مشاوره و فروش
02191003181

عوامل موثر بر قیمت صفحه ستون‌

852350 image1641619779 1
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
25 بازدید

اگر در فکر خرید محصولات مرتبط با ساخت و ساز هستید، دانستن عوامل موثر بر قیمت صفحه ستون به عنوان یکی از مهم ترین این محصولات برای تان مفید و راهگشا خواهد بود. دلیل این موضوع استفاده فراوان از صفحه ستون و ساخت انواع آن است که هر کدام با توجه به ویژگی های متخص به خود، دارای قیمت معینی است. ما نیز با در نظر گرفتن درجه اهیمت بالای صفحه ستون در یک سازه، تلاش داریم تا در این مقاله از سری مقالات وب سایت ثامن تجارت، قیمت انواع صفحه ستون و به خصوص قیمت بیس پلیت 30 در 30 که نوع پرکاربرد صفحه ستون است را به شما بگوییم.

عوامل موثر بر قیمت صفحه ستون 

عوامل متعددی می توانند بر تعیین قیمت یک محصول تاثیرگذار باشند. در اکثر مواقع وجود همین عوامل و میزان تاثیر آن ها امکان قیمت گذاری دقیق محصول را سلب می کند. اما با این حال می توان تا حدودی این قیمت را تخمین زد و این کار با تعیین جدول قیمت بر اساس این عوامل میسر خواهد بود. ما در این مقاله به دنبال بررسی این عوامل هستیم و ارائه جدول تعیین قیمت زیاد مد نظرمان نیست.

در ادامه این مقاله، این عوامل و تاثیر گذاری آن ها بر هزینه های انجام شده برای خرید صفحه ستون ها را مورد بررسی و پایش قرار خواهیم داد. پس ما را تا انتهای نوشتار پیش رو همراهی کنید.

ابعاد صفحه ستون 

از عوامل موثر بر قیمت صفحه ستون می توان به ابعاد آن اشاره کرد. صفحه ستون ها با ابعاد مختلفی ساخته می شود که معمول ترین آن ها صفحه ستون 30 در 30 است. قیمت صفحه ستون 30 در 30 به دلیل ضخامت کمتر و همچنین دارا بودن ابعاد کوچک تر نسبت به سایر انواع صفحه ستون پایین تر است. از انواع دیگر صفحه ستون از نظر ابعاد می توان به صفحه ستون 40 در 40 و بیس پلیت های 50 در 50 نیز اشاره کرد.

این صفحه ستون ها علاوه بر ابعاد از نظر ضخامت هم با یکدیگر متفاوت هستند که ما در مورد ضخامت در جای خودش، اطلاعاتی را بیان خواهیم کرد.

وزن صفحه ستون 

مهم ترین کاربرد صفحه ستون انتقال دادن فشار وارد شده به ستون، به قسمت های زیرین سازه و بتن یا فونداسیون سازه است. به طور کلی رابطه مستقیمی میان وزن صفحه ستون و تحمل پذیری آن وجود دارد. پس می توان وزن را جزء عوامل موثر بر قیمت صفحه ستون ها دانست.

هر چه قدر وزن یک صفحه ستون بیشتر باشد، قیمت آن هم به طبع بالاتر خواهد بود. در بخش قبل به شما گفتیم که صفحه ستون ها عمدتا با سه نوع ابعاد ساخته می شوند. این صفحه ستون ها با توجه به میزان فشاری که باید تحمل کنند انتخاب شده و هر کدام که ابعاد بالاتری دارد، ضخامت و قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

وزن صفحه ستون

انواع صفحه ستون از عوامل موثر بر قیمت صفحه ستون 

تا این جا از مقاله ثامن تجارت در مورد برخی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت صفحه ستون ها مواردی را بیان کردیم. مسلما این که صفحه ستون از چه نوعی باشد هم، بر روی قیمت آن تاثیر خواهد داشت. به همین دلیل این بخش را به بررسی انواع صفحه ستون ها اختصاص داده ایم.

هر صفحه ستون با توجه به نوع خود، مراحل نصب مختص به خود را هم دارد و این به معنای تفاوت در نحوه نصب انواع مختلف صفحه ستون ها دارد. پس ما می توانیم همین تفاوت در مشخصات را که منجر به تفاوت در طریقه کار گذاشتن صفحه ستون ها می شود، به عنوان موثر ترین عامل بر روی قیمت این محصول دانست. چرا که نصب متفاوت ممکن است به معنای تفاوت در مواد و ابزار مورد نیاز برای نصب باشد، یا حتی می توان زمان انجام کار و تخصص نیروی انسانی مرتبط را نیز به عنوان فاکتورهایی در این خصوص در نظر گرفت.

قیمت صفحه ستون 40 در 40 

همانطور که در بخش های قبل از این مقاله سایت ثامن تجارت اشاره کردیم، صفحه ستون های با ابعاد 40 در 40 از متداول ترین صفحه ستون ها هستند برای ساخت یک سازه هستند. از آن جایی که ابعاد جزء مهم ترین عوامل موثر بر قیمت صفحه ستون است، بررسی متداول ترین نوع این محصول با ابعاد ذکر شده، خالی از لطف نیست. متاسفانه برخی از فروشندگان آهن آلات، فولاد و انواع آلیاژها از امکان تفاوت قیمت میان این محصولات سوء استفاده کرده و اقدام به قیمت گذاری نامتعارف برای آن ها می کنند. پس اگر می خواهید قیمت دقیق و به روز محصولاتی مانند بیس پلیت و بولت را از یک منبع معتبر مشاهده کنید، همین حالا به صفحه محصولات وب سایت ما سر بزنید.

منبع : jstor.org

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه