مشاوره و فروش
02137163

روش ساخت چرخ دنده جناغی

how make twin gear
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
27 بازدید

روش ساخت چرخ دنده جناغی و انواع دیگر چرخ دنده ها حتما باید با توجه به اصول و ضوابط تعریف شده برای آن انجام شود. چرا که هر گونه نقص در این محصولات می تواند به نقص در یک سیستم و دستگاه بزرگ تر منجر شود. انواع چرخ دنده مارپیچ، چرخ دنده ساده و … در بازار موجود هستند و کاربرد هر کدام هم با دیگری متفاوت است. به عنوان مثال کاربرد چرخ دنده حلزونی بیشتر در آسانسورها و جاهایی است که حتما باید نویز گیری شود. اما کاربرد چرخ دنده های مخروطی شکل بیشتر  در دیفرانسیل خودروها است.

با وجود این توضیحات ما در این مقاله از وب سایت مجموعه ثامن تجارت در تلاش هستیم تا نوع جناغی از انواع چرخ دنده ها را مورد توجه قرار دهیم. به همین منظور قرار است تا در این جا بیشترین تمرکز خود را بر روش تولید این محصول گذاشته و به شما بگوییم که کاربرد آن چیست.

روش ساخت چرخ دنده جناغی

قبل از پرداختن به موضوع روش ساخت این محصول اجازه دهید تا به شما بگوییم که چرخ دنده جناغی چیست و در کل برای چه کاری مورد استفاده قرار می گیرد. باید بدانید که این محصول معمولا برای انتقال حرکت بین محورهای موازی مورد استفاده قرار گرفته و به همین دلیل در تولید بسیاری از دستگاه ها کاربرد دارد.

به چرخ دنده جناغی، چرخ دنده دوبل هم گفته می شود. در واقع این محصول دارای دو چرخ دنده است که زاویه مارپیچ در هر دوی آن ها به یک اندازه است. اما هر کدام از این چرخ دنده ها در جهت های مختلفی حرکت می کنند. به این معنا که یکی ساعتگرد و دیگری پاد ساعتگرد است. شکل دندانه در این محصولات به صورت یک هیلکوئید گستران یا (Involute Helicoid) می باشد. روش های ساخت این محصول در ادامه به شما معرفی می گردند.

روش ریخته گری برای ساخت چرخ دنده دوبل

ریخته گری یک روش در ساخت چرخ دنده جناغی است.  از این روش بیشتر در مواردی استفاده میشود که نیاز است تا سرعت حرکت پایین بوده و دقت ابعادی مورد نیار هم کم باشد. مرحله دوم از روش ریخته گری برای تولید این نوع چرخ دنده، فرم دادن پلاستیک و به نوعی تغییر شکل دادن پلاستیک به روش های زیر است:

  1. اولین روش اکستروژن نام دارد که بیشتر برای چرخ دنده های آلومینیومی و مسی به کار می رود.
  2. دومین روش تزریق پلاستیک است که مورد استفاده آن ها بیشتر برای چرخ دنده های ترموپلاستیکی مانند نایلونو پلی کربنید می باشد.

روش فرزکاری

دومین روش ساخت چرخ دنده جناغی ایجاد یک حرکت دورانی یک ابزار برش و حرکت چرخ دنده خام در جهت عرض دندانه است تا به ایجاد هر دندانه منجر شود. در واقع در این روش ابتدا یک دندانه با کمک ابزار تراشیده می شود. پس از آن، دندانه دیگری در موقعیت ابرند تراشیده قرار گرفته و ساخته می شود.

کاربرد چرخ دنده جناغی

در این بخش از مقاله روش ساخت چرخ دنده جناغی،  موارد به کارگیری این محصول ر به شما معرفی می نماییم. بیشترین میزان استفاده از این محصول در جهت انتقال نیرو است. به طوری که از آن در انواع ماشین ها و دستگاه های صنعتی بهره گرفته می شود. دو عدد دنده که در این محصول هستند به شکل منحنی بوده و اجازه می دهند تا کارایی دستگاه جهت انتقال قدرت تا حد زیای بالا برود. همچنین اساس کار این محصولات در کاهش دادن پالس ها است تا بتوان به خوبی در برنامه های پلیمریزاسیون از آن ها استفاده نمود. موارد کاربرد این دنده ها عبارت اند از:

  • ماشین آلات سنگین
  • استفاده در مواردی که نیاز است تا فشار اعمال شده بیشتر شود
  • به کارگیری در پنچ های دنده خارجی

خرید چرخ دنده جناغی

ساخت چرخ دنده جناغی و انواع دیگر چرخ دنده ها به درستی عملکرد و حتی می توان گفت که به ممکن شدن امکان به کارگیری دستگاه های مختلف، منجر می شود. خوشبختانه تولید و عرضه این محصولات نیز با توجه با بالا بودن نیاز به آن، به میزان مطلوب در جریا ن است. مطالعه این مقاله در درک بهتر کاربرد چرخ دنده مارپیچ کمک می کند. همچنین تفاوت این محصول با چرخ دنده ساده را که هم به عملکرد و هم به شکل ظاهری آن ها برمی گردد در این مقاله مشخص گردید. در صورتی که برای این محصول قصد ثبت سفارش دارید و یا با سوال و ابهامی در خصوص انواع چرخ دنده مارپیچ مواجه شدید، کافی است تا با کارشناسان واحد فروش ما ارتباط بگیرید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *