مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1641204032 1
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
12 بازدید

این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت  ثامن تجارت را به ورق پلی اتیلن اختصاص داده ایم و شما با مطالعه علاوه بر این که متوجه می شوید ورق پلی اتیلن چیست؟ با طریقه تولید، مشخصات و کاربردهای ورق پلی اتیلن هم آشنا می شوید. مقاومت شیمیایی بالا و همچنین مقاوم بودن در برابر خوردگی و فرسودگی از مهم ترین مزایای ورق پلی اتیلن است. ورق پلی اتیلن شفاف هم نوعی از این ورق ها است که در جای خود بسیار پرکاربرد و مقرون به صرفه است. در ادامه در مورد انواع محصولات تولید شده از پلی اتیلن هم اطلاعاتی را بیان خواهیم کرد.

ورق پلی اتیلن چیست؟

ورق پلی اتیلن که به آن ورق PE هم گفته میشود یکی از پرکاربردترین محصولات در تمامی صنایع و حتی مصارف خانگی است. زمانی که پلی اتیلن برای نخستین بار در محیط آزمایشگاه تولید شد، به دلیل توانایی خوب در انعطاف و قالب پذیری، مورد توجه قرار گرفت. این محصول در ابتدا به شکل موم سفید رنگ بود و بعدها توسط پلیمریزاسیون گاز بی رنگ اتیلن به بازار عرضه شد. این محصول در قابل ورق، برای ساخت محصولات از جنس لاستیک و پلاستیک بسیار مفید و پر کاربرد است. امروزه این محصول دارای انواع مختلفی از جمله ورق پلی اتیلن سنگین تزریقی، ورق پلی اتیلن شفاف و … است.

برترین ویژگی های ورق پلی اتیلن چیست؟

در بخش قبل به شما گفتیم که ورق پلی اتیلن در برابر فرسودگی و خورده شدن مقاوم است. همچنین به منعطف بودن و قابلیت شکل پذیری آن هم اشاره کردیم. در این بخش تلاش داریم تا همه مزایای مهم ورق پلی اتیلن را نسبت به محصولات مشابه آن، بررسی نموده و خواص مثبت این محصول را به صورت یکجا ذکر نماییم.

این ویژگی ها و خواص عبارت اند از:

  • مقاومت شیمیایی قابل قبول
  • برش پذیری و امکان ارائه در ابعاد مختلف جهت استفاده در موارد گوناگون
  • تحمل پذیری گرما تا حدود 130 درجه سانتی گراد
  • چگالی ورق پلی اتیلن از آب کمتر است
  • ورق پلی اتیلن شفاف است
  • جوش پذیری و مقاوم بودن در برابر خوردگی
  • بهداشتی و عاری از هرگونه سم و بو

کاربردهای مهم ورق پلی اتیلن 

تا به اینجا از مقاله “ورق پلی اتیلن چیست”، در مورد ماهیت این محصول و مزایا و ویژگی های آن صحبت کردیم. حال اجازه دهید تا عمده ترین کاربردهای این محصول را بر شمریم.

تولید رول با مشخصات متنوع 

ورق پلی اتیلن را می توان به صورت رول هایی با وزن و ضخامت های گوناگون تولید کرد. به طور کل وزن این محصول در بازه 20 تا 205 کیلوگرم تعیین می گردد. به هر حال این مشخصات هر چه که باشند، در جای خود مفید و قابل استفاده خواهند بود. این موارد تنها چند نمونه از عوامل موثر بر قیمت ورق پلی اتیلن بودند.

ساخت وسایل آشپزخانه با ورق پلی اتیلن

این محصول را در ساخت انواع محصولات و کالاهای مورد نیاز در آشپزخانه مورد استفاده قرار می دهند. به عنوان مثال برای تولید وسایل نگه داری غذا کاربرد که دلیل آن می تواند همان توانایی و مقاومت ورق پلی اتیلن در برابر گرما و اسیدیته باشد.

تولید انواع مخازن نگهداری سیالات 

امروزه ساخت انواع تانکرها و مخازن آب بسیار متداول شده است. دلیل این امر عدم ایجاد تغییر در بو و مزه آب است. با توجه به این مورد، آب نگه داشته شده در این تانکرها قابل شرب و قابل استفاده برای مصارف خانگی و صنعتی خواهد بود.

سایر کاربردهای ورق پلی اتیلن 

اگر میخواهید بدانید که سایر کاربردهای ورق پلی اتیلن چیست؟ بهتر است تا این بخش را مطالعه بفرمایید.

  • تولید انواع کیسه های پلاستیکی
  • ساخت تجهیزات پزشکی
  • تولید واشر
  • تولید درزگیر
  • تجهیزات خودرو
  • ساخت ظروف پلاستیکی

ورق پلی اتیلن

قیمت هر کیلو ورق پلی اتیلن چقدر است؟ 

حال که با مطالعه ای مقاله از سایت ثامن تجارت متوجه شدید که ورق پلی اتیلن چیست، خوب است تا قیمت این محصول پر کاربرد را نیز بدانید. از آن جایی که این ورق با چگالی ها و ویژگی های متنوع قابل تولید است، تعیین قیمت کلی برای آن زیاد ساده نیست. در واقع این نوع مصرف و ویژگی های ساختاری محصول است که قیمت آن را تعیین می کند. هر ساله کارخانه های تولید کننده انواع ظروف پلاستیکی به عنوان عمده ترین مشتریان این محصول، اقدام به خرید و پرداخت قیمت های اغلب مناسبی در ازای هر کیلو از ورق پلی اتیلن می کنند. شما با مراجعه به بخش محصولات سایت ثامن تجارت می توانید از قیمت این محصول به صورت آنلاین مطلع شوید و نسبت به خرید ورق پلی اتیلن، پلی اتیلن HDPE، پلیمر و سایر محصولات دیگر اقدام نمائید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه