مشاوره و فروش
02191003181

جدول وزن لوله 4 اینچ فولادی

852350 image1641973835 1
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
16 بازدید

لوله های فولادی با آلیاژهای فلزی آهن و سایر فلزات مانند آلومینیوم، منگنز و غیره ساخته می شوند و از استحکام و دوام بیشتری نسبت به لوله های آهنی برخوردارند. آنها یا بدون درز هستند یا در طول لوله جوش داده می شوند و با پوشش دادن آن با یک لایه روی در حمام روی داغ یا با فرآیند آبکاری گالوانیزه می شوند.

روی برای انسان غیر سمی است و از این رو فلزی ایده آل برای پوشش لوله های آب است. حال برویم سراغ وزن این لوله ها! مجموعه ثامن تجارت در این مبحث جدولی از وزن لوله 4 اینچ فولادی را برای شما به اشتراک می گذارد. پس با ما همراه باشید.

جدول وزن لوله 4 اینچ فولادی

وزن لوله های فولادی 4 اینچی به شرح زیر است:

وزن لوله 4 اینچ فولادی

معرفی لوله 4 اینچ فولادی

لوله های فولادی معمولاً برای تامین و توزیع آب و گاز استفاده می شود. اندازه اسمی لوله از 4 اینچ تا 2 اینچ متغیر است. این لوله امروزه معمولا مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ زیرا گزینه های ارزانتر و بهتری در بازار موجود است.

در حالی که لوله های فولادی بادوام هستند، کار با این ماده به دلیل نیاز به رزوه کاری دشوار است. با این حال؛ هنوز هم برای جایگزینی یا تعمیر خطوط لوله فولادی موجود استفاده می شود. فولاد بادوام است، اما با گذشت زمان، مستعد خوردگی از داخل در نتیجه فرسایش روی است. این به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض آب در لایه روی داخل لوله رخ می دهد که منجر به تجمع محصولات جانبی خوردگی می شود. میانگین طول عمر لوله های فولادی حدود 50 سال است.

مراحل جوش دادن لوله 4 اینچ فولادی

جوشکاری لوله استیل یکی از ساده ترین و بادوام ترین راه ها برای اتصال لوله ها به یکدیگر است و لوله های فولادی را می توان به سادگی با MIG (گاز بی اثر فلزی)، TIG (گاز بی اثر تنگستن یا SMAW (قوس فلزی چوبی) به هم جوش داد. قبل از جوشکاری دو لوله با هم، از هر گونه شکافی بین دو لوله اجتناب کنید.در حین جوشکاری، اقداماتی را برای اطمینان از همسویی مداوم دو لوله انجام دهید. مراحل جوشکاری به شرح زیر است:

  • دو لوله را تراز کنید و در صورت لزوم از گیره برای نگه داشتن آنها در کنار هم استفاده کنید.
  • مشعل جوش خود را روشن کنید یا الکترود جوش خود را به فولاد بزنید تا قوس بین ابزار جوش و لوله ها باز شود. به مشعل اجازه دهید تا یک گودال جوشکاری کوچک روی سطح فولاد تشکیل دهد که به آن جوش چسبنده می گویند.
  • قوس را کمی حرکت دهید و گودال جوش دیگری را در جای دیگری از محیط لوله ها ایجاد کنید. به حرکت قوس ادامه دهید و حوضچه های جوش بیشتری ایجاد کنید تا زمانی که یک سری جوش های چسبنده در فواصل منظم در امتداد محیط ایجاد کنید.
  • ابزار جوش را به طور کامل در امتداد محیط لوله ها حرکت دهید و یک گودال جوشکاری ایجاد کنید که به طور کامل در اطراف محیط گسترش یافته و دو لوله را به هم متصل می کند.
  • قوس را خاموش کنید و اجازه دهید حوضچه جوش چند دقیقه خشک شود.

نتیجه گیری

امروزه لوله های فولادی یکی از پرفروش ترین محصولات صنعت آهن آلات می باشد. این لوله ها به دلیل کاربرد و خواصی که دارد در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. اما با قرار گرفتن مداوم آن ها در معرض آب، باعث فرسودگی می شوند. این اتفاق حدود 50 سال طول می کشد. حال فروشگاه ثامن تجارت به عنوان یکی از توزیع کننده های لوله فولادی در این مقاله جدول وزن لوله 4 اینچ فولادی برای شما به نمایش گذاشت. امیدوارم که مطالب خوب و کاربردی برای شما بوده باشد.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه