مشاوره و فروش
02137163

وزن ورق سیاه یک میل

852350 image1653888088
۲۱ فروردین ۱۴۰۳
5 بازدید

وزن ورق سیاه یک میل در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ثامن تجارت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از همین ابتدای مقاله لازم است به شما بگوییم که منظور از ورق یک میل، میزان ضخامت این محصول است که ارتباط مستقیمی با وزن آن دارد. محاسبه آنلاین وزن ورق سیاه از طریق وب سایت های معتبر قابل انجام است. ضمن این که جدول ورق سیاه نیز برای همین منظور ترتیب داده شده است. وزن ورق سیاه 1.5 میل یا وزن ورق 2 میل نیز از جمله مهم ترین دغدغه های خریداران است. بنا براین در این مقاله ما سعی داریم تا فرمول محاسبه وزن برای ورق های سیاه با هر ضخامتی را، بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

وزن ورق سیاه یک میل

کارخانه های مختلفی در ایران و سایر کشورهای جهان به طور روزانه در حال تولید و عرضه میزان قابل توجهی از ورق سیاه هستند. این ورق ها که طی فرایند نورد گرم تولید می شوند به ورق های گرم نیز شهرت دارند. در مقابلشان ورق های سرد یا ورق های روغنی نیز موجود هستند که با طی کردن فرایند نورد سرد تولید شده اند. این نکته را باید بدانید که ورق های سیاه را معمولا به دو صورت شیت و رول تولید و عرضه می نمایند. برش این ورق ها با توجه به نیاز مشتری می توان در سایزهای مختلفی انجام شود.

کارخانه های تولید ورق سیاه در ایران مانند فولاد کاویان یا فولاد مبارکه اصفهان مانند سایر کارخانه های تولیدکننده این محصول در سراسر جهان، استانداردهایی را مد نظر قرار می دهند. این استاندارد می گویند که محصول مورد نظر باید دارای چه مشخصات فیزیکی و مکانیکی داشته باشد. با این حال فرمول مشخصی برای محاسبه وزن ورق روغنی و وزن ورق سیاه یک میل ترتیب داده شده که در ادامه بیان می شود.

جدول ورق سیاه

ورق سیاه با توجه به نوع کاربرد و سایر ویژگی های خود با ضخامت های گوناگونی تولید می شود. جدول وزن این محصول همه ویژگی ها و مشخصات فنی آن اعم از طول، عرض و وزن را به صورت یکجا نمایش می دهد. این جدول با عنوان جدول وزن ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان در این بخش از مقاله وزن ورق سیاه یک میل، آمده است.

جدول وزنی ورق سیاه (فولاد مبارکه)
ردیف طول (میلی متر) عرض (میلی متر) ضخامت (میلی متر) وزن هر شیت ورق سیاه (کیلوگرم)
۱ ۲۰۰۰ ۱۰۰۰ ۲ ۳۲
۲ ۲۵۰۰ ۱۲۵۰ ۲ ۵۰
۳ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۳ ۲۱۲
۴ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۴ ۲۸۳
۵ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۵ ۳۵۳۳
۶ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۶ ۴۲۴
۷ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۸ ۶۵۷
۸ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۱۰ ۷۰۷
۹ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۱۲ ۸۴۸
۱۰ ۶۰۰۰ ۱۵۰۰ ۱۵ ۱۰۶۰

فرمول محاسبه وزن ورق

با توجه به این که محاسبه آنلاین وزن ورق سیاه یک میل از طریق وب سایت های مختلف امکان پذیر است، ما فرمول مرتبط با این محاسبه را در این بهش ارائه می دهیم. در این فرمول چگالی بنا به استاندارد برابر با عدد 7.86 تعریف شده است. ضمن این که طول، عرض و ضخامت ورق بر حسب میلی متر تخمین زده می شود.

وزن ورق سیاه = طول ورق * عرض ورق * ضخامت * چگالی ورق

با استفاده از این فرمول شما علاوه بر تعیین وزن ورق مورد بحث در این مقاله می توانید وزن ورق سیاه 1.5 میل یا ورق با هر ضخامت دیگری را نیز محاسبه نمایید.

image1653888078وزن ورق سیاه یک میل 2

خرید ورق سیاه

در این مقاله با عنوان وزن ورق سیاه یک میل تلاش شد تا روش های محاسبه وزن همه انواع ورق های سیاه، به شما معرفی شوند. دیگر فرقی ندارد که ورق مذکور دارای ضخامت یک میلی متر باشد یا بیشتر. فرمول و جدول ورق سیاه ارائه شده در این مقاله به شما کمک می کند تا بدون مراجعه به وب سایت خاصی، از میزان وزن ورق های در دسترس خود مطلع شوید. البته علاوه بر جدول وزن ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان، جداول مربوط به سایر تولیدکنندگان داخلی این محصول نیز در دسترس است که ما با توجه به حجم مقاله از بیان آن ها، خودداری کردیم.

اما قیمت ورق سیاه چگونه محاسبه می شود. قطعا ضخامت این محصول بر وزن آن و در مرحله بعد بر قیمت ورق موثر می باشد. متاسفانه نوسانات بازار اجازه ثبات قیمت این محصولات را نمی دهد. اما شما می توانید با مراجعه به وب سایت ثامن تجارت نمودارهای قیمت این محصول را مشاهده نمایید.

 

مطالب مرتبط