مشاوره و فروش
02137163

چگونه ورق استیل را سوراخ کنیم؟

how drill steel sheet1
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
31 بازدید

همان‌طور که می‌دانید سوراخ کردن ورق استیل فرایندی است که برای سهولت بیشتر در کاربردهای گوناگون این دسته از مقاطع فولادی صورت می‌گیرد. از آن‌جایی که سوراخکاری ورق استیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که چگونه ورق استیل را سوراخ کنیم و شما را با لوازم مناسب سوراخکاری استیل آشنا سازیم. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه با ما همراه باشید. شما همچنین می‌توانید برای خرید ورق استیل مورد نیاز خود از طریق همین صفحه به بخش مربوطه در منوی سایت ما مراجعه کرده و سفارش اینترنتی خود را ثبت نمایید.

چگونه ورق استیل را سوراخ کنیم؟

سوراخکاری ورق استیل به‌معنای این است که شما با استفاده از ابزارهای فنی و تخصصی سوراخی را در ورق استیل ایجاد می‌کنید. از آن‌جایی که ورق‌های استیل در صنایع گوناگونی ازجمله هوافضا، ساخت‌وساز و خودروسازی به کار گرفته می‌شوند، سوراخکاری آنان نقش بسیار مهمی را در این صنایع ایفا می‌کند. در این قسمت قصد داریم روش‌های متفاوت سوراخ کردن ورق استیل را به شما معرفی کنیم:

سوراخ کاری ورق استیل با استفاده از مته

یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش‌های سوراخکاری ورق استیل سوراخ کردن آن با مته است. طی این فرایند با استفاده از مته‌ای که دارای فلوت‌های مارپیچ است، سوراخی را روی ورق استیل ایجاد می‌کنند. مته با سرعت زیادی به چرخش درآمده و به سطح ورق استیل فشار وارد می‌آورد. این گونه از سوراخ کاری ورق استیل را می‌توان از طریق دستگاه cnc و یا دریل نیز انجام داد. برای درک این‌که چگونه ورق استیل را سوراخ کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سوراخکاری ورق استیل با روش مرحله‌ای

این دسته از سوراخکاری که تحت عنوان سوراخ کاری پیش‌رونده نیز از آن یاد می‌شود، زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز باشد سوراخی با ابعاد بزرگ در ورق استیل ایجاد گردد. در سوراخکاری مرحله‌ای ‌مته‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که لایه لایه قطرشان افزایش یافته و موجب ایجاد سوراخ‌های بزرگ در ورق استیل می‌شوند. در حقیقت طی این عملیات ابتدا سوراخ کوچکی ایجاد شده و سپس با کمک مته‌های بزرگ‌تر قطر سوراخ نیز آرام‌آرام افزایش می‌یابد. گفتنی است که این روش نتیجۀ بسیار خوبی را برای ورق‌های استیل ضخیم رقم می‌زند.

سوراخ کردن ورق استیل از طریق پانچ کردن

یکی از سرعتی‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های سوراخ کاری ورق استیل، در پاسخ به این‌گه چگونه ورق استیل را سوراخ کنیم ، پانچ کردن است؛ که در این روش مجموعه‌ای از پانچ و قالب را برای ایجاد سوراخ در ورق به کار می‌گیرند. قالب و پانچ اشکال مشابهی دارند.

زمانی که پانچ را روی ورق فولادی فشار می‌دهند، تکه‌ای از ورق برداشته شده و سوراخ یک‌دستی به وجود می‌آید. بدین ترتیب، ورق استیل سوراخ دار مشبک یا ورق استیل پانچ به‌وجود می‌آید. عملیات پانچ را هم می‌توان به‌شکل دستی و از طریق پرس پانچ انجام داد و هم می‌توان به‌صورت خودکار و با کمک پرس‌های مکانیکی یا هیدرولیکی به انجام رساند.

سوراخکاری ورق استیل از طریق لیزر

فرایند سوراخکاری لیزری به روشی گفته می‌شود که در آن با استفاده از پرتو لیزر، مواد را تبخیر یا ذوب کرده و سوراخی روی ورق ایجاد می‌کنند. از آن‌جایی که طی این عملیات میزان کنترل بسیار بالا و دقیق بوده و تنها همان نقاطی که تحت‌تأثیر حرارت قرار گرفته‌اند سوراخ می‌شوند، روش لیزری از کاربرد فراوانی در سوراخ‌کاری‌های پیچیده و دقیق برخوردار است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سوراخ کاری لیزری ورق استیل کارایی بسیار خوبی را برای سوراخ کردن ورق استیل نازک از خود به نمایش می‌گذارد.

چگونه ورق استیل را سوراخ کنیم؟

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت به این پرسش پاسخ دادیم که چگونه ورق استیل را سوراخ کنیم و شما را با نحوه سوراخکاری ورق استیل آشنا ساختیم. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، روش‌های دستی و خودکار متعددی برای انجام این کار وجود دارد اما استفاده از مته و عملیات پانچ در زمرۀ پرکاربردترین روش‌ها قرار می‌گیرند. اگر قصد دارید از قیمت ورق استنلس استیل مورد نیاز خود اطلاع یافته و یا اقدام به خرید ورق استیل سوراخ دار اصفهان، میلگرد برنج، لوله آلومینیوم، تسمه و چهارپهلو مس، لوله گالوانیزه، انواع منقطع و وال پست و یا سایر آهن‌آلات مورد نظر خود نمایید، تنها کافی است از طریق همین صفحه وارد بخش مربوطه در منوی سایت شده و خرید اینترنتی خود را به انجام رسانید.

مطالب مرتبط