مشاوره و فروش
02191003181

هواگیری صفحه ستون سوله

852350 image1640368284 1
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
144 بازدید

در این مقاله از سایت ثامن تجارت نحوه هوا گیری صفحه ستون ساختمان و نکات مهم برای انجام این کار مورد بررسی قرار می گرد. این نکات شامل مواردی از قبلی نحوه نصب صفحه ستون سوله، اطلاعاتی در مورد میلگرد صفحه ستون و … است. دلیل انتخاب این موضوع اهمیت هواگیری صفحه ستون به عنوان بخشی حساس برای تشکیل سازه فولادی است. ما تلاش می کنیم تا در این مقاله، در مورد انواع صفحه ستون یا بیس پلیت اطلاعات کلی را ارئه می دهیم. پس از آن همه مراحل را به طور دقیق و پشت سر هم به شما توضیح دهیم تا این نوشتار بتواند برای تان کاربردی باشد. پس لطفا آن را تا انتها مطالعه  کنید.

نحوه هوا گیری صفحه ستون ساختمان

در این بخش نکات مهمی که باید در حین انجام این عملیات در نظر گرفته شوند را به شما ارائه می دهیم. در بخشی هم به شما مراحل و نحوه انجام کار را به ترتیب بیان می کنیم. هواگیری صفحه ستون رگلاژ نهایی است و بلافاصله بعد از اتمام بتن ریزی فنداسیون آغاز می شود. در زمان بتن ریزی که قرار است مهره ها باز شوند، باید از تماس با محل رزوه بولت ها جلوگیری به عمل آید. این کار باعث می شود تا بازکردن مهره ها برای رگلاژ به درستی انجام شود. برای انجام این کار مقداری گریس به بولت ها زده می شود و یا می توان از گونی بر استفاده نمود.

شاعول بودن بولت و صفحه ستونها چه پیش از بتن ریزی و چه در زمان انجام این کار، از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که اگر بولت ها شاغول نباشند، بلند کردن صفحه به راحتی انجام نخواهد شد و از طرفی ممکن است باز کردن مهره ها هم دچار مشکل شود.

image1645430870samen4

نصب صفحه ستون و کاربرد صفحه ستون چیست؟

تا به حال به وارد شده به یک سازه دقت کرده اید؟ به نظر شما این بار چگونه به زمین منتقل می شود؟ ما در پاسخ این سوال به شما می گوییم که تمام بارهایی که به یک سازه وارد می شوند، به ستون منتقل می شود. در واقع بارهای که به کف سازه ها و تیرها وارد می شوند، در نهایت به ستون ها می رسد. نحوه اتصال صفحه ستون به فنداسیون، هر چه باشد، در نهایت این بار با استفاده از صفحه ستون به فنداسیون بتنی و سپس به واسطه پی، به زمین منتقل می شود.

شابلون صفحه ستون چیست؟

زمانی که بخواهیم صفحه ستون اصلی را بسازیم برای افزایش دقت در مرحله ساخت از شابلون استفاده می کنیم. شابلون صفحه ستون که به آن شابلون بیس پلیت هم گفته می شود، صفحه‌ای برای ثابت کردن بولت و صفحه ستونها و الگو برداری برای ساخت انواع صفحه ستون است.

این صفحه از نظر ابعاد دقیقا مشابه با بیس پلیت اصلی است. البته جنس آن در نحوه هواگیری صفحه ستون برای قوطی و ساختمان تاثیر چندانی ندارد. این شابلون چه از جنس چوب و چه از جنس فلز اشد، کار خود را به درستی انجام می دهد.

large image1640368230

مراحل و نحوه هواگیری صفحه ستون ساختمان

  1. تراز کردن صفحه ها
  2. چک کردن آکس ها جهت آماده سازی صفحه برای متصل کردن ستون ها
  3. باز کردن مهره های انواع صفحه ستون
  4. جدا کردن صفحه که معمولا با ضربه زذن توسط چکش به صفحه، انجام می شود. در این مرحله باید دقت نموده که چکش به رزوه برخوردی نداشته باشد.
  5. پر کردن چاله، توسط ماده ای به نام گروت. چاله اصطلاحی است که برای قسمت زیر صفحه زمانی که از بتن ریزی جا مانده باشد، استفاده می شود. اگر بعد از برداشتن صفحه چاله ای مشاهده شود، با استفاده از ماده گروت می توان آن را پر نمود.
  6. جای گذاری مجدد صفحه در محل اولیه
  7. تراز کردن صفحه از قسمت ها و زوایای مختلف. این صفحه باید از لحاظ قطر هم تراز شود.
  8. چک کردن کد ارتفاعی صفحه با در نظر گرفتن صفحه مادر آن
  9. بهتر است تا ارتفاع رزوه بولت و صفحه ستون ها حداقل به میزان ده سانتی متر بالاتر از نثشه باشد تا به سادگی بتوان آن را رگلاژ کرد.
  10. محکم کردن مهره ها درست بعد از رگلاژ کردن صفحه. برای این کار می توان حتی این مهره ها را به صفحه جوش داد.
  11. نکته قابل توچه در محل کاشت صفحه ستون برای تراز کردن مناسب صفحه، این است که در هر گوشه صفحه از تعداد دو مهره استفاده شود. یکی از این مهره ها روی صفحه و دیگری در زیر صفحه قرار خواهد گرفت. در صورتی که صفحه مورد نظر اندازه بزرگ تری داشته باسد، با استفاده از یک مهره در میانه آن می توان صفحه مورد نظر را راحت تر تراز نمود.

اصول نصب صفحه ستون و ساختمان

در این مقاله در مورد نحوه هواگیری صفحه ستون ساختمان و مراحل انجام کار مطالبی ارائه شد. همچنین تلاش کردیم تا منظور دقیق از بیس پلیت و شابلون صفحه ستون را با زبانی ساده توضیح دهیم.

سایت ثامن تجارت برای انجام این خدمات می تواند انتخاب مناسبی باشد. شما می توانید قیمت صفحه ستون و انواع محصولات و خدمات نظیر صفحه ستون های از ورق 8 میل تا 15 میل را از این سایت جویا شده و نصب و اجرای صفحه ستون ها را به ما بسپارید.

 

سوالات متداول

هواگیری صفحه ستون چیست؟

هواگیری صفحه ستون رگلاژ نهایی است و بلافاصله بعد از اتمام بتن ریزی فنداسیون آغاز می شود.

شابلون صفحه ستون چیست؟

صفحه‌ای برای ثابت کردن بولت و صفحه ستونها و الگو برداری برای ساخت انواع صفحه ستون است.

 

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه