مشاوره و فروش
02191003181
gas welded pipe
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
4 بازدید

لوله درزدار گازی موضوعی است که دراین مقاله از وب سایت ثامن تجارت به بررسی ان خواهیم پرداخت. به طور کل لوله های درزدار این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده اند و بیش از انواع دیگر لوله ها مورد استقبال خریداران قرار می گیرد. یکی از دلایل این امر قیمت مناسب این لوله ها در حین داشتن کارایی بالا می باشد. قیمت لوله سیاه گازی و به طور کل قیمت لوله فولادی سیاه درزدار نسبت به سایر لوله های موجود در بازار زیاد بالا نیست. این نوع لوله ها در داخل کشور هم به میزان مورد نیاز تولید می شوند. به خصوص در کازخانه فولاد مبارکه اصفهان که توان تولید و صادرات بالایی در این زمینه دارد.

لوله درزدار گازی

با توجه به نام این محصول مشخص است که لوله درز دار در بدنه خود دارای یک درز بوده که با استفاده از دستگاه جوش، بسته شده است. در واقع در فرایند تولید این لوله ها، ورق با دستگاه فرمینگ به شکل لوله در می آید و لبه های آن به هم نزدیک شده و توسط دستگاه جوش به هم متصل می شوند.

منظور از لوله گازی یا لوله تست گازی آن دسته از لوله ها هستند که مطابق با استاندارد انجمن نفت آمریکا یا همان API تولید شوند. این لوله ها به دو شکل درز دار و بدون درز و در گریدهای مختلفی تولید و به دست مصرف کننده می رسند. در متن استاندارد API بخش 5L به طور اختصاصی در مورد لوله های گازی که مناسب برای خط انتقال گاز هستند، ارائه شده اند.

مراحل تولید لوله گازی درزدار

در این بخش از مقاله لوله درزدار گازی به فرایند تولید این محصول می پردازیم. این لوله ها از ورق های فولادی تولید می گردند. ورق ها در مرحله اول با توجه به سایز و ضخامت مورد نظر برش داده می شوند. ورق های برش خورده شده در مرحله دوم به غلتک ها می رسند. این غلتک ها وظیفه شکل دهی و خم کاری ورق ها را به عمده دارند. دو لبه ورق با این خم کاری به هم نزدیک می شوند. در نتیجه این امر باید لبه ها به هم متصل گردند تا شکل نهایی لوله حاصل شود. جوشکاری این لوله ها طی فرایندی به نام ERW یا همان جوش مقاومت الکتریکی صورت می پذیرد.

مرحله تست لوله

زمانی که فرایند مذکور به پایان رسید، تست اولتراسونیک برروی لوله ها انجام می شود. این تست با هدف پیدا شدن هر گونه شکاف، ترک یا حفره و همچنین جهت اندازه گیری و کنترل کردن ابعاد لوله انجام می شود. در این تست محل جوشکاری به دقت بررسی می شود تا مشکلی در این اتصال وجود نداشته باشد. چرا که اگر در بدنه لوله نقصی وجود داشته باشد، میزان مقاومت به خورده شدن و فرسایش و همچنین استحکام مکانیکی لوله به میزان قابل توجهی کم می شود.

انواع لوله درزدار گازی

حال که با فرایند تولید این محصول آشنا شدین و دانستید که استاندارد مورد قبول در تولید آن چیست، نیاز است تا در مورد انواع این لوله نیز اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار بگیرد. این انواع عبارت اند از:

  • لوله درزدار گاز خانگی که به لوله روکار معروف است
  • لوله توکار یا لوله درزدار گاز API

این لوله ها مطابق با استانداردهای DIN 2440, DIN 2441 و ISIRI 3360  تولید می شوند و حداکثر سایز در نظر گرفته شده برای آن ها برابر با 6 اینچ می باشد. علاوه بر این استاندارد ISIRI 3574 نیز برای تولید این محصولات مطرح است که براساس آن لوله های درزدار برای انتقال گاز شهری و صنعتی تولید می شوند. حداکثر سایز برای این محصولات مطابق با این استاندارد برابر با 12 اینچ می باشد.

قیمت لوله و اتصالات گازی

همان طور که دراین مقاله از وب سایت ثامن تجارت بیان شد، لوله درزدار گازی برای انتقال گاز در سطح شهری، خانگی و سطحی تولید می شوند. به دلیل تولید کافی این محصولات و در کل بالا نبودن قیمت لوله درزدار و همچنین ارائه لیست قیمت لوله سیاه به صورت روزانه، می توان از قیمت گذاری منصفانه بر روی این محصولات نیز اطمینان حاصل نمود. کارشناسان ما به صورت 24 ساعته آماده اطلاع رسانی به شما در مورد قیمت روز این محصول هستند. علاوه بر این، کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا قیمت های استعلام گرفته شده را با سایر فروشگاه ها و وب سایت ها مقایسه نمایید و از به صرفه بودن خریدتان مطمئن شوید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه