مشاوره و فروش
02191003181

جدول استاندارد ورق سیاه

جدول استاندارد ورق سیاه
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
12 بازدید

جدول استاندارد ورق سیاه با هدف ارائه اطلاعات لازم برای خرید ورق سیاه استاندارد گردآوری شده و در این جدول اطلاعات مرتبط با ابعاد و وزن ورق سیاه مشاهده می‌شود. ورق سیاه که نوعی ورق آهنی محسوب می‌شود، در ضخامت و عرض‌های متنوعی تولید می‌شود و نسبت به ضخامت آن، ورق سیاه را به صورت رول یا برش خورده در ابعادی مشخص می‌توان در بازار آهن آلات برای خرید مشاهده کرد.

به طور معمول، این ورق را در ضخامت‌های بیش از 20 میلی متر به صورت شیت برش خورده می‌توان یافت. بهتر است بدانید که شیت برش خورده در کارخانه با نام شیت فابریک نیز شناخته شده است که قابلیت برش مجدد بر اساس سایز مورد نظر مشتری برای ان وجود دارد. فروشگاه ثامن تجارت همراه شما است تا با ارائه جدول استاندارد ورق سیاه و اطلاعات لازم در این زمینه راهنمای خوبی برای اطلاع از قیمت ورق سیاه و خرید آن به شمار رود.

معرفی ورق سیاه

قبل از بررسی و مشاهده جدول استاندارد ورق سیاه بهتر است با چیستی این ورق و انواع ورق سیاه آشنا شوید. هنگامی ‌که در عملیات ذوب ورق در دمای بالا، رنگ ورق مات می‌شود، محصول تولید شده را ورق سیاه نام گذاری می‌کنند. ورق سیاه در صنایع ساختمانی، ساخت مخازن نفتی، کشتی ‌سازی، خودروسازی و ساخت تانکر کاربردهای فراوانی دارد. در ساخت ورق سیاه که به ورق گروه گرم نیز شهرت دارد از فولادهایی در رنج ST37 تا ST52 استفاده شده است.

فرآیند ساخت ورق سیاه به صورت زیر می‌باشد:

  1. ابتدا به تختال حرارت داده می‌شود.
  2. سپس فولاد حرارت داده شده از غلتک‌های نورد عبور داده شده که سبب کاهش ضخامت و افزایش طول آن می‌شوند.
  3. مجدداً تختال در معرض دمای ۱۲۸۰ درجه سانتی ‌گراد قرار گرفته و بعد از گرم کردن، تختال با آب پوسته زدایی شده که این عملیات سبب کاهش ضخامت ۷۵ درصدی ورق سیاه و افزایش عرض آن خواهد شد.
  4. نورد خشن و پوسته ‌زدایی دو مرحله‌ نهایی تولید ورق سیاه می‌باشند که سبب می‌شوند وزن ورق سیاه ضخامت ۱ تا ۴ میلی ‌متر پیدا کند. توجه داشته باشید که قیمت ورق سیاه به این مشخصات وابسته است.

معرفی ورق سیاه

به طور کلی دو نوع ورق سیاه در بازار موجود می‌باشد:

  • در تولید ورق سیاه صنعتی از استاندارد A516-GR، A516-GR، A283  و ST52 استفاده می‌شود. ورق سیاه صنعتی بیشتر در صنایع کشتی ‌سازی و مخزن‌ سازی مورد استفاده واقع می‌شود.
  • ورق سیاه معمولی از فولاد ST37 استفاده می‌شود. از ورق سیاه معمولی در صنایع ساختمانی و سوله ‌سازی استفاده می‌شود.

جدول استاندارد ورق سیاه

با شناخت انواع ورق سیاه و مراحل تولید آن می‌توانید در طی انتخاب و خرید ورق سیاه مورد نیاز خود به طور موفقی عمل کنید. توجه داشته باشید که هدف از تدوین و ارائه جدول استاندارد ورق سیاه نیز به همین منظور می‌باشد. با استفاده از این جدول شما می‌توانید ورق سیاه مورد نیاز خود را در ابعاد و وزن مناسب انتخاب نموده و قیمت و وزن سازه خود را به راحتی برآورد کنید. همانطور که اشاره شد، این ورق به صورت شیت و یا رول به بازار وارد می‌شود و جدول استاندارد ورق سیاه به شرح زیر می‌باشد:

ضخامت بر حسب میلی مترعرض بر حسب میلی مترطول بر حسب میلی متروزن ‌هر ‌شیت ورق فولاد مبارکه بر حسب کیلوگرموزن ‌هر ‌شیت ورق فولاد کاویان بر حسب کیلوگرموزن ‌هر ‌شیت ورق فولاد اکسین بر حسب کیلوگرم
۲۱۰۰۰۲۰۰۰۳۲  
۲۱۲۵۰۲۵۰۰۵۰  
۳۱۵۰۰۶۰۰۰۲۱۲  
۴۱۵۰۰۶۰۰۰۲۸۳  
۵۱۵۰۰۶۰۰۰۳۵۳  
۶۱۵۰۰۶۰۰۰۴۲۴  
۸۱۲۵۰۶۰۰۰ ۴۷۱۴۷۱
۸۱۵۰۰۶۰۰۰۶۵۷۶۵۷ 
۸۲۰۰۰۶۰۰۰  ۷۵۴
۱۰۱۲۵۰۶۰۰۰ ۵۸۹۵۸۹
۱۰۱۵۰۰۶۰۰۰۷۰۷۷۰۷ 
۱۰۲۰۰۰۶۰۰۰  ۹۴۲
۱۲۱۲۵۰۶۰۰۰ ۷۰۷۷۰۷
۱۲۱۵۰۰۶۰۰۰۸۴۸۸۴۸ 
۱۲۲۰۰۰۶۰۰۰  ۱۱۳۰
۱۵۱۲۵۰۶۰۰۰ ۸۸۴۸۸۴
۱۵۱۵۰۰۶۰۰۰۱۰۶۰۱۰۶۰ 
۱۵۲۰۰۰۶۰۰۰  ۱۴۱۳
۲۰۱۲۵۰۶۰۰۰ ۱۱۷۸۱۱۷۸
۲۰۱۵۰۰۶۰۰۰ ۱۴۱۳۱۴۱۳
۲۰۲۰۰۰۶۰۰۰  ۱۸۸۴
۲۵۱۲۵۰۶۰۰۰ ۱۴۷۲۱۴۷۲
۲۵۱۵۰۰۶۰۰۰ ۱۷۶۷۱۷۶۷
۲۵۲۰۰۰۶۰۰۰  ۲۳۵۵
۳۰۱۲۵۰۶۰۰۰ ۱۷۶۷۱۷۶۷
۳۰۱۵۰۰۶۰۰۰ ۲۱۲۰۲۱۲۰
۳۵۱۵۰۰۶۰۰۰ ۲۴۷۳۲۴۷۳
۳۵۲۰۰۰۶۰۰۰  ۳۲۹۷
۴۰۱۵۰۰۶۰۰۰ ۲۸۲۶۲۸۲۶
۴۰۲۰۰۰۶۰۰۰  ۳۷۶۸
۴۵۱۵۰۰۶۰۰۰ ۳۱۸۰۳۱۸۰
۵۰۱۵۰۰۶۰۰۰ ۳۵۳۳۳۵۳۳
۵۰۲۰۰۰۶۰۰۰  ۴۷۱۰
۵۵۱۵۰۰۶۰۰۰ ۳۸۸۶۳۸۸۶
۶۰۱۵۰۰۶۰۰۰ ۴۲۳۹۴۲۳۹
۶۰۲۰۰۰۶۰۰۰  ۵۶۵۲
۷۰۱۲۵۰۶۰۰۰ ۴۱۲۱ 
۷۰۱۵۰۰۶۰۰۰ ۴۹۴۵ 
۷۰۲۰۰۰۶۰۰۰  ۶۵۹۴
۸۰۱۲۵۰۶۰۰۰ ۴۷۱۰ 
۸۰۱۵۰۰۶۰۰۰ ۵۶۵۲ 
۸۰۲۰۰۰۶۰۰۰  ۷۵۳۶
۹۰۱۲۵۰۶۰۰۰ ۵۲۹۹ 
۹۰۱۵۰۰۶۰۰۰ ۶۳۵۸ 
۹۰۲۰۰۰۶۰۰۰  ۸۴۷۸
۱۰۰۱۲۵۰۶۰۰۰ ۵۸۸۷ 
۱۰۰۱۵۰۰۶۰۰۰ ۷۰۶۵ 
۱۰۰۲۰۰۰۶۰۰۰  ۹۴۲۰

جدول استاندارد ورق سیاه

کاربردهای ورق سیاه

بهتر است در کنار مشاهده و مطالعه جدول استاندارد ورق سیاه، با کاربردهای آن نیز آشنا باشید تا تصمیم بهتری برای خرید خود اتخاذ کنید. ورق سیاه در موارد زیر کاربردی می‌باشد:

  • تولید ورق، پانج و تسمه
  • صنایع فلزی سنگین
  • در صنعت خودرو برای ساخت رینگ چرخ یا قطعات دیگر
  • تانکر سازی و مخازن و لوله های نفتی
  • تجهیزات کشاورزی
  • صنعت کشتی سازی برای مخازن آب
  • گاردریل و تجهیزات ترافیکی
  • مصالح ساختمانی مانند آبگرمکن، انواع پروفیل و تیرآهن‌ها

کاربردهای ورق سیاه

جمع بندی

جدول استاندارد ورق سیاه به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری جهت خرید ورق سیاه داشته باشید. شما می‌توانید در این مسیر به فروشگاه ثامن تجارت مراجعه کرده و لیست انواع ورق سیاه را مشاهده کنید. همچنین، فروشگاه ما با ارائه به روزترین قیمت ورق سیاه شما را مطلع می‌سازد. در نهایت شما پس از انتخاب ورق سیاه مورد نظر خود می‌توانید به راحتی و به صورت تضمین شده‌ای آن را خریداری کنید. همچنین، در طی فرآیند انتخاب خود می‌توانید با کارشناسان متخصص ما در تماس بده و از آنها نیز مشورت بگیرید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه