مشاوره و فروش
02137163

تراشکاری CNC چیست؟

cnc turning
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
25 بازدید

تراشکاری CNC با استفاده از چرخ هایی که در حال دوران هستند انجام می شود تا به کمک آن ها، ابزار ثابت تراش داده شود. عمل براده بردای نیز در همین حین انجام می شود تا محصول نهایی صاف و یکدست باشد. خدمات تراشکاری CNC در سرتاسر ایران انجام می شود و باید بدانید که درآمد تراشکاری CNC نسبت به سایر شغل های فنی در رنج بالایی تعیین شده است.

قطعاتی که با طی کردن این عملیات تولید می شوند در انواع صنایع به خصوص صنایع هوا و فضا و صنعت برق و ساخت انواع ماشین آلات به کار گرفته می شوند. آموزش تراشکاری CNC را می توان در مراکز آموزشی معتبر و به صورت تجربی انجام داد. ما نیز دراین مقاله از سری مقالات شرکت ثامن تجارت می خواهیم تا در مورد این فعالیت مهم در صنعت صحبت کنیم و در کل به شما بگوییم که منظور از تراشکاری CNC چیست.

تراشکاری CNC

ماشین آلاتی که مخصوص تراشکاری بودند، از دهه های 40 و 50 به بازار راه یافتند. این ماشین ها برای تولید انواع ابزارها و قطعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ضمن این که امکان شکل دهی فلزات نیز با استفاده از این محصولات وجود دارد. دستگاه هایی که ماشین کاری CNC را انجام می دهند با کدهای دستوری از پیش تعیین شده ای کار می کنند. با این کار، فرایند تولید تحت کنترل بوده و تمامی مراحل تا تحویل محصول،  به درستی و پشت سر هم انجام خواهند شد. این کد ها در واقع مشخص می کنند که مته برش چگونه حرکت کند، قطعه چه حرکاتی داشته و میزان سرعت این حرکات برابر با چند دور در دقیقه باشد.

کاربرد تراشکاری CNC چیست؟

انواع مختلفی از مواد را می توان به شکل های مختلفی درآورد. از جمله انواع فلزات، کامپوزیت ها، چوب و پلاستیک. انواع محصولاتی که با استفاده از این نوع تراشکاری تولید می شوند در موارد زیر به کار گرفته می شوند:

  • صنایع دفاعی و نظامی
  • صنایع هوا و فضا
  • معدن
  • ساخت انواع ماشین آلات صنعتی و کشاورزی
  • صنعت پوشاک
  • خودروسازی
  • طراحی محصولات صنعتی
  • صنایع غذایی و نوشیدنی
  • برق

نکات مهم در استفاده از خدمات تراشکاری CNC

شما می توانید این کار را با مشاهده فیلم تراشکاری CNC که در سایت های مختلف در سطح اینترنت وجود دارند، آموزش ببینید. اما باید برخی از نکات را مورد توجه قرار دهید تا هم کار تمیزی انجام داده باشید، هم هزینه ای را متحمل نشوید و هم این که با ضوابط کار آشنا شوید. این موارد بر حسب تجربه و با گذشت زمان حاصل شده اند. پس لازم است که حتما به آن ها دقت داشته باشید.

  • حتما باید ابعاد، اندازه ها و شکل های هر قسمت از کار از قبل مشخص شده باشد.
  • دستگاه را حتما باید با توجه به جزئیات تولید قطعات و مطابق با آن، تنظیم نمایید.
  • افراد متخصص و نیروهای کار با تجربه و خبره در این زمینه می توانند در دستیابی شما به نتایج مهم، موثر باشند.
  • یک نرم افزار را برای انجام کارهای خود در نظر داشته و کار با ان را فرا بگیرید تا پیش از صرف وقت و هزینه برای کار، با استفاده از این نرم افزار بتوانید از نتایجه کار مطلع و مطمئن شوید.
  • قطعه ای تولید نید که اطمینان داشته باشید در صنعت قابل استفاده است. به عباری دیگر تمرکز خود را باید بر روی تولید قطعاتی بگذارید که مطمئن هستید جایگزین بهتری برای آن ها در بازار موجود نیست.
  • چک کردن دستگاه قبل از شروع به کار تراشکاری CNC الزامی است. این کار مانع از بروز هر گونه آسیب به دستگاه، قطعات و از همه مهم تر اپراتور دستگاه خواهد بود.

قیمت دستگاه تراشکاری CNC

برای انجام تراشکاری CNC باید حتما نکات ارائه شده در بخش قبل را مورد توجه قرار داد. آموزش تراشکاری CNC به صرف و هزینه نیاز دارد. چرا که باید به خوبی فرا گرفته شود تا هزینه ها و خسارت آتی به بار نیامده و بتوان پروژه ها را با موفقیت به اتمام رساند. از طرفی قیمت این دستگاه هم تقریبا بالا است و با توجه به همین امر است که تاکید می شود افراد برای یادگیر وقت گذاشته و به طور کامل با اصول کار آشا شوند.

ما در این جا تلاش کردیم تا اطلاعاتی کوتاه و مفید در مورد این صنعت در اختیار شما قرار دهیم. اما شما می توانید با پرسیدن سوالات خود از کارشناسان شرکت ثامن تجارت، اطلاعات بیشتری را درباره این تراشکاری به دست آورید. همچنین می توانید قیمت دستگاه مخصوص این کار را نیز استعلام بگیرید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *