مشاوره و فروش
02137163

تعریف مواد اولیه محصولات فولادی

852350 image1622012980 4
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
9 بازدید

در ادامه این مطلب از ثامن تجارت قصد داریم تا با تعریف مواد اولیه محصولات فولادی آشنا شویم.

انواع مواد اولیه محصولات فولادی

سنگ آهن(Iron ore):

نوعی سنگ معدنی از فراوان ترین عناصر فلزی می باشد این سنگ معدنی حاوی رگه های آهن می باشد که با فرآیند ذوب و احیا آهن آن جدا می شود. سنگ آهن ماده اولیه آهن و فولاد می باشد که به روش های کوره بلند کوره قوس الکتریکی کوره القایی ذوب می شود تا نهایتا به فولاد خام تبدیل شود.

شمش(ingot):

شمش ها دارای سطح مقطع ذوزنقه ای شکل بزرگتر از 225 سانتی متر و به طول حداکثر2متر می باشند.شمش ها که محصولات نیم ساخته ای به حساب می آیند به دلیل شکل ضاهری دارای سهولت حمل می باشند تا در طی مراحل بعد ، تحت فرآیندهای مختلف تبدیل به قطعات مورد نیاز می شوند.

بیلت(Billet):

بیلت یا شمشال به طور کلی به فرآورده فولادی با سطح مقطع کمتر از 225 سانتی متر گفته می شود. طول بیلت بیشتر از شمش است و دارای سطح مقطع دایره ، مستطیل ، مربع و یا هشت ضلعی با عرض کمتر از 15 سانتی متر می باشد و برای تولید سایر محصولات فلزی در طی مراحلی مورد استفاده قرار می گیرد.

بلوم(Bloom):

بلوم یا شمشه جزء دسته بیلت قرار می گیرد ، که دارای سطح مقطع مربع یا مستطیل شکل بیش از 225 سانتی متر و با عرض بیش از 15 سانتی متر است. از بلوم برای ساخت فرآورده های فولادی مانند ریل ، تیرآهن ، ناودانی ، پروفیل ، سپری و … استفاده می شود.

اسلب(Slab):

اسلب یا تختال مواد اولیه ساخت ورق های فولادی می باشند. سطح مقطع آن معمولا مستطیل شکل بیش از 100 سانتی متر می باشد و در طول آن معمولا 12 متر تولید می شود.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *