مشاوره و فروش
02191003181

فرق پلی اورتان با پلی یورتان

852350 image1642915643
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
232 بازدید

این مقاله با عنوان فرق پلی اورتان با پلی یورتان با هدف آشنایی بیشتر شما محصولات پلی اورتان تهیه شده است. پس از مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی را درباره قیمت ورق پلی اورتان و همچنین کاربرد پلی یورتان در ساختمان، به دست خواهید آورد. در ادامه مقاله توضیح خواهیم داد که رنگ پلی اورتان چیست و قیمت پلی اورتان حدودا به چه میزان است برای خرید به سایت ثامن تجارت سری بزنید.لازم است بدانید که در حال حاضر تولید پلی اورتان به دلیل استقبال گسترده از این محصول، بسیار مورد توجه قرار گرفته و صنعت گران همواره با علم به این که ورق پلی اورتان چیست، به خریداری و استفاده از آن می پردازند.

image1655881729 image16550247631

فرق پلی اورتان با پلی یورتان 

به طور کلی، پلی یورتان به دسته ای از مواد شیمیایی گفت می شود که بر اثر ایجاد واکنش در ترکیب پلی ال ها و ایزوسیانات ها ساخته می شود. در واقع این دو ماده، به عنوان مواد اولیه تشکیل دهنده پلی اورتان شناخته می شوند. از زمانی که اتو بایر در سال 1937به تولید پلی اورتان دست یافت، تا امروز که پلی اورتان به عنوان جزء جدایی ناپذیری از صنایع مختلف شناخته می شود، اشکال مختلفی از پلی یورتان تولید شده است. در دنیای امروز، پلی اورتان به شکل های فیلم، الاستومرها، پودرها، مایعات، امولوسیون ها و فوم ها تولید و به بازار عرضه می شوند. رنگ پلی اورتان هم یکی از محصولات پر کاربرد تولید شده از این ماده است که در ادامه همین مقاله مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

ورق آلومینیوم از کجا بخریم؟ (خرده فروشی ورق آلومینیوم)

پلی اورتان چیست و چه کاربردی دارد؟

در ادامه مقاله “فرق پلی اورتان با پلی یورتان” بهتر است تا در مورد انواع پلی اورتان مطالب را بیان کنیم. استفاده از پلی اورتان به عنوان یکی از مقاوم ترین مواد پرداخت چوب بسیار ساده و کم هزینه است. زمانی به استفاده مفید و موثر از پلی اورتاندر مورد چوب پی می برید که سازه چوبی مورد نظر دچار فرسودگی و یا سایش شده باشد. در چنین شرایطی هیچی پرداختی مانند پلی اورتان توانایی محافظت از چوب را ندارد.

در حالت کلی انواع پلی اورتان به دو صورت است که عبارت اند از پلی یورتان بر پایه آب و پلی اورتان بر پایه روغن. هر دو نوع پلی اورتان در بازار قابل دسترس است و می توان آن ها را با توجه به پروژه خود تهیه کرده و مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این می توان پلیاورتان ها را با توجه به روش به کارگیری به موارد زیر دسته بندی کرد:

  • پلی اورتان های استاندارد که با استفاده از قلم مو بر روی سطح کار قرار داده می شوند
  • پلی اورتان که با استفاده از دستمال بر روی سطح کار می نشینند
  • پلی اورتان هایی که به شکل اسپری در قالب قوطی های آئروسل عرضه می شوند.

image165588190920

پلی اورتان بر پایه آب چیست؟ 

پلی اورتان هایی که پایه آب دارند، با سرعت بالایی خشک می شوند. این محصولات معمولا بوی خاصی ندارند و سطح هموارتری را حاصل می کنند. اگر بخواهیم یکی از معایب این نوع پلی اورتان را نام ببرید، قطعا به بلند کردن الیاف چوب باید اشاره کنیم. همچنین این نوع پلی یورتان به سختی می توانند آثار لکه های اب را پنهان کنند. به همین دلیل است که اگر بر روی رنگ های شفاف به کار گرفته شوند، از میزان جلوه و زیبایی آن تا حدودی می کاهد.

فرق پلی اورتان با پلی یورتان بر پایه های آب و روغن 

پلی اورتان بر پایه روغن و یا بر پایه آب تولید می شوند. در این بخش قصد داریم تا فرق پلی اورتان ها در هر دو حالت را بیان کنیم. این که شما کدام نوع پلی اورتان را مورد استفاده قرار دهید، بستگی دارد به نوع وسیله چوبی و سطح کار و همچنین این که چه مواردی را در اولویت کار خود قرار داده اید.

زمان خشک شدن پلی اورتان ها 

در برخی از پروژه ها زمان خشک شدن رنگ پلی اورتان بسیار اهمیت دارد. چرا که ب زمان نهایی اتمام پروژه تاثیر گذار خواهد بود. پلی اورتان بر پایه روغن معمولا دیرتر از لی اورتان بر پایه اب خشک می شود. همچنین ممکن است در تا زمان خشک شدن کار، بوی حاصل از پلی اورتان را استشمام کنید.

image1655882016852

جذب گرد و غبار 

در ادامه مقاله ” فرق پلی اورتان با پلی یورتان ” در مورد جذب گرد و غبار توسط انواع پلی اروتان صحبت خواهیم کرد. به دلیل ماهیت پلی اورتان برپایه روغن، این نوع پلی یورتان ممکن است گرد و غبار را بر روی کار جذب نماید. در نتیجه این امور ممکن است سطح کار کمی کدر به نظر آید. این مورد به میزان زیادی به محل انجام کار هم بستگی خواهد داشت.

تفاوت رنگ پلی یورتان چیست؟

پلی اورتانی که بر پایه روغن است، رنگ کهربایی گرمی را به چوب می بخشد. این در حالی است که با استفاده از پلی اورتان بر پایه آب، رنگی متمایل به سفید شیری حاصل می شود. به طور حتم رنگ های مذکور در مورد سطح کاری که خود به رنگ روشن باشد، بیشتر قابل ملاحظه خواهند بود.

 

قیمت پلی اورتان و پلی یورتان مایع

در این مقاله با عنوان ” فرق پلی اورتان با پلی یورتان ” در مورد انواع پلی یورتان و همچنین تفاوت میان دو نوع اصلی پلی اورتان پرداختیم. اگر قصد خرید ورق پلی اورتان را دارید و یا می خواهید قیمت این محصولات را استعلام کنید، می توانید به وب سایت ثامن تجارت مراجعه کرده و اطلاعاتی در مورد کاربرد پلی یورتان در ساختمان و مواردی از این دست نیز به دست آورید. کارشناسان این سایت به صورت آنلاین آماده پاسخگویی به سوالات و رفع ابهامات احتمالی مشا در این خصوص هستند

 

سوالات متداول

ابزار پلی اورتان چیست؟

استفاده از ابزار  پلی اورتان به عنوان یکی از مقاوم ترین مواد پرداخت چوب بسیار ساده و کم هزینه است

کاربرد مهم پلی اورتان چیست؟

کاربرد پلی یورتان در ساختمان

منبع :performance-painting.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه