مشاوره و فروش
02137163

ورق سیاه st22 چیست؟

black sheet st22
۲۳ خرداد ۱۴۰۳
192 بازدید

ورق سیاه st22 در میان گریدهای مختلف این ورق دارای کارایی و ارزش قابل توجهی است. این محصول در میان اهالی فن و متخصصین با نام های ورق سیاه آلیاژی و ورق st52 نیز شناخته می شود. از آنجایی که ورق های آلیاژی انعطاف پذیر و شکل پذیر هستند، در تولید بدنه خودروها و قطعات مختلف آن مورد استفاده قرار می گیرد. اما کاربردهای این ورق فقط محدود به همین یک مورد نیست. ساخت ساختمان، پل سازی، ریل قطار و پروژه های سازه ای نیز از موارد کاربردی است که شرکت ثامن تجارت برای این محصول به شما معرفی می کند. آن چه در ادامه میخوانید شرح مختصری در مورد ورق سیاه گرید st22 است که شما را با ویژگی ها و موارد کاربرد این محصول آشنا می کند.

ورق سیاه st22

یک ورق سیاه با گذراندن مراحل نورد گرم، تولید و آماده استفاده می شود. انواع مختلفی از این محصول با گریدهای مختلف در باز موجود است که نشان از تنوع بالا و ویژگی های متفاوت در هر گرید دارد. ورق سیاه st37،ورق سیاه st33 و ورقی که در اینجا در حال بررسی آن هستیم، نمونه هایی از مهم ترین و پرمصرف ترین این گریدها می باشند. میزان استحکام یک ورق st22 بالا است. تا حدی که می توان با آسودگی خیال به استفاده از آن در تولید انواع محصولات استفاده نمود. این ورق دارای استحکام کششی مناسبی هم دارد و از طرفی دیگر به راحتی در برابر رطوبت دچار پوسیدگی و خوردگی نمی شود.

ورق سیاه st22 چیست؟

ورق سیاه st22 نامی است که به فولادهای مسطح تولیدشده توسط نورد محصولات به روش ریخته‌گری داده می‌شود. نورد گرم در تولید مدل‌های فولادی ملایم استفاده می‌شود؛ یعنی فولاد ابتدا تا یک نقطۀ بالاتر از دمای تبلور حرارت داده شده، سپس نورد با استفاده از غلتک‌های موازی انجام می‌شود.

شکل‌پذیری راحت‌تر فولاد گرم‌شده مزیت مهمی در این مرحله است. به لطف این مزیت می‌توان تولیداتی را مطابق با ابعاد و ضخامت مورد نظر انجام داد. بااین‌حال، عدم تأخیر در این فرآیند از تولید ورق سیاه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا زمانی که ورق شروع به خنک شدن می‌کند کمی جمع می‌شود و بر این اساس کنترل شکل آن دشوارتر خواهد بود. بنابراین، در صورت تأخیر ممکن است نتوان شکل مورد نظر را به دست آورد.

به نقل از ویکی پدیا:

ورق سیاه معمولی ساختمانی ST-37 که بیشترین مصرف را در بین ورقهای دیگر دارد به سه صورت ورق سیاه رول، ورق سیاه فابریک و ورق سیاه شیت شده یا به اصطلاح بازار ورق سیاه رول برشی معروف هست، تولید و عرضه می‌گردد.

ورق سیاه st22

مزایای ورق سیاه st22 چیست؟

فولاد ملایم فرآیند تولید غیرعادی دارد. بنابراین، از خواص متفاوتی نیز برخوردار است. از ویژگی‌های قابل‌توجه این محصول خاص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای تولیدات خاص مناسب است؛
  • به دلیل نورد گرم می‌توان ابعاد مورد نظر را از آن تولید کرد؛
  • به راحتی شکل می‌گیرد؛
  • در نتیجۀ فرآیند ریخته‌گری تولید می‌شود؛
  • استحکام بالایی دارد؛
  • قابلیت جوش‌پذیری دارد؛
  • کاربردهای آن بسیار وسیع است، زیرا می‌توان آن را به‌راحتی جوش و شکل داد.

کاربردهای ورق سیاه st22

ساختمان‌سازی یکی از زمینه‌هایی است که بیشترین میزان مصرف ورق سیاه را به خود اختصاص می‌دهد. بااین‌حال، این محصول در زمینه‌هایی مانند تولید تجهیزات ساختمانی، کشتی‌سازی و تولید کیس فولادی نیز به‌طور گسترده استفاده می‌شود. زمینه‌های استفاده از ورق سیاه به‌طورکلی به شرح زیر است:

  • خطوط راه‌آهن
  • ساخت قفسه و کالاهای بادوام
  • تولید کالاهای سفید
  • صنعت خودرو
  • ساخت ماشین‌آلات ساختمانی
  • تولید کیس فولادی
  • صنعت کشتی‌سازی
  • ساخت‌وساز و تولید تجهیزات ساختمانی
  • مخازن تولیدشده برای ذخیره‌سازی

وزن ورق سیاه st22

در زمان خرید انواع ورق باید مشخصات آن را به طور کامل بررسی کنید. به خصوص وزن و ضخامت ورق؛ تا هم آگاهی بیشتری در مورد محصول داشته باشید و هم امکان تخمین هزینه های پروژه برایتان فراهم شود. برای محاسبه وزن ورق سیاه با هر شماره ای، جدول وزن در نظر گرفته شده است. تا این محصول بر حسب این جدول در همه جا به شکل استاندارد تولید شود. اما شما می توانید مقدار این فاکتور را با استفاده از اطلاعات دیگری در مورد ورق و جایگذاری آن د  فرمول محاسبه وزن ورق سیاه، به دست آورید.

برای محاسبه وزن st22 فقط کافی است چگالی این محصول را که برابر با عدد ۷.۸ است، در  طول، عرض و ضخامت ضرب کنید. نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که هنگام ضرب کردن، حتما طول و عرض را بر حسب متر و ضخامت را بر حسب میلی متر وارد نمایید تا بتوانید وزن را به درستی محاسبه کنید.

خواص مکانیکی ورق st22

حال که به ماهیت ورق st22 پی بردید و دانستید که این محصول در کجاها قابل به کارگیری است، وقت آن رسیده تا به طور کامل در مورد خواص مکانیکی و فیزیکی این محصل نیز اطلاعات لازم در اختیارتان قرار بگیرد.

  • مقاومت کششی این ورق در بازه ۴۶ تا ۵۳۰ مگاپاسکال است.
  • قدرت تسلیم آن بیش از 355 مگاپاسکال می باشد

خواص مکانیکی این نوع فولاد با بررسی دو پارامتر تنش تسلیم و مقاومت کششی بررسی می شود. به این صورت که حداکثر استرسی که فولاد را مجبور به مقاومت در برابر آن در هنگام کشش یا کشیدن قبل از شکستن می کند، اندازه گیری شده و به آن مقاومت کششی گفته می شود. همچنین حداکثر استرسی که می تواند قبل از شروع دائمی تغییر شکل اعمال شود، قدرت تسلیم نامیده می شود.

قیمت ورق سیاه st22

خواص فیزیکی ورق سیاه st22

چگالی

g/cm3) 8)
ضریب الاستیسیته

210 [103 x N/mm2]

دمای بازگشت

۸۶۰ تا ۸۹۰ درجۀ سانتی‌گراد
دمای سختی

از دمای ۸۶۰ تا ۸۹۰ درجۀ سانتی‌گراد

دمای فرجینگ

850- 1050 درجۀ سانتی‌گراد

علاوه بر این ها، مقاومت در برابر پیچش و خمش، تحمل وزن و خاصیت ارتجاعی از ویژگی های اصلی این محصول است. به همین دلیل از این ورق در کاربردهای زیربنایی مختلفی در صنایع مهم استفاده می شود.

خرید ورق st22

برای خرید ورق سیاه st22 کافی است تا همین الان به بخش محصولات فروشگاه آنلاین آهن آلات ثامن تجارت مراجعه کنید. در این بخش انواع ورق سیاه با درج مشخصات کامل آن ها معرفی شده و آماده فروش هستند. شما بعد از انتخاب محصول و تکمیل اطلاعات مربوط به آن پی توانید سفارش خرید خود را ثبت نموده و در صورت اطمینان آن سفارش را نهایی کنید. کارشناسان وب سایت ما به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در مورد محصولات ارائه شده در وب سایت و رفع ابهامات تان هستند.

مطالب مرتبط