفاده می‌شود زیرا این فلز: قوی و پایدار است.

پیچ به‌جای جوش، آلومینیوم به‌جای فولاد! این ایدۀ انقلابی دو بنیان‌گذار این کالا، Gerrit Pies و Wolfgang Rixen بود؛ با هدف دستیابی به فناوری اتصالات نوآورانه، صرفه‌جویی در هزینه در مقایسه با فولاد و انعطاف‌پذیری قاطع. همۀ این مزایا در حال حاضر در بیش از 4500 جزء سازگار با یکدیگر در دسترس هستند، و دامنه به‌طور مداوم در حال گسترش است.

علاوه‌براین، پروفیل‌های آلومینیومی آنودایزشده از این محصول دارای شیارهای شیبدار هستند. هنگامی که از اتصال‌دهنده‌ها در شیار استفاده می‌شود، ضلع‌های شیار به بست‌ها در محدودۀ الاستیک فشار می‌آورند و پیش‌تنیدگی بیشتری ایجاد می‌کنند که این از ایمن‌تر بودن بست‌ها اطمینان می‌دهد. برای مثال، وقتی نوبت به ارتعاشات در پایۀ ماشین می‌رسد، این یک مزیت کلیدی است. این روزها، فناوری پروفیل آلومینیوم در انواع پروژه‌ها توسط مهندسان در سراسر جهان، از ساخت قاب‌های ساده گرفته تا خطوط تولید کاملاً خودکار، به کار گرفته می‌شود.

به نقل از ویکی پدیا:

آلیاژهای آلومینیوم، آلیاژهایی با خاصیت فلزی هستند که معمولاً شامل ۹۰–۹۶٪ آلومینیم بوده و علاوه‌بر آن دارای یک یا چند عنصر دیگر هستند که به منظور بهبود خواص به آلومینیوم افزوده شده‌اند. معمولاً این آلیاژها علاوه‌بر عناصر آلیاژی اصلی شامل چندین عنصر آلیاژی فرعی نیز هستند که مقدار اندکی داشته ولی تأثیر بسیاری بر ویژگی‌های آن‌ها دارند.

شما می‌توانید برای خرید پروفیل آلومینیوم رنگی مورد نظر خود و نیز استعلام قیمت پروفیل آلومینیوم، با متخصصان ثامن تجارت تماس بگیرید.

ساخت انواع پروفیل آلومینیوم رنگی

سابلیمیشن فرآیندی صنعتی است که در آن رنگ‌های مخصوص روی پروفیل‌های آلومینیومی اعمال شده و با حرارت دادن به مواد منتقل می‌شوند و بافت و سایه‌های گوناگون چوب، مرمر، گرانیت و سایر جلوه‌های تزئینی را با دقت بازتولید می‌کنند. با توجه به این فرآیند، با هر پوشش آلومینیومی می‌توان از خواص استحکامی، مراقبتی و محافظتی این محصولات، بدون معایب چوب یا سایر مواد طبیعی، برخوردار گردید. این پوشش بادوام، غیرسمی بوده و برای حیوانات خانگی بی‌خطر است.

سابلیمیشن یکی از قابل‌اعتمادترین انواع پوشش‌های ارائه‌شده در جهان شناخته می‌شود. مقاومت بسیار خوبی در برابر اشعۀ ماوراءبنفش و سایر عوامل جوی دارد، بنابراین در صنعت تولید در و پنجره و همچنین دکوراسیون داخلی و خارجی کاربرد فراوانی را به خود اختصاص می‌دهد.

انواع پروفیل آلومینیومی رنگی

مراحل تولید انواع پروفیل آلومینیوم رنگی به شرح زیر است:

  1. به‌کارگیری پوشش پودری و قرار گرفتن سایۀ مورد نظر روی پروفیل؛
  2. استفاده از فیلم تزئینی با بافت چوبی یا هر الگوی منحصربه‌فرد دیگری، برای پوشاندن پروفیل؛
  3. حذف هوا از زیر فیلم با خلاء؛
  4. گرم کردن پروفیل‌ها در دمای 190-220 درجۀ سانتی‌گراد و تحت تصعید قرار دادن محصول، و طراحی روی سطح پروفیل؛
  5. حذف فیلم و بررسی کیفیت پروفیل آلومینیوم رنگی.

مقاومت انواع پروفیل آلومینیومی رنگی

آنودایز کردن یک روش الکتروشیمیایی برای افزایش مقاومت آلومینیوم در فرآیندهای خوردگی و سایش است و اجازه می‌دهد تا بالای فلز در سایه‌های روشن فراوان لاک زده شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که رنگ‌های مورد استفاده برای این فرآیند عمدتاً مقاومت خوبی در برابر نور خورشید دارند. هر آلیاژ آلومینیوم را می‌توان آنودایز کرد. ویژگی‌های عملکردی خاص مانند استحکام و تخلخل به آلیاژ مورد استفاده، روش خاص آنودایز کردن و شیمی و مدت زمان فرآیند بستگی دارد.

آندایزینگ انواع پروفیل آلومینیوم رنگی

  • این فرآیند با تمیز کردن، شست‌وشو و حکاکی پروفیل‌های تمام‌شده آغاز می‌شود؛
  • سپس آن‌ها را در یک وان الکترولیت اسیدی قرار می‌دهند که کاتد داخل آن نصب شده است؛
  • هنگامی که جریان الکتریکی از محلول عبور می‌کند، قطعات آلومینیومی به‌عنوان آند عمل می‌کنند و فرآیند شیمیایی شروع می‌شود؛
  • در نتیجه، یون‌های اکسیژن آزادشده از الکترولیت با اتم‌های آلومینیوم در بالای فلز ترکیب شده و یک لایه آلومینا را تشکیل می‌دهند که به‌طورکامل با آلومینیوم زیر آن ذوب می‌شود؛
  • پس از آن، می‌توان برای بهبود خدمات و جلوگیری از فرآیند خوردگی، رنگ را اعمال کرده و درنهایت آب‌بندی کرد؛
  • لایۀ اکسیدی که در فرآیند آنودایز به دست می‌آید، بسیار سخت است و مقاومت عالی در برابر خوردگی دارد. این امر دوام استثنایی محصول را تعیین می‌کند، و موجب می‌شود به‌راحتی ترک نخورد یا کنده نشود.

این ویژگی‌ها، پروفیل‌های آلومینیومی آنودایزشده را به عنصری پرطرفدار در معماری و طراحی، دستگاه‌های خانگی، مبلمان، تولید قایق و کالاهای ورزشی و لوازم الکترونیکی شخصی تبدیل می‌کند. شما می‌توانید برای خرید انواع پروفیل آلومینیوم رنگی مورد نظر خود و یا استعلام قیمت پروفیل آلومینیوم باکیفیت و درجه‌یک، به بخش مربوطه در منوی سایت ما مراجعه کرده و یا با کارشناسان ثامن تجارت در ارتباط باشید.

کاربرد انواع پروفیل آلومینیوم رنگی

به‌عنوان محصولات اکستروژن، پروفیل‌های آلومینیومی در بسیاری از محصولات مانند نرده‌های جانبی، قاب پنجره‌ها، بخش‌های در یا حتی اجزای هستۀ آلومینیومی مفید هستند. اگر به دنبال یک پروفیل آلومینیومی بادوام و باکیفیت هستید، هیچ چیزی بهتر از پروفیل آلومینیوم رنگی وجود ندارد.

آلومینیوم به‌طور گسترده در حمل‌ونقل، بسته‌بندی، پردازش مواد غذایی و شیمیایی، معماری، تولید انرژی و انتقال الکتریکی استفاده می‌شود. آلیاژ خاص مورد استفاده بستگی به خواص ویژۀ مورد نیاز دارد.

انواع پروفیل آلومینیومی رنگی

این نوع پروفیل در الکترونیک، سیستم‌های اتوماسیون صنعتی، جداول آزمایشگاهی، یا به‌عنوان حفاظ روی برد، ریل‌های کشویی برای دستگیره‌ها و… استفاده می‌شود؛ به‌طورکلی در تمام زمینه‌هایی که به دقت بالایی نیاز دارند. درواقع، تنوع زیادی از پروفیل‌های آلومینیومی وجود دارد، زیرا هر یک از آن‌ها بر اساس استفادۀ نهایی، در معرض سفارشی‌سازی‌های متعددی هستند.

انواع پروفیل آلومینیومی رنگی

در ادامه قصد داریم برخی از مهم‌ترین انواع پروفیل آلومینیومی رنگی را برمبنای استفاده و کاربردشان به شما معرفی کنیم:

پروفیل آلومینیومی Vehicle borders

پروفیل‌های آلومینیومی حاشیۀ خودرو پروفیل‌های ساختاری آلومینیومی هستند که عمدتاً در تهیۀ وسایل نقلیۀ صنعتی و تجاری مانند اتوبوس و وانت استفاده می‌شوند.
پروفیل آلومینیومی Special section

پروفیل‌های آلومینیومی گوشه‌های بخش ویژه، اغلب با سطح پیچ‌دار برای بهبود ظاهر زیبایی عناصری که روی آن‌ها اعمال می‌شوند مورد نیاز هستند.

پروفیل آلومینیومی Special U

این پروفیل‌های آلومینیومی رنگی در بخش‌های گوناگون خودرو، الکترونیک، الکترومکانیک، ساختمان، مبلمان و… کاربرد دارند و می‌توانند ابعاد بسیار کوچکی داشته باشند.
پروفیل آلومینیومی Handles

پروفیل‌های دستگیرۀ آلومینیومی ساختاری که در بخش مبلمان استفاده می‌شوند، با طراحی خاص خود قوی، مقاوم و همه‌کاره هستند.

پروفیل آلومینیومی Transition strips

نوارهای انتقال ساختاری آلومینیومی پروفیل‌هایی هستند که کاربرد اصلی خود را به‌عنوان عناصر تکمیلی و اتصال روی مجموعه‌های پانل چوبی یا سایر مواد بر پایۀ مواد پیدا می‌کنند.

استفاده از رنگ پودری برای ساخت انواع پروفیل آلومینیومی رنگی

پوشش پودری فرآیند پاشش رنگ باردار الکترواستاتیک (به‌صورت پودر) روی یک پروفیل آلومینیومی است. در تضاد با پوشش مایع، هیچ حلال مورد نیازی برای پوشش پودری وجود ندارد. بنابراین، بسیار اساسی است که از قبل به‌درستی بالای پروفیل‌ها را تمیز کرده و گردوغبار، گریس و هرگونه مشکل جانبی دیگری را با دقت حذف کنید.

از یک تفنگ الکترواستاتیک برای پاشیدن پودر روی پروفیل استفاده می‌شود، و پس از آن پروفیل‌های تیمارشده در یک کورۀ گرم‌شده قرار می‌گیرند و در آن‌جا باقی می‌مانند تا زمانی که پوشش به‌طور یکنواخت روی سطوح پروفیل ذوب شده و پخته شود. پس از سرد شدن پروفیل‌ها، یک لایه رنگ صاف و سخت به دست می‌آید.

مزایای اصلی رنگ پودری به شرح زیر است:

  • رنگ‌های زندۀ عالی (مخصوصاً در ترکیب با آنودایز)؛
  • لایۀ پوشش متراکم و یکپارچه با سطح فلز؛
  • بدون پوسته‌پوسته شدن؛
  • سازگار با محیط زیست نسبت به پوشش مایع.

قیمت پروفیل آلومینیومی رنگی در بازرگانی ثامن تجارت

در نوشتۀ امروز از سایت ثامن تجارت به معرفی انواع پروفیل آلومینیومی رنگی پرداختیم و شما را از قیمت پروفیل آلومینیومی و نحوه خرید این محصول آشنا ساختیم. چنانچه قصد خرید پروفیل آلومینیوم مورد نظر خود را داشته و یا می‌خواهید از قیمت روز انواع پروفیل آلومینیومی رنگی اطلاع یابید، تنها کافی است با کارشناسان مجموعۀ ثامن تجارت تماس بگیرید.

 

پرسش‌های متداول

پروفیل آلومینیومی چیست؟

پروفیل آلومینیومی (Aluminum profile) محصولی است که از آلیاژهای آلومینیوم تولید شده و از طریق فرآیند اکستروژن به اجسام شکل‌دار تبدیل می‌شود. ترکیب منحصر به فرد آلومینیوم از ویژگی‌های فیزیکی بیشتر به این فرآیند بستگی دارد. اکستروژن آلومینیوم در چندین زمینه استفاده می‌شود زیرا این فلز: قوی و پایدار است.

انواع پروفیل آلومینیومی براساس کاربرد چیست؟

پروفیل آلومینیومی Vehicle borders، پروفیل آلومینیومی Special section، پروفیل آلومینیومی Special U، و…

 

مطالب مرتبط