مشاوره و فروش
02137163

آشنایی با کناف و کناف کاری | 8 مزیت استفاده از کناف

852350 image1622012900 4
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
23 بازدید

همانطور که می دانید امروزه با توجه به پیشرفت چشمگیری که بشر داشته است، صنعت ساخت و ساز نیز پیشرفت زیادی کرده که موجب تحولاتی در سبک زندگی افراد نیز شده است. امروزه سقف خانه ها نیز با عواملی همچون کناف کاری به زیباترین شکل ممکن در می آورند که منازل و سالن های پذیرایی زیبایی منحصر به فردی به خود می گیرند. جهت آشنایی با کناف و کناف کاری می توانید از طریق سایت ثامن تجارت به مطالعه این مطلب بپردازید.

آشنایی با کناف و کناف کاری:

کناف کاری نیز یکی از کارهایی است که نیازمند تخصص و حرفه می باشد. برای اجرای سقف کناف کاری شما باید از نیرو های متخصص کمک بگیرید و سعی کنید برای اجرای سقف کناف کاری از ابزار آلات کناف کاری با کیفیت و درجه یک کمک بگیرید چرا که کیفیت برای اجرای سقف ها اهمیت زیادی دارد.

اجرای کناف در دیوار کاذب پوششی:

از این روش عمدتا برای بازسازی خانه های قدیمی استفاده می کنند این روش کناف کاری با دو روش با سازه و بدون سازه صورت می گیرد.

  • با سازه: برای اجرای این نوع کناف کاری پنل های گچی کناف با پیچ کردن به یک سازه فلزی متصل شده به دیوار زمینه وصل می شوند.
  • بدون سازه: در این روش ابتدا با استفاده از یک خمیر مخصوص یک لایه گچ را مستقیم به دیوار متصل می کنند و با استفاده از بتونه درزگیری نواری را انجام می دهند.

آشنایی با کناف کاری دیوار و سقف

اجرای کناف در دیوار کاذب:

برای جداسازی فضای داخلی فضای ساختمان، از دیوار کاذب جدا کننده استفاده می کنند به این صورت که قاب های فولادی از پیش ساخته شده به شکل حروف U و C استفاده می شوند و صفحات گچی به صورت یک و یا چند لایه توسط پیچ هایی مخصوص به آن متصل می شوند.

اجرای کناف مشبک در سقف کاذب:

با توجه به اینکه اجرای کناف مشبک یکی از پر کاربرد ترین نوع کناف کاری ها می باشد، از تایل گچی و یا پوشالی استفاده می کنند. این نوع تایل ها از طریق آویز به سقف متصل شده و تایل های از پیش ساخته شده را نیز به آن ها متصل می کنند. در این نوع کناف کاری به دلیل تنظیم ارتفاع راحت سقف و برداشتن تایل ها می توان به راحتی تاسیسات درون سقف را بررسی کرد.

کناف چیست؟

ورق کناف یا همان گچبرگ، یک صفحه روکش دار گچی می باشد که جایگزین مناسبی برای گچ و رابیتس در سقف و دیوارها است. همانطور که از نام لاتین آن (Dry Wall) مشخص است، این ابزار برای ساخت و ساز های خشک که نیازی به آب ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. سقف ها و دیوارهای جداکننده کناف، سازه های فلزی یکپارچه گالوانیزه می باشند که صفحه روکش دار گچی یا سیمانی (بسته به نوع استفاده) روی آن ها پیچ می شوند. درز مابین صفحات نیز توسط بتن درزگیری پر می شود و سپس سطوح صاف بوجود آمده را به صورت دلخواه می توان رنگ یا کاغذ کرد.

ابزارهای مورد نیاز جهت کناف کاری:

نصب این ورق های روکش دار گچی نیاز به استفاده از ابزارهای متعددی همچون دستگاه های برش قرقره ای و طولی، اره چاقویی، جک های نگهدارنده و بالابر، گاری حمل پنل و دستگیره حمل پنل، پیچ زن کناف، غلتک سوزنی، چکش پلاستیکی و… دارد. از این رو نصب کناف نیاز به نیروی کاملا متخصص دارد که شاید بتوان این مورد را تنها عیب استفاده از کناف دانست.

مزیت های استفاده از کناف:

علت افزایش تمایل نسبت به این ابزار نوین بی شک مزیت های متعدد آن نسبت به مصالح سنتی می باشد که برخی از آن ها شامل موارد زیر است:

  1. .دیوار های کناف نسبت به دیوارهای سنتی بسیار سبک تر است (حدود 10 برابر سبک تر)
  2. وزن سبک کناف و حجم کمتر آن موجب حمل و نقل سریع و همچنین کاهش هزینه حمل و نقل می باشد
  3. سرعت نصب کناف بسیار بالاتر از مصالح سنتی می باشد
  4. از نظر اقتصادی استفاده از کناف به صرفه تر است
  5. استفاده از کناف موجب کاهش نیرو مرده ساختمان می گردد و در نتیجه از تاثیر نیروی زلزله به ساختمان می کاهد
  6. امکان اجرای طرح های زیبا و متنوع
  7. امکان عبور آسان تاسیسات از فضای مابین دیوارها
  8. قابلیت خوب بازیافت و کاهش نخاله ساختمان پس از تخریب

کناف کاری سقف اتاق خواب

بررسی تفاوت های رابیتس و کناف:

سرعت نصب سقف کناف در مقایسه با رابیتس کاری بالاتر است. همچنین از وزن بسیار کمتری نسبت به رابیتس برخوردار است. قیمت تمام شده برای گچ و رابیتس بیشتر از استفاده از کناف می باشد. همانطور که اشاره شد تنها ایرادی که می توان بر کناف کاری گرفت لزوم استفاده از نیروی متخصص است. 

کلام آخر:

در این مقاله سعی کردیم تا آشنایی با کناف و کناف کاری را برای شما بیان کنیم چرا که امروزه این روش، بسیار رایج نیز شده است. جهت اطلاع از قیمت کناف کاری باید با کارشناسان متخصص در این حوزه ارتباط بر قرار کنید. فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت از دسته فروشگاه هایی می باشد که به صورت مستقیم از درب کارخانه اقدام به فروش انواع آهن آلات ساختمانی نموده است که می توانید اقدام به خرید رابیتس نیز نمائید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *