مشاوره و فروش
02137163

واشر فسفر برنز چیست؟

852350 image1641715069 1
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
23 بازدید

واشر فسفر برنز محصولی ست که به دلیل جنس و ویژگی های فنی ای که دارد بسیار مورد توجه تولیدکنندگان و صنعتگران قرار می گیرد. واشر نوعی حلقه است که هدف از به کارگیری آن، توزیع و پخش بار حاصل از پیچ و مهره ها می باشد. واشرها انواع مختلفی دارند که این تفاوت در نوع، بیشتر به شکل ظاهری و موارد کاربرد آن ها بستگی دارد. اما می توان واشرها را از نظر جنس هم دسته بندی نمود. در ادامه این مقاله از سایت ثامن تجارت، در مورد واشرها و نوع خاص آن ها که از جنس فسفر برنز ساخته می شوند، مطالبی را ارائه می دهیم.

واشر فسفر برنز 

واشر فسفر برنز در مواردی به کار می رود که نیاز است تا محصول تولیدی در شرایط جوی نامساعد، دوام و طول عمر خود را حفظ کند. البته همه محصولات فلزی باید این ویژگی ها را داشته باشند، اما زمانی که قرار است یک واشر در شرایط بد و به عنوان مثال تحت رطوبت دائم باشد، بهتر است تا از جنس آلیاژی نظیر فسفر برنز ساخته شده باشد. در اکثر مواقع رطوبت در زیر واشر باقی می ماند و به مرور زمان، موجب زنگ زدگی آن می گردد. در این صورت، واشر فسفر برنز می تواند به راحتی از پس این شرایط برآمده و بیشترین مقاومت را از خود نشان دهد.

واشر فسفر برنز در چه مواردی کاربرد دارد؟ 

قبل از این که کاربردهای این محصول را توضیح دهیم، بهتر است تا در مورد موارد کاربرد واشرها در صنعت صحبت کنیم. به طور کلی واشرها برای ایجاد فاصله میان پیچ و جسم و همچنین جهت جذب ارتعاش موارد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این همانطور که در ابتدای مقاله هم بیان شد، واشرها می توانند فشار وارد شده از سمت پیچ و مهره ها را به صورت یکنواخت توزیع نمایند. این موضوع زمانی مورد توجه قرار می گیرد که قرار است پیچ بر روی چوب متصل گردد. چرا که انجام این کار بدون استفاده از واشر، باعث ترک خوردن و خوردگی و ایجاد شکستگی در سطح چوب می شود.

واشر فسفر برنز

واشر فسفر برنز و جلوگیری از نفوذ سیالات 

از مهم ترین کاربردهای واشر فسفر برنز، ممانعت و جلوگیری از نفوذ مایعات و به خصوص آب می باشد. به همین دلیل است که یک جزء مهم در شیرهای آب، واشر بوده و بدون آن، چکه نکردن یا نشتی ندادن شیر، امری بعید است. البته برای واردی مانند شیرآب، واشرهای مورد استفاده اغلب از جنس پلاستیک هستند و باید نرم باشند، اما به هر حال یکی از عمده ترین کاربردهای واشرها این مورد است. به واشرهای مورد استفاده برای لوله ها و اتصالات آب واشرهای آب بندی کننده می گویند.

جذب ارتعاش با واشر فسفر برنز 

از دیگر کاربردهای واشر فسفر برنز، جذب کردن ارتعاشات است. البته نوعی از واشرها به نام واشرهای میرابی لرزشی یا منزوی کننده لرزش برای این امر بسیار کاربردی تر هستند. ارتعاشات مورد بحث ممکن است در زمان اتصال دو جسم به یکدیگر رخ دهند که در آن ها یکی از دو جسم مرتعش بوده و نیاز است تا این لرزش با استفاده از واشر، مهار شود.

واشر فسفر برنز تفلونی 

تفلون فسفر برنز برای تولیداتی به کار می رود که معمولا در معرض گرما و دمای بالا قرار دارند. به طور کل آلیاژ فسفر برنز دارای قدرت جذب گرما و جریان الکتریسیته است و این رسانا بودن، باعث شده تا در ساخت انواع قطعات الکترونیکی مورد استفاده قرار بگیرد.

واشر تفلونی فسفر برنز برای به کارگیری در چنین شرایطی مناسب است. پر استفاده ترین این واشرها دارای ضخامت 1.5 میلی متر هستند که به راحتی در بازار می توان آن ها را یافت و خریداری کرد.

قیمت واشر فسفر برنز 

تا به اینجا از مقاله پیش رو از وب سایت ثامن تجارت، در مورد مشخصات و ویژگی های واشر فسفر برنز، مطالبی را ارائه کردیم. همچنین به کاربردهای کلی واشر و به خصوص واشرهای ساخته شده از فسفر برنز، اشاره نمودیم. آن چه در این جا مورد توجه خریداران محترم قرار می گیرد، مبلغ و نحوه تهیه این محصول می باشد.وب سایت ما محصولات ساخته شده از جنس فسفر برنز، نظیر ملیگرد، ورق و لوله فسفر برنز را ارائه نموده است.  شما با بررسی هر محصول علاوه بر مشاهده نمودار قیمت آن می توانید اطلاعات کامل تری را با برقراری ارتباط با کارشناسان سایت ما دریافت نمایید.

منبع : uk.misumi-ec.com

مطالب مرتبط