مشاوره و فروش
02137163

آلومینیوم برنز آلیاژ C95200

آلومینیوم برنز آلیاژ C95200
۱۶ خرداد ۱۴۰۳
22 بازدید

‌ برنز آلومینیومی (Aluminum bronze) به دلیل استحکام و مقاومت بالای خود در برابر خوردگی، در مقایسه با سایر آلیاژهای برنز، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. خانوادۀ آلیاژهای آلومینیوم برنز دارای استحکام و سختی زیاد، مقاومت در برابر خوردگی عالی، کیفیت سایش بسیار خوب و مقاومت در برابر خستگی مناسبی است. در نوشتۀ امروز از وب‌سایت ثامن تجارت به معرفی آلومینیوم برنز آلیاژ C95200 می‌پردازیم و شما را با انواع آلومینیوم برنز، کاربردهای آلومینیوم برنز، خواص این فرآورده و جدول آلومینیوم برنز آشنا می‌سازیم. برای اطلاع از قیمت آلومینیوم برنز و نحوه خرید این محصول تا پایان محتوای امروز با ما همراه باشید.

آلومینیوم برنز چیست؟

آلومینیوم برنز آلیاژی بر پایۀ مس با محتوای آلومینیوم بین 4 تا 14 درصد بوده که عناصری مانند آهن، نیکل یا منگنز به آن افزوده شده است. آلومینیوم هم باعث تقویت ماتریس مس می‌شود و هم با تشکیل یک لایۀ اکسید آلومینیوم چسبنده روی سطح، مقاومت در برابر خوردگی بهتری به آن می‌بخشد. افزودن آهن و نیکل ‌آلومینیوم برنز را بیشتر تقویت کرده و نیکل مقاومت بیشتری در برابر خوردگی ایجاد می‌کند. برنزهای آلومینیومی در محدودۀ بالاتری از محتوای آلومینیوم می‌توانند با استحکام فولاد با کربن متوسط ​​رقابت کنند، درحالی‌که در برابر خوردگی مقاوم‌تر هستند.

به نقل از ویکی پدیا:

برنز آلومینیوم نوعی برنز است که در آن برخلاف برنز استاندارد (مس و قلع) یا برنج (مس و روی)، آلومینیوم فلز آلیاژی اصلی است که به مس اضافه می‌شود. انواع برنزهای آلومینیومی با ترکیب‌های مختلف کاربرد صنعتی پیدا کرده‌اند که در اکثر آنها درصد وزنی آلومینیوم ۵٪ تا ۱۱٪ بوده و جرم باقی‌مانده مس است. سایر عوامل آلیاژی مانند آهن، نیکل، منگنز و سیلیسیوم نیز گاهی به برنزهای آلومینیومی اضافه می‌شوند که هر یک باعث ایجاد خواص منحصر به فردی خواهد شد.

کاربرد آلومینیوم برنز آلیاژ C95200 چیست؟

آلومینیوم برنز آلیاژی حاوی 92 درصد مس، 4 تا 14 درصد آلومینیوم بوده و از سایر عناصر آلیاژی مانند سیلیکون، نیکل، آهن یا منگنز برخوردار است. این مواد دارای طیف وسیعی از کیفیت‌های مکانیکی هستند. برنزهای ساخته‌شده با آلومینیوم از استحکام مکانیکی و مقاومت در برابر خوردگی خوبی برخوردار هستند که همین موضوع آن‌ها را برای مصرف در بخش‌های گوناگون مفید می‌کند.

تطبیق‌پذیری این محصولات نیازهای اجزای هوانوردی و دریایی مورد استفاده در شرایط سخت را برآورده می‌سازد. برنزهای آلومینیومی با غلظت آلومینیوم و آلیاژ بالاتر سخت‌تر هستند. سختی آن‌ها با اعمال تنش کار سرد بیشتر بهبود می‌یابد، و سازگاری آن‌ها را با طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی و مهندسی افزایش می‌دهد.

شما می‌توانید برای خرید آلومینیوم برنز آلیاژ C95200 مورد نیاز خود و یا استعلام قیمت آلومینیوم برنز اصل با کارشناسان ثامن تجارت تماس حاصل فرمایید.

قیمت آلومینیوم برنز آلیاژ C95200

خواص آلومینیوم برنز آلیاژ C95200

آلومینیوم برنز آلیاژی بر پایۀ مس بوده که دارای نسبت‌های متفاوتی از آلومینیوم، آهن، سیلیکون، نیکل و یا منگنز به‌عنوان عناصر آلیاژی است. جدول زیر برخی از خواص ‌آلومینیوم برنز را مشخص می‌کند:

استحکام / قدرت

از استحکام کششی بالایی در مقایسه با فولاد با آلیاژ کم برخوردار است.
ماشین‌کاری

به دلیل استحکام بالا، سایندگی، رسانایی حرارتی، محتوای مس و شکل‌گیری ضعیف تراشه، در ماشین‌کاری چالش‌هایی ایجاد می‌کند که بر دوام ابزار تأثیر می‌گذارد.

قابلیت جوشکاری

معمولاً به‌غیر از بخش‌های ضخیم نیازی به از پیش گرم کردن نیست. تمیز کردن کامل قبل و بعد از هر بار عبور از تخلخل جلوگیری می‌کند. این آلیاژها به‌عنوان مواد سطحی رسوب‌دهندۀ جوش برای مقاومت در برابر سایش، خوردگی و جرقه ارزشمند هستند.
مقاومت در برابر خوردگی

در محیط‌های گوناگون به‌ویژه در آب دریا و در شرایط اسیدی، مقاومت بسیار خوبی را در برابر خوردگی از خود به نمایش می‌گذارند.

رنگ

به‌طورمعمول، این محصول دارای رنگ طلایی متمایز است که جذابیت زیبایی را در کاربردهای متفاوت ارائه می‌دهد.

انواع آلومینیوم برنز آلیاژ C95200 چیست؟

در ادامه به معرفی انواع برنزهای آلومینیومی می‌پردازیم:

آلومینیوم برنز دوفاز با آلیاژ بالا

این آلیاژها حاوی 8 تا 11 درصد آلومینیوم هستند، و اغلب با آهن یا نیکل افزوده‌شده، استحکام بیشتری ارائه می‌دهند و برای ریخته‌گری گرم نیز ایدئالند. آلیاژهای دارای 10% یا بیشتر آلومینیوم در کاربردهای تخصصی که به استحکام، سختی و مقاومت در برابر سایش نیاز دارند برتری می‌یابند. آهن استحکام کششی را افزایش می‌دهد، درحالی‌که نیکل مقاومت در برابر خوردگی را بهبود می‌بخشد.

‌آلومینیوم برنز با درصد نیکل پایین

این نوع از آلومینیوم برنز آلیاژ C95200 با استحکام و درصد آلومینیوم کم، به دلیل دمای ذوب پایین‌تر در ریخته‌گری برتری دارد و بازدۀ انرژی را افزایش می‌دهد. خواص منحصربه‌فرد و سهولت تولید ابزار دایکاست آن را در صنعت ابزارسازی ارزشمند می‌کند. برای کار در سرما مناسب بوده و انعطاف‌پذیری را در شرایط گرم و سرد حفظ می‌کند.

آلومینیوم برنز سیلیکونی

این برنزها با حداکثر 2% سیلیکون و 6% آلومینیوم، قوی، انعطاف‌پذیر، مقاوم در برابر ضربه و دارای حساسیت مغناطیسی کم هستند. آن‌ها که به‌عنوان آلومینیوم برنزهای سیلیکونی شناخته می‌شوند، قوی‌تر بوده و ریخته‌گری آن‌ها آسان‌تر است.

آلومینیوم برنز منگنز

این آلیاژها (8-9٪ آلومینیوم، 13٪ منگنز) قابلیت ریخته‌گری خوب، مقاومت در برابر برخورد، کاویتاسیون و نفوذپذیری مغناطیسی کم را پس از عملیات حرارتی از خود به نمایش می‌گذارند.

‌قیمت آلومینیوم برنز آلیاژ C95200 در بازرگانی ثامن تجارت

آلومینیوم برنز با نام‌های «طلای آلومینیومی» یا «برنز طلایی» نیز شناخته می‌شود. این آلیاژ که به دلیل رنگ طلایی روشن خود بسیار محبوب است، کیفیت ریخته‌گری خوبی دارد. ‌آلومینیوم برنزی به دلیل مجموعه‌ای از کیفیت‌های متمایز خود، که شامل استحکام و مقاومت در برابر خوردگی می‌شود، در طیف گسترده‌ای از بخش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن به‌عنوان ماده‌ای مناسب برای کاربردهای مهندسی خاص یاد می‌کنند.

آلومینیوم برنز در ریخته‌گری شن و ماسه استفاده می‌شود. این امر ایجاد قطعات ریخته‌گری قوی و مقاوم در برابر خوردگی را تضمین می‌کند. چنانچه شما نیز قصد دارید از مزایا آلومینیوم برنز آلیاژ C95200 بهره‌مند شده و نسبت به خرید آلومینیوم برنز مورد نیاز خود اقدام نمایید، تنها کافی است با متخصصان ثامن تجارت تماس حاصل فرمایید.

خرید آلومینیوم برنز آلیاژ C95200

مزایای آلومینیوم برنز آلیاژ C95200 چیست؟

در زیر برخی از مزایای استفاده از آلومینیوم برنز را برای شما قرار داده‌ایم:

  • ابزار آلمینیومی برنز سختی و استحکام فشاری فوق‌العاده‌ای را از خود نشان می‌دهند و با سرعت کمتری فرسوده و شکسته می‌شوند.
  • آلومینیوم برنز با ضریب اصطکاک روغن‌کاری‌نشده حدود 0.18 اصطکاک بین ابزار و مواد را به حداقل می‌رساند و از فولاد ابزار استاندارد با ضریب 1.11 پیشی می‌گیرد.
  • این محصول با حضور در فرم‌های فرفورژه یا ریخته‌گری، انعطاف‌پذیری در فرآیندهای تولید را فراهم می‌کند.
  • آلومینیوم برنز آلیاژ C95200 فرآیند جوش‌کاری را تسهیل کرده و به ساخت کارآمد کمک می‌کند.
  • این فرآوردۀ کاربردی دوامی استثنایی را در برابر سایش در کاربردهای گوناگون از خود نشان می‌دهد.
  • آلومینیوم برنز برای محیط‌هایی که جرقه‌ها خطراتی ایجاد می‌کنند ایدئال است و ایمنی را در محیط‌های خطرناک افزایش می‌دهد.
  • ‌آلومینیوم برنزی زنگ نمی‌زند. زنگ‌زدگی به‌طور خاص به خوردگی آلیاژهای مبتنی بر آهن اشاره دارد، درحالی‌که آلومینیوم برنز، متشکل از آلومینیوم، مس و گاهی اوقات عناصر دیگر بوده و ممکن است خورده شود اما مانند آهن دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود.

مقایسۀ آلومینیوم برنز و برنز

آلومینیوم برنز به‌طورکلی بهتر از برنز سنتی در نظر گرفته می‌شود که معمولاً از مس و قلع تشکیل شده است. آلومینیوم برنز خواص مکانیکی بهبودیافته‌ای را ازجمله استحکام تسلیم بالاتر، نشان می‌دهد و برای کاربردهایی که نیاز به دوام و استحکام بیشتری دارند مناسب است. وجود آلومینیوم در آلیاژ به این ویژگی‌های بهبودیافته یاری می‌رساند و عدم تطابق شبکۀ آن با مس می‌تواند منجر به تشکیل فازهای خاص شده و امکان عملیات حرارتی برای دستیابی به خواص مورد نظر را فراهم سازد.

همچنین ‌آلومینیوم برنزی مقاومت بسیاری را در برابر کدر شدن از خود به نمایش می‌گذارد، بنابراین در بین آلیاژهای مس مقاوم‌ترین است و ظاهر آن حتی زمانی که در معرض خوردگی جوّی قرار می‌گیرد نیز بی‌تأثیر می‌ماند.

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز از سایت ثامن تجارت به معرفی آلومینیوم برنز آلیاژ C95200 پرداختیم و شما را از قیمت آلومینیوم برنز و نحوه خرید این محصول آشنا ساختیم. ‌آلومینیوم برنزی بسته به ترکیبات آلیاژی و عملیات حرارتی می‌تواند استحکامی قابل‌مقایسه با فولاد کم‌آلیاژ و فولادهای ضدّزنگ را نشان دهد. اگر شما نیز قصد خرید آلومینیوم برنز قدرتمند و باکیفیت مورد نیاز خود را دارید، تنها کافی است از طریق شماره‌های درج‌شده در این صفحه با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

پرسش‌های متداول

آلومینیوم برنز آلیاژ C95200 چیست؟

آلومینیوم برنز آلیاژی حاوی 92 درصد مس، 4 تا 14 درصد آلومینیوم بوده و از سایر عناصر آلیاژی مانند سیلیکون، نیکل، آهن یا منگنز برخوردار است. این مواد دارای طیف وسیعی از کیفیت‌های مکانیکی هستند.

آلومینیوم برنز آلیاژ C95200 چیست؟

تطبیق‌پذیری این محصولات نیازهای اجزای هوانوردی و دریایی مورد استفاده در شرایط سخت را برآورده می‌سازد. برنزهای آلومینیومی با غلظت آلومینیوم و آلیاژ بالاتر سخت‌تر هستند. سختی آن‌ها با اعمال تنش کار سرد بیشتر بهبود می‌یابد، و سازگاری آن‌ها را با طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی و مهندسی افزایش می‌دهد.

مطالب مرتبط