مشاوره و فروش
02191003181

بررسی تفاوت میلگرد مصرفی در بتن

difference rebar used concrete
3 اردیبهشت 1402
1 بازدید

ما در این مقاله از سایت ثامن تجارت به معرفی انواع میلگرد مصرفی در بتن پرداخته ایم تا با توجه به نیاز خود بتوانید بهترین مصالح را مطابق با نوع و کاربردی که دارند خریداری کنید. در واقع در نظر داشتن تفاوت میلگرد مصرفی در بتن با سایر محصولات اهمیت زیادی دارد و هر کارفرمایی باید به آن توجه داشته باشد. همچنین اگر قصد خرید میلگرد دارید، از طریق منوی سایت می‌توانید قیمت انواع میلگرد را مشاهده کنید و اقدام به خرید مستقیم و بدون واسطه از درب کارخانه نمائید.

انواع میلگرد مصرفی در بتن:

همانطور که می‌دانید بتن ریزی به تنهایی سبب ایجاد مقاومت در پایه ساختمان‌ها نمی‌شود و باید از میل گرد جهت ایجاد کشش و مقاومت استفاده نمود. از این رو با استفاده از میلگرد یا آرماتور، بتن را مسلح کرده و مقاومت را در برابر کشش افزایش می‌دهند. مسلما تفاوت میلگرد مصرفی در بتن بر اساس نوع و ساختار میلگرد مشخص می‌شود که در ادامه به معرفی انواع میلگرد و گرید آن‌ها می‌پردازیم:

میلگرد‌ها بر اساس شکل ظاهری که دارند به سه دسته میلگرد آجدار، ساده و پیچیده تقسیم می‌شوند که وجود شیار‌های موجود روی برخی از میلگرد‌ها بی دلیل نیست!

  • میلگرد ساده محصولی است که دارای سطحی کاملا صاف بوده و به دلیل عدم شیار در سطح خود، عملا برای کارگذاشتن در بتن هیچ کاربردی ندارند. در واقع به دلیل اینکه هیچ شیاری روی سطح این نوع میلگرد نیست، هیچ چسبندگی بین بتن و میلگرد ایجاد نمی‌شود.
  • میلگرد آجدار نیز یکی از محصولات پر فروشی هستند که به دلیل داشتن آج‌های پیچیده در سطح آرماتور، بهترین گزینه برای افزایش مقاومت بتن هستند. در واقع وجود این آج‌های پیچیده سبب شده است تا چسبندگی میلگرد و بتن به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.

انواع میلگرد مصرفی در بتن از لحاظ گرید بندی:

انواع میلگرد از لحاظ مقاومتی که دارند دارای گرید بندی‌های مختلفی هستند که حتما برای استفاده از میلگرد در بتن باید به میزان مقاومت آن توجه داشته باشید. میلگرد A1، A2، A3 و A4 دارای مقاومت‌های مختلفی بوده و استفاده از هر یک از میلگرد‌ها در صنایع مختلف مجاز نیست.

  • میلگرد A1: عمدتا میلگرد A1 همان میلگرد ساده است و مقاومت خوبی برای کاشت در بتن ندارد و در زمان خرید میلگرد حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید.
  • میلگرد A2: این محصول در واقع همان میلگرد آجدار ساده یا نیمه سخت است که در طول میلگرد A2 شیار‌های موازی دیده می‌شود و عمده کاربرد آن‌ها در ساخت و ساز‌ها برای ساخت کمرکش است و در رده بندی S340 قرار گرفته اند.
  • میلگرد A3: این محصول به عنوان میلگرد A3 آجدار سخت است که در ادامه مشخصات میلگرد a3 را در اختیار شما قرار داده‌ایم. در واقع شکل میلگرد a3 به صورت ضربدری هفت و هشت است که اگر عکس میلگرد a2 و a3 را مشاهده کنید متوجه ساختار و مقاومت هر یک از محصولات خواهید شد.
  • میلگرد A4: این محصول آخرین گرید موجود میلگرد آجدار است که جزو سخت ترین محصولات بوده اند و به عنوان بهترین آرماتور مصرفی در بتن محسوب شده و با رده S500 و بالاتر شناخته شده اند. عمده تفاوت میلگرد a3 و a4 در این است که آج میلگرد A4 بیشتر بوده و هر چه میزان آج محصول بیشتر باشد قطعا مقاومت آن در بتن افزایش پیدا خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر: انواع میلگرد مورد استفاده در ساختمان

تفاوت میلگرد a3 و a4

 

جان کلام

اگر قصد خرید میلگرد با آج مناسب سبک کاری خود را دارید، پیشنهاد ما این است که پروژه خود را بررسی کرده و با شماره ۹۱۰۰۳۱۸۱-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید تا مناسب ترین نوع آرماتور را از ثامن تجارت خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده لیست قیمت میلگرد امروز با ما در تماس باشید تا بدون واسطه خرید خود را انجام دهید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه