مشاوره و فروش
02191003181

صفحه ستون در اسکلت فولادی

852350 image1642507047
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
15 بازدید

صفحه ستون در اسکلت فولادی به عنوان یک عضو حیاتی و مهم شناخته می شود. چرا که بیس پلیت یا همان صفحه ستون وظیفه دارد تا فشار وارد شده از سمت تجهیزات و بخش های دیگر ساختمان را تحمل کرده و به بخش های زیرین ساختمان منتقل کند.ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم تا در مورد استفاده از این محصول در اسکلت فولادی و همچنین هواگیری صفحه ستون و انواع صفحه ستون اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

صفحه ستون در اسکلت فولادی

در بخش قبل در مورد وظیفه اصلی صفحه ستون و دلیل به کارگیری آن در اسکلت فولادی یک سازه صحبت کردیم. اسکلت فولادی یکی از اصطلاحات پرکاربرد در ساخت و ساز است.  در یک اسکلت فولادی، ستون ها و تیرها به شکل شبکه ای مستطیلی شکل در کنار یکدیگر و به صورت عمودی و افقی واقع شده اند. به ازای هر ستون در این شبکه، یک صفحه ستون وجود دارد. از آن جایی که اسکلت فولادی باید طبقات، سقف ها و دیوارها را نگه دارد، وزن زیادی را باید تحمل کند. این وزن در واقع بر روی صفحه ستون منتقل شده تا از آن جا به فونداسیون یا بتن برسد.

هواگیری در صفحه ستون چیست؟ 

صفحه ستون در اسکلت فولادی نیاز به هواگیری دارد. در صورتی که این کار انجام نشود و یا به شکل اصولی صورت نگیرد، خسارات جبران ناپذیر مالی و حتی جانی زیادی را در پی خواهد داشت. به همین دلیل است که هواگیری یکی از مهم ترین مراحل در نصب صفحه ستون می باشد. زمانی که ستون و صفحه ستون در کارخانه به صورت به هم متصل ساخته شده و به سازندگان تحویل داده می شود، نیاز است تا زیر صفحه ستون، پر شود. این کار پس از نصب بیس پلیت و همچنین پس از نصب پل ها و شاقولکاری آخر، انجام می شود.

گروت ریزی پای ستون

زمانی که زیر صفحات پر می شود و سازنده از انجام موفقیت آمیز این کار اطمینان حاصل نمود، نوبت به گروت ریزی می رسد. هوای موجود در زیر صفحه ستون در اسکلت فولادی باید حتما خارج شود و قبل از گروت ریزی یک نوع کابل مخصوص از زیر صفحه ستون عبور داده می شود. به جای این کابل می توان از زنجیر هم استفاده نمود. استفاده از این کابل ها برای خروج هوا است. به این ترتیب که با تکان دادن کابل، حباب های موجود در زیر صفحه خارج می گردد.

گروت باید حداقل دارای ضخامت 7.5 سانتی متر باشد. البته این ضخامت برای گروت سیمانی است و در مورد استفاده از گروت اپوکسی باید سعی کنید تا ضخامت آن به چیزی در حدود 30 میلی تر برسد.اگر ضخامت گروت از آن چه که گفته شد بیشتر شود، بعد از مدتی دچار ترک خوردگی می شود. علت این امر می تواند بالا رفتن تنش های حرارتی و یا حتی کاهش یافتن مقاومت باشد.

صفحه ستون

نصب و رگلاژ صفحه ستون در اسکلت فولادی 

در مورد صفحه ستون ها باید بدانید که طریقه نصب آن ها چگونه است و از چه تجهیزاتی برای این کار استفاده می شود. برای انجام این کار شما به شابلون صفحه ستون و همچنین بولت ها نیازمند هستید. شابلون صفحه ای است درست با همان اندازه و ابعاد صفحه ستون که برای جای گذاری درست آن مورد استفاده  قرار می گیرد. به این صورت که روی شایلون سوراخ هایی تعبیه شده که محل دقیق بولت ها برای اتصال صفحه ستون را نشان می دهد. بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که این بولت ها به درستی و با انطباق کامل بر شابلون، نصب شده اند.

بولت ها هم در واقع همان پیچ و مهره ها هستند که می توان از آن ها برای رگلاژ صفحات و اتصال آن ها استفاده نمود. عمل رگلاژ با پیچ های تراز و با تراز دستی صورت می پذیرد. تعداد بولت ها بستگی به نوع کار دارد و از 2 بولت به بالا قابل تغییر است.

قیمت صفحه ستون 

تا به اینجا از مقاله صفحه ستون در اسکلت فولادی، در مورد اهمیت صفحه ستون، هواگیری صفحه ستون و همچنین تجهیزات و ابزارهای مهم در نصب و رگلاژ آن مطالب را ارائه نمودیم. در مورد قیمت صفحه ستون هم در این بخش صحبت خواهیم کرد. وب سایت ثامن تجارت با ارائه این محصول در صفحه محصولات خود، نمودار قیمتی به روز شده ای را هم برای آن نمایش می دهد.شما با مراجعه به سایت ما و مشاهده نمودار می توانید از این قیمت آگاهی پیدا کرده، مقایسه های لازم را انجام داده و در صورت تمایل برای ثبت سفارش و خرید اقدام نمایید.

منبع : steelconstruction.info

 

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه