مشاوره و فروش
02191003181
difference between angle shield
3 اردیبهشت 1402
3 بازدید

انواع گوناگونی از مقاطع فولادی در صنایع ساختمان‌سازی و سایر صنایع متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروفیل نیز یکی از آهن آلات پرکاربرد به شمار رفته و برای اتصال محصولات فولادی به یک‌دیگر به کار گرفته می‌شود. در نوشتۀ امروز از فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت قصد داریم به شما بگوییم تفاوت نبشی و سپری در چیست و شما را با این مقاطع فولادی پرکاربرد آشنا سازیم. بنابراین، اگر قصد دارید به اطلاعات بیشتری دربارۀ این دسته از آهن آلات دست یابید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه با ما همراه باشید. شما همچنین می‌توانید برای خرید پروفیل نبشی و سپری مورد نیاز خود از طریق همین صفحه وارد بخش مربوطه در منوی سایت ما شوید.

تفاوت نبشی و سپری در چیست؟

برای این‌که با تفاوت این دو مقطع فولادی آشنا شویم، لازم است هر یک را به‌طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم:

پروفیل سپری یا T شکل چیست؟

این دسته از آهن آلات سطح مقطعی به شکل حرف T انگلیسی دارند و به همین دلیل به آن‌ها پروفیل تی نیز می‌گویند. این محصولات که می‌توانند وزن بالایی را در سازه‌های گوناگون تحمل کنند، از دو قسمت بال و جان تشکیل شده‌اند. ارتفاع بال و جان مشخصۀ فنی مقطع شناخته می‌شود. سپری را براساس شکل ظاهری به دو گونۀ لبه تیز و لبه گرد تقسیم می‌کنند. این دسته از پروفیل‌ها بسته به نوع خود در جنس‌های آهن معمولی، استیل زنگ نزن و یا آلومینیوم تولید می‌شوند.

پروفیل سپری چگونه تولید می‌شود؟

در این بخش از نوشتۀ تفاوت نبشی و سپری در چیست قصد داریم روش ساخت پروفیل سپری را با شما به اشتراک بگذاریم. دو روش برای ساخت این دسته از مقاطع فولادی وجود دارد: فابریک و پرسی. برای تولید پروفیل پرسی، ابتدا شمش فولادی را که ابعادی مشخص دارد، وارد کورۀ حرارتی کرده و آن را برای نورد گرم آماده می‌کنند. پس از آن‌که شمش به درجۀ حرارت مورد نظر رسید، آن را از غلتک‌های نورد گرم عبور داده و به سطح مقطع کمتر و طول بیشتر می‌رسانند. سپری با عبور از فرایند نورد میانی و نهایی به شکل نهایی خود می‌رسد.

پروفیل نبشی یا L شکل چیست؟

این دسته از مقاطع فولادی که به نام پروفیل نیم‌رخ یا زاویه نیز شناخته می‌شوند، دو ضلع عمودبرهم داشته و سطح مقطعی به شکل حرف L انگلیسی دارند. پروفیل نبشی هم به‌صورت تکی و هم به‌صورت مرکب در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نظر شکل ظاهری می‌توان این محصول را به دو گروه بال مساوی (شبیه حرف V انگلیسی) و بال نامساوی (شبیه حرف L انگلیسی) تقسیم کرد. همان‌طور که از نام آن‌ها نیز برمی‌آید، نبشی بال مساوی دارای دو سطح مقطع کاملاً یکسان بوده و نبشی بال نامساوی از سطوح مقطعی با ابعاد متفاوت تشکیل می‌شود. اگر قصد دارید بدانید تفاوت نبشی و سپری در چیست و از قیمت مقطع فولادی مورد نظر خود اطلاع یابید، تنها کافی است از طریق همین صفحه وارد بخش مربوطه در منوی سایت ما شوید.

پروفیل نبشی چگونه تولید می‌شود؟

این محصولات نیز از دو روش فابریک و پرسی ساخته می‌شوند. در عملیات پرسی از پرس سرد استفاده کرده و در فرایند فابریک عملیات نورد گرم را به کار می‌گیرند. برای ساخت نبشی فابریک از شمش‌های از پیش گرم‌شده استفاده می‌کنند که پس از طی فرایند نورد نیازی به شکل‌دهی محصول نهایی نیست. اما در روش پرسی از طریق دستگاه رول فرمینگ ورق‌های فولادی را پرس می‌کنند.

تفاوت نبشی و سپری در چیست؟

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت به این پرسش پاسخ دادیم که تفاوت نبشی و سپری در چیست و شما را با ویژگی‌ها و فرایند تولید این دسته از مقاطع فولادی آشنا ساختیم. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این محصولات فرایند ساخت متفاوتی دارند، که همین موضوع موجب می‌شود از ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی منحصربه‌فردی برخوردار گردند. بنابراین، اگر قصد خرید نبشی، انواع سپری، پروفیل ساختمانی، لوله مانیسمان، انواع ناودانی، میلگرد کلاف، ورق رنگی، لوله گالوانیزه و سایر آهن آلات مورد نیاز خود را دارید، تنها کافی است از طریق منوی همین صفحه وارد بخش مربوطه شده و سفارش خود را ثبت کنید. شما همچنین می‌توانید برای مشاوره در زمینۀ خرید بهترین مقطع فولادی برای پروژۀ ساختمانی خود، با کارشناسان ثامن تجارت در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه