مشاوره و فروش
02191003181

خرید ورق آلیاژهای غیر آهنی

buying non ferrous alloy sheets
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
4 بازدید

خرید ورق آلیاژ های غیر آهنی: انواع فلزات غیرآهنی در بازار موجود هستند تا ما آن ها را برای رسید به اهداف خود مورد استفاده قرار دهیم. انتخاب هر کی از این ورق ها با توجه به ویژگی های مهم آن ها و همچنین با در نظر گرفتن موقعیت و نیاز پروژه انجام می شود. جدول الیاژ فلزات برای آگاهی از ویژگی آن ها ترتیب داده شده است. هر کدام از فلزات غیر آهنی در جدول به خوبی معرفی شده اند. با این حال امکان دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد این محصولات با برقراری ارتباط با کارشناسان فروشگاه آهن آلات ثامن تجارت نیز وجود دارد.

خرید ورق آلیاژهای غیر آهنی

تحقیق درباره فلزات غیر آهنی و ورق های ساخته شده از آن ها به شما کمک می کند تا بدانید محصول مورد نظرتان باید از کدام نوع ورق ساخته شود. انواع فلزات غیر آهنی از عناصری مانند نیکل، مس، آلومینیوم و … ساخته می شوند. این فلزات دارای ویژگی های مهمی از جمله استحکام و مقاومت بالا در برابر حرارت و خورده شدن هستند. میزان این مقاومت در فلزات غیر آهنی در مقایسه با سایر انواع فلزات خاص، بسیار قابل توجه است.

در واقع با وجود این که فلزات در جدول مندلیف دارای استحکام بالایی هستند، اما نیاز است تا برای کاربرد در برخی موارد آن ها را مستحکم تر ساخت. به همین دلیل آلیاژ با ترکیب دو یا چند عنصر با هم تولید شد تا میزان دوام بیشتری داشته باشد و از استحکام و چقرمگی بالاتری نیز نسبت به فلز پایه، برخوردار باشد.

انواع آلیاژهای غیر آهنی

انواع آلیاژهایی که غیر آهنی هستند، با اضافه کردن مقدار کمی کربن به ترکیب آلومینیوم و مینزیم تولید شده اند. برای خرید ورق آلیاژهای غیر آهنی نیاز است تا در ابتدا این آلیاژها را بشناسید و بدانید که مهم ترین آن ها کدام است. این الیاژها عبارت اند از:

  • آلومینیوم
  • نیکل
  • آلیاژ مس
  • کبالت
  • منیزیم
buying non ferrous alloy sheets 01

طبقه انواع آلیاژهای نیکل

زمانی که این فلز با سایر انواع فلزها ترکیب می شود، می توان از خصوصیات آن در آلیاژ به دست آمده نیز بهره برد. آلیاژ پایه نیکل به دو شکل آلیاژ آهن و آیاژ غیر آهنی در دستری قرار می گیرد. دسته اول یعنی آلیاژهای آهنی عبارت اند از:

  • آلیاژ نیکل آهن
  • آلیاژ نیکل آهن کروم
  • آلیاژ نیکل آهن کروم مولبیدن

دسته دوم نیز به عنوان آلیاژهای غیر آهنی بر پایه نیکل عبارت اند از:

  • نیکل کروم
  • نیکل مس
  • سوپر الایژ پایه نیکل

خصوصیات الیاژهای غیر آهنی

در ادامه مقاله خرید ورق الیاژهای غیر آهنی، نیاز است تا در مورد خصوصیات این محصولات نیز مواردی را بیان کنیم. دلیل استفاده از این نوع آلیاژها و ورق های تولید شده از آن ها در بازار نیز برخورداری از همین ویژگی ها می باشد.

buying non ferrous alloy sheets 02

بالا بودن میزان استحکام

این نوع ورق های آلیاژی در مقایسه با فلز خام دارای میزان استحکام بیشتری است. این دقیقا همان چیزی که است که باعث شده تا ورق های با استحکام بالا ساخته شوند و بدین ترتیب نیاز تولیدکنندگان در ساخت محصولات مختلف رفع گردد.

شکل پذیری مناسب

آلیاژ غیر آهنی دارای شکل پذیری بالایی نیز هستند .به طوری که با آن ها می توان محصولات مختلفی را در زمانی کوتاه، تولید نمود. بسیاری از این ورق ها برای تولید انواع لوازم خانگی، لوازم تزئیناتی و … مورد استفاده قرار می گیرند که این مورد به سبب همین ویژگی چکش خواری و شکل پذیری، امکان پذیر شده است.

مقاوم بودن در برابر حرارت

از دیگر ویژگی های ورق آلیاژی غیر آهنی، مقاوم بودن و عدم تغییر شکل و تغییر ماهیت در برابر حرارت بالا است. به عنوان مثال خرید لوله آلومینیومی به دلیل همین ویژگی مورد استقبال قرار می گیرد و از آلیاژ آلومینیوم، می توان در ساخت موتور هواپیما هم استفاده نمود.

مقاومت در برابر خوردگی

از ان جا که آهن دچار زنگ زدگی می شود، خرید ورق آلیاژ های غیر آهنی برای ساخت بسیاری از محصولات به صرفه تر بوده و طول عمر بالاتری را برای محصول، در پی خواهد داشت. این ویژگی با ترکیب برخی از فلزها در یک محصول نهایی، ایجاد خواهد شد. امروزه انواع فلزات غیرآهنی برای ساخت محصولاتی که قرار است در معرض رطوبت و بخار آب مداوم قرار بگیرند، استفاده می شوند.

همان طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، جدول آلیاژ فلزات می تواند مرجع خوبی برای آشنا بیشتر و درباره فلزات غیر آهنی باشد. با این وجود شما عزیزان می توانید سوالات و ابهامات خود را در مورد این ورق ها و محصولات قابل ساخت با آن ها، با کارشناسان وب سایت ثامن تجارت مطرح کنید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه