مشاوره و فروش
02191003181

نحوه نصب پروفیل زد در کمترین زمان

852350 image1625329055 1
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
22 بازدید

در این مقاله به تشریح پروفیل زد که یکی از شناخته شده ترین انواع پروفیل می باشد و تمام جزئیات مربوط به آن پرداخته ایم، با مطالعه این مطلب در رابطه با اینکه پروفیل زد چیست، ویژگی ها، ابعاد، مشخصات، نحوه نصب پروفیل زد، مزایا و کاربرد آن آشنا می شوید. همچنین با مراجعه به لیست قیمت پروفیل زد در وب سایت ثامن تجارت می توانید قیمت پروفیل Z را مشاهده فرمایید.

پروفیل z چیست؟

پروفیل زد چیست: یکی از مقاطع فولادی و از انواع مصالح ساختمانی به حساب می آید که دارای کاربردهای اساسی در حوزه ساخت و ساز می باشد. این نوع پروفیل که به نام (پرلین زد) نیز شناخته می شود، شکلی به صورت حرف انگلیسی Z دارد و از نوع پروفیل ها با مقاطع باز محسوب می شود.

به نقل از ویکی پدیا:

پروفیل یا نیم‌رخ یا رُخ‌نما (به انگلیسی Profile) از نظر واژگان به معنای مقطع ثابت و طول بسیار است که در اصطلاح ساختمان‌سازی و ماشین‌سازی برای قطعات فولادی به‌کار می‌رود، که به اشکال گوناگون ساخته می‌شود.

image1645944016profil1 min

منظور از پروفیل مقاطع باز چیست؟

به طور کلی واژه پروفیل به معنای مقطعی ثابت با طول معینی می باشد. انواع پروفیل به دو دسته پروفیل مقاطع باز و پروفیل مقاطع بسته تقسیم بندی می شود. پروفیل های مقاطع بسته شامل انواع قوطی و لوله می باشند. و از جمله پروفیل های مقاطع باز نیز می توان به پروفیل آبرو، پروفیل Z، نبشی، ناودانی و تیرآهن اشاره کرد.

نحوه تولید پروفیل زد چیست

تولید پروفیل زد معمولا از ورق سیاه رول در ضخامت های 2، 2.5 و 3 میلیمتر صورت می گیرد که در ادامه به چگونگی تولید آن پرداخته ایم. ابتدا رول هاي فلزي در سايزها و ابعاد مختلف برش مي خورند. در قدم بعدي ورق هاي برش خورده شده در دستگاه مخصوص ساخت پروفيل زد قرار مي گيرند كه خم هاي متعددي در هر ورقه ايجاد مي شود. سپس پروفيل از سمت ديگر دستگاه كه مخصوص بررسي شكل و مقطع است عبور مي كند تا در مقاطع مختلف توليد شود. در انتها با توجه به درخواست و نياز مشتري در ابعاد و اندازه هاي مختلفي توليد مي شوند. مرحله نهايي پروفيل هاي زد با توجه به نياز مشتري در اندازه هاي مختلفي پانچ مي شوند.

جدول مشخصات پروفیل زد چیست؟

  • سايز بال بالا : 50 تا 100 ميلي متر
  • سايز لبه بالا: 15 تا 30 ميلي متر
  • سايز بال پایین : 50 تا 100 ميلي متر
  • سايز لبه پايين :15 تا 30 ميلي متر
  • حد فاصل بين بال پايين و بالا : 100 تا 400 ميلي متر

image1645944042profil2 min

سایزهای پر کاربرد پروفیل زد چیست؟

پروفیل Z معمولا در سایزهای Z160، Z180، Z200 و Z220 تولید می شود.

  1. پروفیل زد 16 (Z160): در سه ضخامت 2، 2.5 و 3 میلیمتر تولید می شوند.
  2. پروفیل زد 18 (Z180): در سه ضخامت 2، 2.5 و 3 میلیمتر تولید می شوند.
  3. پروفیل زد 20 (Z200): در چهار ضخامت 2، 2.5، 3 و 3.5 میلیمتر می شوند.
  4. پروفیل زد 22 (Z220): در چهار ضخامت 2، 2.5، 3 و 3.5 میلیمتر می شوند.

انواع پروفیل Z

نوع پروفیل زددر ضخامتبا وزن
پروفیل Z16در ضخامت های 2، 2.5 و 3با وزن 4.9، 6 و 7.2 کیلوگرم
پروفیل Z18در ضخامت های 2، 2.5 و 3با وزن 5.2، 6.5 و 7.7 کیلوگرم
پروفیل Z20در ضخامت های 2، 2.5، 3 و 3.5با وزن 5.5، 6.8، 8 و 9.5 کیلوگرم
پروفیل Z22در ضخامت های 2، 2.5، 3 و 3.5با وزن 5.8، 7.2، 8.6 و 10 کیلوگرم

قیمت پروفیل Z

یکی از موضوعاتی که بسیاری از تولید کنندگان و افرادی که در ساختن و تولید پروژه های عمرانی به آن توجه زیادی می کنند، قیمت خرید محصولات و موادی است که برای کار خود به آن نیاز دارند و همه در تلاشند که این خرید را با بهترین و پایین ترین قیمت انجام دهند تا بتوانند در کار خود سود بیشتری داشته باشند. اگر نیاز به خرید پروفیل z برای ساخت ساختمان خود یا تولید محصول خود دارید، می توایند خرید پروفیل زد را در سایت فروشگاه اینترنتی آهن آلات ثامن تجارت خریداری فرمایید و این محصول را با قیمت روز خریداری کنید.

کاربرد پروفیل زد چیست؟

  1. استفاده به عنوان سقف لوله و انبار
  2. استفاده در کشتی سازی و یا سایر مصارف صنعتیگ
  3. استفاده در ریل ها و پایه  ها
  4. مورد استفاده در ساخت فریم فلزیگ
  5. افزایش استحکام سقف سالن های چند طبقه با وزن زیاد
  6. ساخت روکش ها و پارتیشن های جانبی
  7. سازه های سقفی شامل تیر و شیب سقفی

مزایای پروفیل زد چیست؟

  • تحمل بالا در تحمل بارهاي كششي
  • استفاده در مناطق زلزله خيز به دليل افزايش استحكام كلي ساختمان
  • حفظ چارچوب فلزي سازه با مقاومت بيشتر
  • وزن سبك
  • نصب سريع و ساده
  • حمل ونقل آسان نسبت به ساير مصالح
  • به وسيله انواع پيچ و مهره به كار مي رود در نتيجه به راحتي بازرسي و عيب يابي مي شود، امكان تعويض قطعات بي كيفيت به راحتي امكان دارد.

روش محاسبه پروفیل زد چیست؟

پروفیل های Z با توجه به ابعاد آن مانند طول، ضخامت، پاشنه بلند و پاشنه کوتاه دارای وزن های مختلفی می باشد که برخی از آنها را در جدول زیر آورده ایم:

استانداردهای پروفیل z چیست؟

استاندارد آهن پروفیل زد از ورق گرم نورد ديده با استاندارد ملي ايران با شماره 3694 و يا ورق روغني نورد ديده طبق استاندارد ملي ايران به شماره 5722 تهيه و به طريق سرد شكل داده مي شود.

نحوه نصب پروفیل زد چگونه است؟

نحوه نصب صحیح پروفیل زد از نکات حائز اهمیت می باشد، پرلين ها (پروفيلZ) بايد در دو جهت سقف مخالف هم باشند زيرا بار وارد شده بر پرلين تقريبا از محل مركز برش مقطع عبور مي كند. در غير اينصورت به دليل خروج از مركزيت ايجاد شده يك لنگر پيچشي در پرلين ايجاد مي گردد.

خرید آنلاین پروفیل z

فروشگاه ثامن تجارت در زمینه تولید و فروش انواع محصولات فولادی، استنلس استیل و فلزات رنگین فعالیت می کند. شما می توانید قیمت به روز انواع محصولات از جمله پروفیل زد در ابعاد و ضخامت های مختلف را در وب سایت ثامن تجارت مشاهده کنید و جهت سفارش محصول مورد نظر خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با مطالعه مطالب فوق با اینکه پروفیل زد چیست، سایز های مختلف آن، نحوه نصب پروفیل زد، کاربرد و مزایای این نوع پروفیل آشنا شدید که می توانید در هنگام خرید و به کار بردن این محصول از آنها استفاده کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین جهت مطالعه سایر مقالات مربوط به قسمت دانشنامه آهن آلات در وب سایت ثامن تجارت مراجعه فرمایید.

 

سوالات متداول

1- نحوه نصب پروفیل زد به چه صورت می باشد؟

نحوه نصب صحیح پروفیل زد از نکات حائز اهمیت می باشد، پرلين ها (پروفيلZ) بايد در دو جهت سقف مخالف هم باشند زيرا بار وارد شده بر پرلين تقريبا از محل مركز برش مقطع عبور مي كند.

2- مهم ترین کاربرد پروفیل زد چیست؟

استفاده به عنوان سقف لوله و انبار

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه