مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1669656838
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
97 بازدید

اجرای سقف سبک با قوطی به عنوان پوشش و عایقی برای بخش های بالایی آن در برابر عوامل گوناگون از بهترین انتخاب هاست. اجرای و انواع سقف سبک موجب مقاومت و استحکام بنا در برابر عوامل گوناگون مانند باد، آفتاب، تغییرات جوی مانند باران و تگرگ و زلزله می شود. البته لازم به ذکر است که طریقه زدن سقف سبک نیز در افزایش استحکام بی تاثیر نیست. در ضمن خرید پروفیل ساختمانی سبک از مجموعه ای چون ثامن تجارت موجب افزایش کیفیت سازه و صرفه جویی در هزینه هایتان می شود.

نحوه اجرای سقف سبک با قوطی

طراحی کردن سقف های سبک به شکل های گوناگون صورت می گوید. اجرای سقف سبک و فرایند کار آن به عنوان بخشی از محصول نهایی، یعنی سازه سقف و ساختار اصلی آن می باشد. به همین دلیل ساخت سازه ای توانسته در گرو چگونگی نحوه اجرای سقف باشد.

بدون شک برای اجرای سقف سبک با قوطی در ساختمان بتنی یا سازه های دیگر، بخشی از کار باید در کارخانه صورت گیرد و سقف سبک یک کالای سازه ای فرآوری شده می باشد. از این رو نمی تواند از مصالح ساختمانی رایج استفاده کرده و باید از مواد اولیه ای که در آزمایشگاه و کارخانه از نظر وزن و مقاومت بهینه شده اند، استفاده نمایند. اصولی بودن طریقه زدن سقف سبک نیازمند و عامل زیر است:

  1. با توجه به این که اجرای سقف سبک با پروفیل بر اصول ساخت و تولید صنعتی متکی کی باشد، نیروی آموزش دیده از جمله موارد مهم برای آن می باشد.
  2. لوازم نقشه برداری فوق پیشرفته و دقیق برای اجرای سقف تراز اول و محکم بسیار ضروری است.
Light roof with cans 01

مزایای اجرای سقف سبک

در معماری، انتخاب کردن نوع سقف و عمل آن ها با توجه به تجربه و شرایط اقلیمی هر منطقه تاثیر زیادی در استحکام بنای شما می شود. در صورتی که قوطی کشی سقف از نوع سبک باشد دارای مزایای زیر است:

  • قیمت کمتر: پایین بودن قیمت و به صرفه بودن سقف های سبک
  • کاهش وزن سازه و خسارات جانی: در زمان حوادث طبیعی مثل زلزله، امکان ریزش سقف موجب آسیب و تلفات جانی شده، از این رو اجرای سقف سبک با قوطی و با وزن کمتر موجب کاهش این نوع خسارات می شود.
  • امکان اجرا و نصب دهانه های بالا با کمترین تعداد ستون: استفاده کردن از کابل های با استحکام و مقاومت کششی بالا به جای میلگرد، با هدف خنثی کردن بارهای ثقلی، موجب اجرای سقف سبک با کمترین تعداد پایه می شود. این امر حتی موجب زیبایی و استفاده بهتر از فضا می شود.

انواع سقف سبک موجود در بازار

در حال حاصر سبکی و وزن کم از مهم ترین کیفیت های مورد نیاز در ساختن بناهای با عمر بالا و قیمت پایین است. از این رو امروزه اجرای سقف سبک با قوطی بسیار محبوب است. این نوع سقف های سبک یا سقف فوق سبک دارای انواع گوناگونی است که در ادامه شما را با آن آشنا می کنیم، همچنین جهت اطلاع از قیمت روز انواع تیرچه بلوک می‌توانید از طریق فروشگاه ثامن تجارت با کارشناسان فروش سایت مشورت کنید.

Light roof with cans

سقف تیرچه کامپوزیت

این نوع ترکیبی از یک دال بتنی برای عرشه، برشگیر به جای پوتر و دو لایه نیوتکستایل و ژئوممبران برای عایق می باشد. نوع سفت کاری آن فولادی بوده و عرشه ای با تن ریزی روی شبکه ی مش آرماتوربندی صورت می گیرد.

سقف تیرچه بلوک

این نوع سقف سبک از اتصال تیرچه بلوک به تیر بتنی و بلوک چینی برای پرکننده فضای بین تیرچه ها ساخته می شود. بلوک ها توانسته سفالی بوده اما استفاده از نوع یونولیتی موجب سبک سازی و اجرای سقف سبک با قوطی می شود.

سقف عرشه فولادی

تولید این نوع سقف با یک سقف عرشه فولادی با ورق های فولادی و آهنی می باشد و از آن برای فضاهای عمومی، پل های آهنی و سازه های موقت استفاده می کنند. البته در حال حاضر سقف عرشه حبابی جایگزین این نوع شده است.

کلام آخر

سقف ها از جمله مهم ترین قسمت های یک سازه با هدف پوشش و عایق برای بخش های فوقانی در برابر عوامل گوناگون چون حوادث طبیعی می باشد. انواع سقف سبک موجب کم وزنی سازه و همچنین کاهش قیمت و کاهش خسارات جانی در حوادث می شود. در حال حاضر اجرای سقف سبک با قوطی در ساختمان بتنی و قوطی کشی سقف بسیار محبوب شده است. شما می توانید با خرید قوطی ساختمانی سبک و با کیفیت برای سقف از سایت ثامن تجارت استحکام و سبک بودن سازه تان را تضمین نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه