مشاوره و فروش
02191003181

جدول وزن لوله سیاه فولادی

852350 image1641883022 1
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
50 بازدید

لوله های فولادی سیاه به دلیل استحکام و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی کاربردهای متنوعی دارند. آنها معمولاً برای انتقال گاز و آب به مناطق روستایی و مناطق شهری یا برای مجراهایی که از سیم کشی برق محافظت می کنند و بخار و هوا با فشار بالا را تحویل می دهند استفاده می شوند. علاوه بر این، لوله های فولادی سیاه در صنایع نفت نیز برای لوله کشی مقادیر زیادی نفت در مناطق دورافتاده استفاده می شود. اما مجموعه ثامن تجارت در این مقاله به نقد و بررسی وزن لوله سیاه فولادی می پردازد. پس با ما همراه باشید.

از دیگر کاربردهای لوله های فولادی سیاه می توان به توزیع گاز در داخل و خارج از منازل، چاه های آب و سیستم های فاضلاب اشاره کرد. با این حال، لوله های فولادی مشکی رنگ هرگز برای انتقال آب آشامیدنی استفاده نمی شوند؛ زیرا تمایل به خوردگی در آب دارند و مواد معدنی لوله در آب حل شده و خط را نیز مسدود می کند.

تاریخچه لوله فولادی سیاه

ویلیام مرداک به پیشرفتی دست یافت که منجر به فرآیند مدرن جوشکاری لوله شد . در سال 1815 او یک سیستم لامپ سوزان زغال سنگ اختراع کرد و می خواست آن را در دسترس تمام لندن قرار دهد. او با استفاده از بشکه های تفنگ های دور ریخته شده، لوله ای پیوسته ایجاد کرد که گاز زغال سنگ را به لامپ ها می رساند. در سال 1824 جیمز راسل روشی را برای ساخت لوله های فلزی به ثبت رساند که سریع و ارزان بود. او انتهای قطعات آهنی مسطح را به هم متصل کرد تا یک لوله بسازد و سپس اتصالات را با حرارت جوش داد. در سال 1825 کاملیوس وایت هاوس فرآیند “جوش لب به لب” را توسعه داد که اساس ساخت لوله مدرن بود.

جدول وزن لوله سیاه فولادی

وزن لوله استیل سیاه، با تغییر ضخامت و اندازه لوله تغییر می کند. اما جدول وزن لوله سیاه استیل به شرح زیر می باشد:

large image1641882339

فرمول محاسبه وزن لوله فولادی سیاه

large image1641882388

تفاوت لوله های سیاه فولادی و لوله های فولادی گالوانیزه چیست؟

لوله فولادی گالوانیزه

کاربرد اصلی لوله گالوانیزه انتقال آب به منازل و ساختمان های تجاری است. روی همچنین از تجمع رسوبات معدنی که می تواند خط آب را مسدود کند، جلوگیری می کند. لوله گالوانیزه به دلیل مقاومت در برابر خوردگی معمولاً به عنوان قاب داربست استفاده می شود.

لوله استیل سیاه

لوله فولادی مشکی با لوله گالوانیزه متفاوت است زیرا بدون روکش است. رنگ تیره از اکسید آهن تشکیل شده بر روی سطح آن در طول تولید می آید. هدف اصلی لوله های فولادی سیاه، حمل پروپان یا گاز طبیعی به منازل مسکونی و ساختمان های تجاری است. این لوله بدون درز تولید می شود و این لوله را برای حمل گاز بهتر می کند. لوله فولادی مشکی همچنین برای سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی استفاده می شود زیرا نسبت به لوله گالوانیزه در برابر آتش مقاوم تر است.

به طور خلاصه:

  • لوله مشکی و لوله گالوانیزه از فولاد ساخته شده است
  • لوله گالوانیزه دارای روکش روی است، لوله سیاه رنگ ندارد
  • لوله گالوانیزه برای حمل آب ایده آل است اما برای حمل گاز مناسب نیست
  • لوله گالوانیزه به دلیل پوشش روی گرانتر است
  • لوله گالوانیزه دوام بیشتری دارد

هزینه ها

لوله فولادی گالوانیزه به دلیل پوشش روی و فرآیند تولید در تولید لوله گالوانیزه، هزینه بیشتری نسبت به لوله فولادی سیاه دارد. اتصالات گالوانیزه نیز قیمت بیشتری نسبت به اتصالات مورد استفاده در فولاد سیاه دارند. لوله فولادی گالوانیزه هرگز نباید در طول ساخت یک خانه مسکونی یا ساختمان تجاری به لوله فولادی سیاه وصل شود.

نتیجه گیری

هدف اصلی لوله های فولادی سیاه، انتقال پروپان یا گاز طبیعی به ساختمان های مسکونی و تجاری است. این خط لوله بدون درز است و آن را به خط لوله بهتری برای حمل گاز تبدیل می کند. از لوله های فولادی مشکی در سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی نیز استفاده می شود زیرا نسبت به لوله های گالوانیزه در برابر آتش مقاوم تر است. هدف اصلی لوله های گالوانیزه انتقال آب به منازل و ساختمان های تجاری است. روی همچنین می تواند از رسوباتی که ممکن است لوله های آب را مسدود کند، جلوگیری کند. لوله های گالوانیزه به دلیل مقاومت در برابر خوردگی معمولاً به عنوان داربست استفاده می شوند. ما در این مقاله از سایت ثامن تجارت، جدول وزن لوله سیاه فولادی را به نمایش گذاشتیم. امیدوارم که مطالبی کاربردی برای شما باشد.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه