مشاوره و فروش
02191003181

جدول وزن لوله گالوانیزه سنگین و سبک

852350 image1657604637 1
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
110 بازدید

لوله فولادی گالوانیزه، لوله کربنی است که با یک لایه محافظ روی پوشانده شده است. لایه روی به عنوان یک لایه قربانی عمل می کند، قبل از فولاد کربنی زیر آن زنگ می زند. لوله فولادی گالوانیزه شامل دو نوع لوله فولادی گالوانیزه گرم و لوله فولادی گالوانیزه سرد می باشد. لایه گالوانیزه عملکرد ضد خوردگی لوله فولادی را تقویت می کند. حال در این مقاله از مجموعه ثامن تجارت قصد داریم به بررسی وزن لوله گالوانیزه سنگین بپردازیم. با ما همراه باشید.

جدول وزن لوله گالوانیزه سنگین

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت لوله گالوانیزه، سایز و ضخامت و ابعاد محصول است. در ادامه با ما همراه باشید.

image1641898034jg min

معرفی لوله فولادی گالوانیزه سرد

لوله فولادی گالوانیزه سرد از لایه روی پوشش داده شده با پردازش شیمیایی الکتریکی بر روی لوله فولادی استفاده می کند. لایه روی معمولاً 20 تا 30 میکرومتر ضخامت دارد.

لوله بسیار نازک در جدول

قطر لوله (inch) قطر لوله (mm) ضخامت لوله (mm) وزن هر متر (kg)
2/1 ۲۱٫۳ ۱ ۰٫۵۱
2/1 ۲۱٫۳ ۱٫۲۵ ۰٫۶۳
2/1 ۲۱٫۳ ۱٫۵ ۰٫۷۴
2/1 ۲۱٫۳ ۲ ۰٫۹۷
2/1 ۲۱٫۳ ۲٫۵ ۱٫۲۱
2/1 ۲۱٫۳ ۳ ۱٫۴۵
 4/3 ۲۶٫۷ ۱ ۰٫۶۶
 4/3 ۲۶٫۷ ۱٫۲۵ ۰٫۷۹
 4/3 ۲۶٫۷ ۱٫۵ ۰٫۹۶
 4/3 ۲۶٫۷ ۲ ۱٫۲۴
 4/3 ۲۶٫۷ ۲٫۵ ۱٫۵۲

اندازه و مشخصات لوله فولادی گالوانیزه

  • قطر اسمی (اینچ): 1/2~4
  • ضخامت دیوار اسمی (mm): 2.0~4.5
  • شاخص فشار تست: قطر: 10.2~168.3 mm 3 MPa
  • قطر: 177.8~323.9 mm 5 MPa

چرا از روی به عنوان لایه پوشش داده شده استفاده می شود؟

چرا از روی استفاده کنیم؟ به دلیل اینکه عنصر روی نسبت به عنصر فولادی فعال است. از یک طرف، اکسید روی سطح لوله گالوانیزه فشرده است، می تواند اکسیداسیون (خوردگی) را متوقف کند. از سوی دیگر، هنگامی که خوردگی الکتریکی و شیمیایی رخ می دهد، اولین نوع فلزی که فاسد می شود، روی است تا فولاد. اثر لایه روی باعث توقف سرعت خوردگی و افزایش عمر لوله فولادی می شود.

image16576048881

کاربرد لوله فولادی گالوانیزه سنگین

لوله فولادی گالوانیزه عمدتاً در انتقال گاز زغال سنگ، بخار استفاده می شود. از آن به عنوان لوله آب استفاده می شد، اما پس از گذشت چندین سال، زنگ های زیادی در لوله وجود داشت و آب برای حمل اکسید آهن به رنگ زرد درآمد. آب نه تنها ظروف یا سایر لوازم بهداشتی را آلوده می کند، بلکه حامل باکتری های تولید شده در سطح داخلی است که صاف نیستند. در نتیجه خوردگی آب حاوی عنصر فلز سنگین بیش از حد بوده و برای سلامتی افراد مضر است. به همین دلیل، کشورهای پیشرفته از دهه 1960 به تدریج استفاده از آن را به عنوان لوله آب ممنوع کردند.

انواع لوله فولادی گالوانیزه

لوله فولادی گالوانیزه شامل دو نوع است:

  • لوله فولادی گالوانیزه گرم.
  • لوله گالوانیزه سرد که به آن لوله گالوانیزه الکتریکی نیز می گویند.

    image16576049093

معرفی لوله فولادی گالوانیزه گرم

لوله فولادی گالوانیزه داغ در فرآیند تولید با استفاده از لوله های فولادی از زنگ زدگی حذف شده در مایع روی با دمای 500 درجه سانتیگراد غوطه ور شده است و لایه روی متصل به سطح فولاد را برای رسیدن به هدف ضد خوردگی ایجاد می کند.

گالوانیزه گرم نوعی عملیات ضد خوردگی موثر است که در انواع محصولات ساختاری فولادی استفاده می شود. از سال 1836 که فرانسه برای اولین بار از گالوانیزه گرم در صنعت استفاده کرد، بیش از 180 سال گذشته است. با این حال، به دنبال توسعه فولاد نورد سرد، در دهه های اخیر توسعه زیادی یافته است. با انتقال ولتاژ بالا، حمل و نقل، ارتباطات، محصولات حفاظتی نیاز به استانداردهای بالاتری دارند، تقاضای گالوانیزه داغ نیز در حال افزایش است.
image16576047876

طول عمر لوله فولادی گالوانیزه گرم چقدر است؟

لوله فولادی گالوانیزه عمر طولانی دارد. اما در شرایط مختلف طول عمر استفاده متفاوت است. به طور کلی، 13 سال در منطقه صنعتی سنگین، 50 سال برای محیط اقیانوس، 104 سال در حومه، 30 سال در شهر. در واقع گالوانیزه نقش ضد زنگ را ایفا کرده است، نیازی به درمان دیگر زنگ نیست. فرآیند گالوانیزه گرم مخصوصاً برای انواع اسیدهای قوی، مه قلیایی و سایر شرایط خورنده قوی مناسب است. این نوع بست در خارج از برج فولادی بسیار استفاده می شود.

image165760461319

نتیجه گیری

به دلیل لایه نازک تر روی، کشورهای جهان به تدریج لوله فولادی گالوانیزه سرد را به عنوان لوله آب و لوله گاز زغال سنگ ممنوع کرده اند. اما به دلیل برخورداری از ظاهر صافی سطح فرآیند گالوانیزه سرد، همواره در ساخت قطعات کوچکی که نیاز به آبکاری دقیق دارند، استفاده می شود. مانند پیچ، ماشین سازی، الکترونیک، ابزار دقیق، مواد شیمیایی، صنایع سبک، حمل و نقل، سلاح، هوا فضا، انرژی اتمی و غیره در اقتصاد ملی اهمیت زیادی دارد. وبسایت ثامن تجارت در این مقاله جدول وزن لوله گالوانیزه سنگین را به همراه ویژگی و کاربرد آن در صنایع شرح داده است. همچین جهت مشاهده لیست قیمت محصولات دیگر از قبیل لوله مانیسمان، لوله درزدار Api، لوله اسپیرال گالوانیزه، و قیمت لوله مبلی از منوی سایت لیست قیمت روز محصولات را مشاهده کنید.

 

سوالات متداول

لوله فولاد گالوانیزه چیست؟

لوله کربنی است که با یک لایه محافظ روی پوشانده شده است، لایه روی به عنوان یک لایه قربانی عمل می کند، قبل از فولاد کربنی زیر آن زنگ می زند.

کاربرد لوله فولادی گالوانیزه سنگین چیست؟

لوله فولادی گالوانیزه عمدتاً در انتقال گاز زغال سنگ، بخار استفاده می شود.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه