مشاوره و فروش
02191003181

گروت زیر صفحه ستون چیست؟

852350 image1640512460 1
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
80 بازدید

گروت زیر صفحه ستون چیست: زمانی که شما در مورد صفحه ستون و موارد مشابه آن مطالعاتی دارید، مطمئنا نام گروت هم به گوش تان می خورد. در این زمان ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که گروت زیر صفحه ستون چیست و نحوه گروت ریزی و مدت زمان خشک شدن گروت چقدر است؟ این موارد و سوالاتی از این دست نیاز به مطالعه مقالات بیشتری دارد. اما ما در این مقاله از  سایت ثامن تجارت، همه این اطلاعات را به صورت یکجا در اختیارتان قرار می دهیم. همچنین با مراجعه به این سایت می توانید محصولاتی نظیر انواع صفحه ستون را مشاهده کرده و لیست قیمت هر کدام را ببینید.

گروت زیر صفحه ستون چیست؟ 

اگر بخواهیم خیلی سریع و بدون مقدمه به سراغ پاسخ این سوال برویم، باید به شما بگوییم که گروت زیر صفحه ستون در اصل از ترکیب آب، سیمان، ماسه و سایر افزودنی ها که در صنعت ساختمان سازی به کار رفته و رواج دارند، ساخته شده است. اما این که چرا از گروت استفاده می شود و اگر گروت نباشد، چه مشکلاتی ممکن است رخ دهد را باید در جای خود به طور مفصل توضیح دهیم. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

اصلی ترین کاربرد گروت زیر صفحه ستون چیست؟

نکته ای که لازم است به آن بپردازیم، کاربرد گروت است. چرا که اگر نیاز به گروت اثبات نشود، پرداختن به نحوه گروت ریزی و سایر موارد مربوط به این محصول، اهمیت چندانی نخواهد داشت. اصلی ترین کاربرد گروت که به نوعی از آن ملات خشک هم گفته می شود، استفاده جهت استقرار صفحه ستون ها است. گروت طوری ساخته می شود تا بتواند وزن و نیروی وارد شده توسط سایر اجزا را به بخش زیر کار ساختمان، انتقال دهد. در عملیات گروت ریزی تلاش می شود تا همه محل های خالی و جا مانده ترمیم و آغشته به گروت شوند. مواد به کار رفته در تهیه گروت، منجر به کسب اطمینان از مقاومت و دوام بالای آن می گردند.

انواع گروت و ویژگی های هر کدام 

در این بخش از مقاله “گروت زیر صفحه ستون چیست؟” به انواع گروت اشاره می کنیم. گروت ها به طور کلی در دو نوع موجود هستند. این دو نوع عبارت اند از گروت پایه اپوکسی و گروت پایه سیمانی. ضخامت گروت زیر صفحه ستون و همچنین مدت زمان خشک شدن گروت ها، به نوع آن ها بستگی داشته و بر کارایی گروت ها موثر هستند. در این بخش هر دو نوع گروت ها را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.

گروت پایه اپوکسی

این نوع از گروت ها از دو ماده اصلی با نام های اپوکسی و سنگدانه خشک تشکیل می شوند. این گروت ها با قرار گرفتن در معرض دمای بالا، دچار تغییراتی در ویژگی های مکانیکی خود می شوند. با این حال مقاومت این محصول در برابر مواد شیمیایی، ضربه و بارهای دینامیتی، بسیار مورد توجه بوده و از ویژگی های مثبت گروت پایه اپوکسی محسوب می شوند.

گروت پایه سیمانی 

این گروت ها معمولا از قبل آماده شده و مواد مختلف که قبلا هم در مورد آن ها به عنوان ترکیبات گروت صحبت کردیم، در آن وجود دارند. سیمان هیدرانه، سنگدانه با دانه بندی های از پیش تعیین شده و همچنین مواد افزودنی لازم، برای ساخت این نوع گروت با هم مخلوط شده اند. گروت در این نوع به شکل پودر است و تنها کافی است تا مقداری آب به آن افزوده گردد.

اما چیزی که در اینجا اهمیت دارد این است که گروت چه در حات خمیری و چه در حالت اولیه، ویژگی هایی از جمله توان انتقال بارهای وارد شده با فشار بالا، به بخش های زیرکار را دارد. البته ذکر این نکته ضروری است که استفاده از این نوع گروت برای پایه فولادی برخی از ماشین آلات مناسب نیست. این ماشین ها معمولا نیروی ارتعاشی و نیروی قائم را به طور همزمان به گروت وارد می کنند.

گروت ریزی

گروت ریزی چیست؟ 

تا به اینجا از این مقاله سایت ثامن تجارت توضیح دادیم که گروت زیر پایه صفحه ستون چیست؟ همچنین ویژگی هایی از آن را نیز بیان کردیم. در این بخش می خواهیم به شما بگوییم که نحوه گروت ریزی چگونه است. گروت ریزی زمانی انجام می شود که صفحه ستون توسط شابلون بیس پلیت در جای خود قرار گرفته است. زمانی که شابلون برداشته می شود، گروت ریزی برای مکان هایی که احتمالا آغشته به گروت نشده اند هم انجام شده و این بخش ها به اصطلاح ترمیم می شوند. اگر گروت به شکل روان و سیال باشد، ریختن آن در پای صفحه ستون راحت تر است. چرا که در این حالت، گروت به آسانی جای گذاری می شود. صفحه ستون های ساخته شده از ورق هایی مانند ورق 12 میل ، وزن زیادی را تحمل می کنند، در نتیجه وجود گروت، این فشار را به بخش های زیرین انتقال داده و مقاومت سازه بالا می رود.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه