مشاوره و فروش
02191003181
Gable roof 1
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
32 بازدید

ورق شیروانی یکی از نام هایی است که برای ما ایرانیان بسیار شناخته شده است و به محض شنیدن نام آن به یاد ورق سقف شیروانی در شمال کشور می افتیم. اما شیروانی چیست؟ دقیقا چه ویژگی ها و کاربردهایی دارد و انواع آن کدامند؟ در ادامه این مقاله در وب سایت ثامن تجارت قصد داریم تا شما را به طور کامل با راهنمای خریدسقف شیروانی رنگی و کاربردهای آنها آشنا کنیم.

ورق شیروانی چیست؟

تا به حال سقف های شیروانی خانه های ویلایی را دیدند. نوعی سقف که معمولاً از جنس سفال تولید شده اند و به این شکل هستند که انگار روی یک ورق، برآمدگی های خاص و صافی روی آنها وجود دارد که در زمان باران آب را به سمت پایین هدایت می کند و شکل بسیار زیبایی نیز به خانه می دهد. دهد.

ورق های شیروانی نیز در واقع نوعی ورق آهنی هستند که روی آنها لایه ای از جنس روی وجود و در واقع فرآیند گالوانیزاسیون روی آنها صورت می گیرد که بسته به شرایط، کاربردهای ایجاد شده برای آنها ایجاد می کند. این ورق‌ها نیز مانند سقف‌های شیروانی، حاوی برآمدگی‌های خاصی هستند که با ترتیب آن‌ها به وجود می‌آید که باعث استفاده از آن‌ها می‌شود. در حال حاضر انواع ورق شیروانی در واقع جایگزین همان سقف های شیروانی سفالی قدیمی شده اند و در کاربردهای دیگر نیز به کار می روند و در صنایع دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

تاریخچه سقف های شیروانی

شیروانی در دوران یونان باستان، در معابد مورد استفاده قرار گرفته است. این نوع سقف در شمال اروپا و همچنین آمریکا گسترش یافت. خاص نیست که چه کسی سقف شیروانی را اختراع کرد، اما منشا آن اروپاست. ساختمانی با شیروانی که رو به خیابان باشد، بنای شیروانی جلویی و ساختمانی که ضلع آن رو به خیابان باشد، بنای جناقی است. خط الراس آن به موازات خیابان است و با کول یا ناودان رو به آن است. تمدن های قرن ها از این نوع سقف ها استفاده کرده اند.

شیروانی

سقف شیروانی از چه چیزی ساخته می‌شود؟

بسیاری از شیروانی‌ها دارای ارتفاع سقف‌های متنوع بوده و ممکن است شامل پنجره‌های نیز باشند. سقف ساز شما ممکن است بخواهد برای جلوگیری از نشتی، زونا فلزی یا سقف فلزی درز ایستاده نصب کند. فلاشینگ که به قطعات نازک فلزی اطلاق می‌شود برای جلوگیری از نشتی سقف استفاده می‌شود که باید در اطراف لبه‌های دودکش، پنجره‌ها و ناودان‌ها نصب شود.تقریباً هر نوع مصالح سقفی را می توان بر روی سقف شیروانی استفاده کرد که در ادامه شما را با آن آشنا می‌کنیم.

آسفالت زونا:

آسفالت زونا یکی از متداول‌ترین مصالحی است که برای سقف شیروانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به خصوص اگر دارای پشتی بوده زیرا می‌تواند احتمال نشتی را کاهش دهد. زوناهای آسفالتی در برابر آب و هوا مقاوم هستند و در رنگ‌ها و سبک‌های مختلف تولید می‌شوند.

سقف فلزی:

سقف‌های فلزی برای ایجاد سقف شیروانی در برابر دماهای شدید، باد و تگرگ مقاوم هستند. در حالی که سقف فلزی گران‌تر از سقف‌های آسفالتی شینگل هستند، بادوام بوده و نیاز به نگهداری کمی دارند.

سقف کاشی:

سقف‌های کاشی نیز بادوام هستند و توانسته 60 تا 100 سال عمر کنند. این ماده در برابر آب و هوا مقاوم است و نگهداری آن آسان بوده، اما وزن کاشی‌ها به این معنی است که نصب می‌تواند پیچیده‌تر و در نتیجه گران تر از زونا آسفالتی باشد.

سقف سدر شیک:

شیک سدر که از چوب ساخته شده است، یک گزینه محبوب برای سقف شیروانی بوده زیرا در برابر نشتی مقاومت می‌کند. در حالی که سقف‌های سدر شیک جذاب هستند، نسبت به برخی از مصالح دیگر به نگهداری بیشتری نیاز دارند و در برابر آسیب آب آسیب پذیرند.

انواع سقف شیروانی براساس طراحی مختلف

اکثر مردم هنگام فکر کردن به سقف شیروانی تصور می‌کنند که یک سقف قله ساده با یک شیروانی مثلثی است. اما برخی تغییرات وجود داشته موجب ایجاد انواع شیروانی می‌شود. در ادامه شما را با آن آشنا می‌کنیم.

انواع سقف شیروانی

شیروانی استاندارد:

سقفی شیبدار که در جلو، کنار یا پشت سازه مناطق مسطح ایجاد می‌کند و سازه توانسته چندین شیروانی داشته باشند.

شیروانی با شیروانی:

بسیاری از سقف‌های شیروانی شامل یک شیروانی است که دارای ساختاری بوده که از دیوار صاف خانه بیرون زده است. سازه توانسته یک یا چند اتاق داشته باشند که اغلب دارای سقف شیروانی مخصوص به خود هستند.

شیروانی هلندی:

سقف شیروانی هلندی یک سبک ترکیبی است که معمولاً هر بخش شیب‌دار به دو بخش تقسیم می‌شود تا فضای داخلی بیشتر در زیر سقف باشد. این سبک سقف اغلب برای انبارها استفاده می‌شود.

شیروانی باز:

شیروانی باز به نوعی سقف مسطح ساخته شده از موادی که با خانه شما مطابقت دارد، مانند سایدینگ، سنگ یا چوب، اشاره دارد.

شیروانی جلویی:

خانه‌های به سبک استعماری اغلب دارای سقف شیبدار بالای درب ورودی هستند که شیروانی صاف به عنوان یک پایه بالای در ورودی است.

شیروانی جانبی:

این نوع یکی از ساده ترین پیکربندی‌ها محسوب می‌گردد که سقف شیبدار روی دو طرف آن به صورت زاویه دار قرار گرفته است. طرفین در وسط سقف با شیروانی در زیر به هم می رسند.

سقف شیبدار متقاطع:

سقف شیروانی متقاطع به پیکربندی اشاره دارد که دو بخش سقف شیروانی در زوایای قائم قرار می‌گیرند، مانند خانه ای با دو بال. طرح متقاطع نیز می‌تواند در بالای سازه شما استفاده شود.

شیروانی L شکل:

این نوع را می‌توان به اشکال مختلف پیکربندی کرد که در زوایای قائم بر روی دو بخش از یک بنا قرار گرفته است.

شیروانی جلوی کاذب:

این نوع طراحی دارای جلوهای شیبدار بوده که به دلایل زیبایی شناسی روی سقفی با شیب کم قرار دارند.

راهنمای خرید سقف شیروانی

سقف‌های شیبدار دارای تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری سازه و دوام و طول عمر ساختمان دارد. بدون شک در زمان تهیه و انتخاب بهترین سقف شیروانی باید به جنس آن توجه کرده تا مقاوم‌ترین نوع آن را انتخاب کنید. از دیگر موارد که باید در زمان خرید سقف شیبدار به آن توجه کرد شامل موارد زیر است:

  • رنگ
  • بودجه
  • نوع و سبک معماری
  • میزان مقاومت آن در آب و هوای گوناگون.

مزایای سقف شیروانی

سقف شیروانی صنعت به دلیل استفاده از آن در ساخت و ساز بسیار محبوب است. بسیاری از شرکت های ساختمانی در غنا از سقف های شیروانی برای سقف استفاده می کنند و اینها برخی از امکانات نصب سقف شیروانی است.

زهکشی آب:

اگر در مناطق استوایی زندگی می‌کنید که انتظار می‌رود در فصل بارندگی باران بسیاری را تجربه کنید، سقف شیروانی ایده‌آل خواهد بود. سیستم سقف نه تنها از شما در برابر باران محافظت می کند، بلکه یک ابزار زهکشی آب عالی است. این طراحی به آب می‌دهد تا به آرامی به محل جمع آوری جریان می‌یابد، بنابراین اگر به ذخیره آب علاقه دارید، سقف شیروانی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. طراحی شیب دار سقف شیروانی به کاهش کمک می کند و به کاهش آسیب به سقف کمک می کند.

ساخت آسان:

طراحی سقف با پروژه ساختمان می تواند بسیار پیچیده باشد، اما یک چیز را می توان از آن مطمئن کرد که سقف شیروانی به راحتی می شود. در مقایسه با تمام گزینه های دیگر، ساخت سقف شیروانی آسان است.

فضای اضافی:

ماهیت سقف شیروانی فضای زیادی را در بالای سقف برای تهویه هوا و حتی برای کسانی که دوست دارند یک اتاق زیر شیروانی در ساختمان خود قرار دهند می کند.

یک گزینه مقرون به صرفه:

قیمت سقف در غنا و فراتر از آن می تواند در سمت بالا باشد، اما با سقف شیروانی، قیمت معمولاً در مقایسه با سایر انواع سقف در غنا بسیار متوسط ​​است. این امر باعث کاهش هزینه های نصب سقف و ساخت سقف شیروانی می شود.

کاربرد شیروانی

استفاده از ورق شیروانی

  • نصب آسان و سریع
  • مقاومت بالا در برابر و شرایط مختلف آب و هوایی
  • مقاومت در برابر ترک و شکستگی
  • قیمت بسیار مناسب نسبت به رقیب های خود
  • عدم تغییر رنگ و حفظ زیبایی حتی در شرایط آب و هوایی

جدول وزنی ورق شیروانی گالوانیزه

برای اطلاع از وزن ورق شیروانی توانسته روی لینک کلیک کنید.

ردیفطول (متر)عرض(متر)ضخامت (میلیتر)چگالی گالوانیزهحدود وزن (کیلوگرم)
1210.57.868
2210.57.8611
32117.8616
4211.57.8624
52127.8632
62.51.250.57.8613
72.51.2517.8625
82.51.251.257.8631
92.51.251.57.8637
10610.57.8624

انواع ورق سقف شیروانی

ورق شیروانی که گفته شده از دسته بهترین و محبوب ترین ورق های فلزی در صنایع مختلف و کاربردهای متنوع می باشند. یکی از چیزهایی که باید درباره این محصول پرکاربرد بدانید این است که ورق های شیروانی، انواع بسیار متنوعی دارند. در واقع ورق هی شیروانی به دو دسته ورق های سفال و ورق های فرمینگ مختلف مثل ورق های شادولاین و غیره تقسیم می شوند که هر کدام از آنها نیز به انواع دیگری هستند. در ادامه قصد داریم تا با انواع ورق های شیروانی آشنا شویم.

ورق های فرم سفال

ورق طرح سفال از پرکاربردترین و محبوب ترین ورق شیروانی می باشد که از فرم دهی و تغییر شکل ورق های گالوانیزه تولید می شوند. این ورق های ویژگی های بسیار مفیدی دارند که این ورق ها به ورق های شیروانی محبوبی را به وجود می آورند. از مزایای استفاده از ورق های شیروانی نیز می توان به مقاومت بالا نسبت به حراران و آتش، ایمنی بالا در برابر زلزله، نصب آسان و راحت و عمر بالایشان اشاره کرد.

1: ورق طرح سفال ژنوا

یکی از جدیدترین ورق های شیروانی که در دسته ورق های ف رم سفال قرار می گیرد و طرفداران بسیار زیادی دارد، ورق طرح سفال ژنوا است. ای ن نوع از ورق شیروانی به ورق طرح سفال فرانسوی یا طرح سفال ایتالیایی نیز معروف می باشد. ای ورق ها در انواع رنگ برای هر سلیقه ای تولید می شوند و سایز تولیدشان نیز 100 و 120 سانتی متر عرض می شود و طول نیز به اندازه دلخواه مشتری می باشد. ضخامت این ورق ها نیز به درخواست مشتری بین 0.04 میل تا 0.6 میل می باشد.

2: ورق سفال طرح پالرمو

طرح ورق سفال پالرمو به ورق های سوئدی و ژاپنی معروف می باشد و از دسته ورق طرح های سفال است که ویژگی ویژگی ها را دارد و نسبت به ورق های دیگر، سرعت اجرای پروژه به شدت بالا تری دارد و سازه های را ضد زلزله می کند. .

3: ورق های فرم سفال پرچین

یکی دیگر از ورق های طرح سفال پرچین می باشد که نوع ورق شیروانی طرح سفال است و کاربردهای آن بیشتر در ساخت سقف، پوشش پارکینگ، سردر ها و … می باشد. به دلیل همپوشانی عالی این نوع ورق ها مانع ورود جریان هوا به سطح زیری خود می شوند.

سقف شیروانی

ورق های شیروانی با فرمینگ های متفاوت

4: ورق شیروانی ذوزنقه

این نوع ورق دیگر در دسته طرح سفال قرار نمی گیرد و از این دسته جدا می شود. ورق های ذوزنقه، نوعی از ورق گالوانیزه است که در عرض آن موج های ذوزنقه ای شکل گرفته است و به ورق کرکره سینوسی شباهت زیادی دارد. نوع ذوزنقه بیشتر در پوشش ورق سقف شیروانی و حصار دور ساختمان و زمین کاربرد دارند. این ورق ها بیشتر در اندازه های 0.4 و 0.6 میلی متر وجود دارند و مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت این ورق شیروانی نیز طول آن است که انتخاب اندازه‌گیری می‌شود. عرض این ورق ها نیز عموما یا 100 و یا 120 سانتی متر می باشد.

5: ورق شادولاین

در گذشته ورق های Shadow line بیشتر برای تولید ساندویچ پنل استفاده می شد و در حال حاضر بیشتر در سقف های شیب دار به کار می رود. ضخامت این ورق ها 0.5 یا 0.7 است. ورق شادولاین در هنگام نصب به صورت اول روی هم قرار می گیرند و با استفاده از پیچ و مهره به هم متصل می شوند.

6: ورق های لمبه یا دامپا

ورق دامپا یکی از ظریف ترین فرم دهی ها در بین انواع ورق شیروانی را دارد و در انواع گالوانیزه، ماشینی و روغنی وجود دارد. ضخامت ورق دامپا از 0.4 میلی متر تا 1.5 میلی متر نیز تولید می شود و از دسته ورق های شیروانی است که با دو نوع جوشی و پرچی به هم مرتبط می شود.

7: ورق کرکره سینوسی

ورق های کرکره سینوسی، از عرض شکلی موجی دارند و ورق فرم خاصیت دارد. این موج ها شکل سینوسی دارند و هی به بالا می روند و دوباره پایین می آیند. عرض رایج این ورق 100 و 125 سانتی متر است و ضخامت آن نیز معمولاً 0.4 یا 0و6 میلی متر در نظر گرفته می شود.

کاربردهای انواع ورق شیروانی

  1. ساخت سقف با ورق گالوانیزه و ساختمان های ویلایی و خانه ها در مناطقی که باران باران زیاد است و بالا می رود.
  2. ساخت و سبک سازی نماهای ویلا های مختلف
  3. ساخت سوله های بزرگ
  4. سقف خانه ها و ساختمان هایی که ورق سقف شیروانی دارند.
  5. سقف ساختمان هایی که سازه سبک به حساب می آیند.
  6. سقف خانه های مناطق باران خیز
  7. حفاظ های ورقی

نتیجه‌گیری

قیمت سقف شیروانی در غنا بر اساس ساختاری که برای ساختن ساختار و ساختار خود استفاده کنید متفاوت است. اگر قصد استفاده از اسکلت فولادی سبک را دارید می توانید از ما قیمت بگیرید. ورق های سقف فلزی در غنا برای ساخت سقف های شیروانی می شود. بنابراین وقتی در حال ساخت سقف برای ساختمان خود هستید، به خصوص اگر در غنا زندگی می کنید، باید سقف شیروانی در نظر گرفته شود. اگر از مدت زمان طولانی برای سقف خود لذت ببرید، سقف سازی در غنا باید توسط متخصصان واجد شرایط انجام شود. یک قیمت رایگان برای سقف خود دریافت کنید و به مجموعه ثامن تجارت اجازه دهید در ساخت بهترین سقف برای ساختمان شما با شما شریک شود.

در این مقاله در مرجع خرید اینترنتی آهن آلات و پلیمر ثامن تجارت ، سعی کنید تا شما را به طور کامل با ویژگی ها، انواع و کاربردهای ورق های شیروانی آشنا کنیم و پاسخ سوال ورق شیروانی چیست و چه کاربردی دارد را به شما بدهیم. شما می توانید برای خرید و اطلاع از اخرین لیست قیمت ورق شیروانی رنگی، با مجموعه مجموعه ثامن تجارت در تماس باشید.

سوالات متداول

1.ورق شیروانی چیست؟

ورق های شیروانی نیز در واقع نوعی ورق آهنی هستند که روی آنها لایه ای از جنس روی وجود دارد و در واقع فرآیند گالوانیزاسیون روی آنها صورت گرفته است.

2.کاربرد انواع ورق های شیروانی چیست؟

سقف خانه ها و ساختمان هایی که ورق سقف شیروانی دارند.

منابع: en.wikipedia.org، www.newhomesource.com

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه