مشاوره و فروش
02137163

جدول وزن پروفیل چهارچوب فرانسوی

calculate weight frame profile
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
1,936 بازدید

محاسبه وزن پروفیل چهارچوب فرانسوی به آسانی صورت می‌گیرد. در واقع پروفیل چهارچوب فرانسوی یا به اختصار همان پروفیل فرانسوی جزو مهم‌ترین انواع پروفیل به شمار می‌روند و عمده کارایی این پروفیل، همان،طور که از نام آن بر می‌آید برای ساخت چهار چوب است که پروفیل چهارچوبی را جزو پروفیل‌های باز، دسته بندی می‌کنند. ما نیز در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم تا در مورد نحوه محاسبه وزن یک شاخه پروفیل چهارچوب فرانسوی صحبت کنیم.

جدول وزن پروفیل چهارچوب فرانسوی

در ادامه مقاله محاسبه وزن پروفیل چهارچوبی، جدول وزن این محصول را به شما ارائه خواهیم داد. این جدول همچنین، ابعاد چهارچوب‌ها را نشان می‌دهد و وزن را با توجه به همین ابعاد ارائه داده است.

نوع چهارچوب ابعاد چهارچوب وزن واحد طول

(کیلوگرم)

A B C D E F B1 B2 B3 E1 E2 T=1.8mm T=2.0mm
چهارچوب فرانسه1 15 35 32 15 35 40 33 3.24 3.61
چهارچوب فرانسه2 18 35 12 30 40 35 32 40 3.46 3.84

وزن چهارچوب فرانسوی

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که پروفیل‌های چعارچوبی از آلیاژ st37 تولید می‌شوند و به همین دلیل ویژگی‌های بارز این آلیاژ را نیز به خود اختصاص داده اند. قابل جوشکاری بودن و انعطاف بالا از جمله این ویژگی‌ها است که در پروفیل‌های چهارچوبی به خوبی قابل مشاهده است. اما در این بخش از مقاله محاسبه وزن پروفیل چهارچوب فرانسوی به شما خواهیم گفت که هر شاخه از این پروفیل‌ها چه مشخصات فنی دارند! پروفیل‌های چهارچوبی معمولا با ضخامت 2 میلی متر عرضه می‌شوند اما این محصولات در ضخامت‌های 1.5 و 2.5 میلی متر نیز موجود هستند. طول شاخه‌های این پروفیل نیز معمولا 606 متر است.

به طور کل وزن چهارچوب فرانسوی 606 متری، تولید شده از ورق ST37 و با ضخامت 2 میلی متر برابر است با 23.7 کیلوگرم.

وزن پروفیل درب و پنجره

پروفیل‌های درب و پنجره جزو مهم ترین پروفیل‌های ساختمانی هستند. انواع این محصولات عبارت اند از: پروفیل درب و پنجره گروه 2 و 7 که شامل پروفیل لنگه دری، پروفیل سپری و پروفیل چهارچوبی می‌باشند. جدول وزن چهارچوب فرانسوی و دیگر پروفیل‌ها در ادامه آمده است

نام پروفیل نوع پروفیل ضخامت بر حسب میلی متر طول شاخه بر حسب متر وزن شاخه بر حسب کیلوگرم
پروفیل لنگه دری ضخامت 2 طول 6 پروفیل لنگه دری 2 6 15
پروفیل سپری ضخامت 2 طول 6 پروفیل سپری 2 6 15
پروفیل چهارچوبی ضخامت 2 طول 6 پروفیل چهارچوبی 2 6 15
چهار چوب فلزی فرانسوی ضخامت 2 طول 6.6 چهار چوب فلزی فرانسوی 2 6.6 15

انواع پروفیل فرانسوی

پروفیل چهار چوب فلزی فرانسوی به روش نورد سرد و با دستگاه رول فرمینگ به تولید می‌رسند که ابتدا رول ورق سیاه را به عرض لازم در می‌آورند و به خط تولید ارسال می‌شوند. اغلب انواع پروفیل فرانسوی به دلیل دوام و ماندگاری بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند و اندازه چهارچوب با ضخامت دیوار مطابقت دارند. در واقع چارچوب فرانسوی به صورت یکپارچه نیستند و و قسمت‌های مختلف پروفیل(Profile) با روش جوشکاری به یکدیگر متصل شده اند. چهارچوب فلزی دارای انواع مختلفی هستند که انواع پروفیل چهارچوب فلزی عبارتند از:

  • پروفیل چهارچوب فرانسوی
  • پروفیل چهارچوب رومی
  • پروفیل چهارچوب ساده
  • پروفیل چهارچوب مکزیکی
انواع پروفیل فرانسوی

محاسبه وزن پروفیل چهارچوبی

در بخش قبل بیان شد که پروفیل چهارچوبی جزو پروفیل‌های باز به شمار می‌آید. به طور کل پروفیل‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. پروفیل‌های باز مانند تسمه، نبشی، تیرآهن و … و پروفیل‌های بسته ماندد لوله، قوطی و … . پروفیل چهارچوب ساده در تولید در و پنجره‌ها و درب‌ها بسیار کارآمد هستند. چهارچوب‌هایی که از جنس فولاد هستند معمولا بیشتر از چهارچوب‌های چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. چرا که دارای استحکام و طول عمر بالاتری هستند و ایمنی بیشتری را نیز فراهم می‌کنند. اما وزن چهارچوب فرانسوی هم به مراتب بالا است که برای محاسبه آن فرمول‌هایی در نظر گرفته شده که آشنایی با آن‌ها به شما برای محاسبه وزن این محصولات کمک خواهند کرد.

مهم ترین تولید کننده پروفیل چهارچوبی

در ادامه مقاله محاسبه وزن پروفیل چهارچوبی نیاز استا تا بهترین تولبدگنندگان این محصول را نیز بشناسید. تولید انواع محصولات و به خصوص محصولات مرتبط با ساخت و ساز در ایران، منجر به خودکفایی کشور عزیزمان شده است. تولید انواع پروفیل‌ها نیز در ایران انجام می‌شود . مهم ترین تولیدکننده محصول مورد بحث در این مقاله، شرکت تعاونی فولاد علویچه است. این شرکت در شهر صنعتی علویچه اصفهان واقع شده و با برخورداری از پرسنل متخصص، اقدام به تولید سه نوع چهارچوب فلزی می‌نماید. چهارچوب‌های فرانسوی، مکزیکی و چهارچوب فلزی 86-1 در این کارخانه تولید می‌شوند و ضخامت آن‌ها در بازه 1.5 میلی متر تا 2.5 میلی متر در نظر گرفته می‌شود.

محاسبه وزن پروفیل چهارچوبی

خرید پروفیل چهارچوب فرانسوی

در این مقاله با موضوع محاسبه وزن پروفیل چهارچوبی، تلاش کردیم تا در مورد این نوع محصول و تولیدکننده برتر آن در ایران اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. همچنین بیان کردیم که پروفیل چهار چوبی دارای چه وزنی است و ضخامت و طول هر شاخه آن چه میزان است. در مورد قیمت پروفیل چهارچوبی می‌توانید از کارشناسان ما در وب سایت ثامن تجارت راهنمایی بخواهید. علاوه بر این می‌توانید از طریق همین وب سایت برای خرید محصول مورد نظر خود اقدام نموده و سفارشات خود را نهایی نمایید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *