مشاوره و فروش
02137163

آموزش ورق طلا روی سینی استیل

852350 image1660136390
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
387 بازدید

آموزش ورق طلا روی سینی استیل: ورق طلا یا فلزات مانند ورق نقره و مس لایه های بسیار نازکی دارند؛ بنابراین برای ایجاد نمای فلزی روی انواع مواد، مورد استفاده قرار می گیرند. وبسایت ثامن تجارت قصد دارد در این مقاله آموزش ورق طلا روی استیل را برای شما شرح دهد. از این ورق برای انواع سطوح شیشه ای، فلز، چوب، سفال و سرامیک، پلی استر و مهم تر از همه رو سطح سینی استفاده می شود که برای این کار از چسب مخصوص ورق طلا استفاده می شود. با ما همراه باشید تا به طور کامل آموزش ورق طلا روی ظروف استیل و صفر تا صد کار با ورق طلا را یاد بگیرید.

ورق طلا چیست؟

ورق طلا تغییر رنگ نمی دهد و اکسید نمی شود. در انواع ساده و طرح دار و هفت رنگ موجود می باشند. استفاده از ورق طلا یکی از تکنیک های پتینه می باشد٬ همچنین در تکنیک کهنه کاری نیز می توانید از آن استفاده کنید. استفاده دیگر آن در هنر ویترای برای پوشاندن سطوح ظروف شیشه ای شفاف است.

image165582587214

ضخامت ورق طلا

بیشتر ورق های طلا به صورت تک ضخامت فروخته می شود، اما برخی از آنها به عنوان طلای “دوبل” یا “سه گانه” فروخته می شود که متاسفانه اصطلاحات صنعتی گمراه کننده اما پذیرفته شده است. طلای «دوبل» حدود 20 درصد طلای بیشتری نسبت به ورق معمولی دارد که باعث می‌شود حدود 20 درصد ضخیم ‌تر شود و طلای سه‌گانه حدود 40 درصد از نظر وزنی طلای بیشتری دارد. از آنجایی که ضخیم‌ تر از ورق طلای معمولی است، نسبت به ورق ضخیم معمولی دوام و مات‌ تر است؛ بنابراین برای استفاده ورق طلا روی سینی استیل نیاز به ورق طلای معمولی داریم.

آموزش ورق طلا روی سینی استیل

ورق طلا برای چسباندن در چه مواردی استفاده می شود؟

  • ورق طلا روی پلی استر
  • کار با ورق طلا روی فلز
  • ورق طلا روی گچ
  • کار با ورق طلا روی بلور
  • ورق طلا روی سفال
  • ورق طلا روی چوب
  • چسباندن ورق طلا روی شمع

image165582591115

وزن ورق طلا

ورق طلا بر حسب گرم در هر 1000 برگ وزن می شود. هرچه وزن ورق طلا بیشتر باشد در برابر آب و هوا و مسائل زیست محیطی مقاومت بیشتری دارد. به همین دلیل، برای تمام پروژه های تذهیب بیرونی، گنبدها، مجسمه ها، بادگیرها، زیور آلات، یک برگ بسیار سنگین مورد نیاز است. به طور معمول، 18-23 گرم در هر 1000 برگ برای پروژه های بیرونی توصیه می شود. به عنوان یک استودیو، ما فقط از 21 یا 23 گرم استفاده خواهیم کرد. پروژه های تذهیب داخلی به طور قابل توجهی کمتر در برابر مسائل آب و هوایی و محیطی آسیب پذیر هستند؛ بنابراین مجاز به استفاده از برگ سبک تر هستند. اما برای استفاده ورق طلا روی سینی استیل، نیاز به ورق سبک تری داریم.

image165582580811

آموزش ورق طلا روی سینی استیل مرحله به مرحله

برای انجام این کار به وسایلی زیر نیاز دارید:

  • اسفنج فوق فشرده
  •  چسب ورق طلا
  • سینی یا هر سطحی که می خواهید ورق طلا را بر روی آن بچسبانید.
  • برس یا براش فشرده با تارهای نیمه بلند
  • ورق طلا جامد

آموزش ورق طلا روی سینی استیل

ابتدا می بایست سینی خود را به خوبی تمیز کنید. روی سطح نباید برآمدگی های ریز یا تورفتگی های نافرم وجود داشته باشد. اگر فقط می خواهید یک طرح از نقاشی شما بر سینی مورد نظر فقط با ورق طلا پوشانده شود بایستی ابتدا طرح خود را روی سطح سینی بکشید و روی طرح خود، با یک اسفنج یا یک قلموی فشرده کوچک، کامل چسب ورق طلا بزنید بعد ورق طلا را روی آن بگذارید. ورق طلاها را بر روی سطح چسب زده شده، تنظیم می کنیم و اضافی ها را جدا کرده و کنار میگذاریم.

image165588147015

نکاتی که هنگام کار با ورق طلا باید رعایت کرد

زمان کار با ورق طلا دقت کنید که ورق های طلا بسیار نازک و حساس می باشند؛ بنابراین در زمان کار با آن باید دقت لازم را داشته باشید. بهت است که برای استفاده و جدا کردن ورق ها از همدیگر اول با دست یک ضربه به ورق بزنید تا ورق طلا به دستتان به خوبی بچسبد، سپس به آسانی می توانید آن را جدا کنید. با انجام این کار صفر تا صد کار با ورق طلا برای شما آسان تر می شود.

image165582584913

 نتیجه گیری

امروزه از ورق طلا در صنایع گوناگون استفاده می شود؛ به همین دلیل وبسایت ثامن تجارت در این مقاله آموزش ورق طلا روی سینی استیل را برای شما به طور کامل توضیح داد که یکی از پرکاربرد ترین استفاده ورق طلا، چسباندن آن روی سینی می باشد. لازم به ذکر است که ورق طلا روی ظروف استیل دیگر نیز چسبانده می شود. امیدوارم که این مطالب مورد پسند شما واقع شده باشد.

 

سوالات متداول

چسباندن ورق طلا روی سینی استیل چگونه است؟

ابتدا می بایست سینی خود را به خوبی تمیز کنید. روی سطح نباید برآمدگی های ریز یا تورفتگی های نافرم وجود داشته باشد. برای مشاهده ادامه آموزش، روی سایت کلیک نمایید.

ورق طلا چیست؟

ورق طلا تغییر رنگ نمی دهد و اکسید نمی شود. در انواع ساده و طرح دار و هفت رنگ موجود می باشند.

مطالب مرتبط