مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1644422241
3 اردیبهشت 1402
4 بازدید

پروفیل پنجره چیست: ساخت پروفیل درب و پنجره از جمله تحسین برانگیز ترین اقداماتی است که تاکنون در راستای ارتقاء ساختمان ها و بهبود فرایند ساختمان سازی اتفاق افتاده است. آشنایی با انواع پروفیل درب و پنجره و شناخت انواع پروفیل پنجره UPVC به شما کمک می کند تا درک بهتری از مزایا و کاربردهای این محصول ارزشمند داشته باشید. وزن و ابعاد پروفیل درب و پنجره بر انتخاب نوع این پروفیل ها برای استفاده در یک پروژه تاثیرگذار خواهد بود. ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ثامن تجارت قصد داریم تا شما را با این پروفیل ساختمانی آشنا کنیم و جزئیات بیشتری را در مورد آن به شما معرفی کنیم.

پروفیل پنجره چیست؟

پروفیل هایی که تنها برای ساخت پنجره ساخمتنا ها مورد استفاده می گیرند، دارای انواع متنوعی با نام های مختلف هستند که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • پروفیل لنگه دری
  • پروفیل سپری
  • پروفیل چهارچوب فرانسوی
  • پروفیل کلافی

در اینجا باید به این نکته توجه داشت که اگر از ما بپرسید انواع پروفیل پنجره چیست، ما دسته بندی دیگری را به شما معرفی خواهیم کرد که به دلیل گسترده بودن این مبحث، آن را در بخش دیگری مورد بررسی قرار می دهیم.ابعاد پروفیل درب و پنجره برای کاربردهای مختلف، متفاوت در نظر گرفته می شود. از طرفی دیگر استاندارد ملی ایران و همچنین استاندارد تعریف شده کشور هند، برای تولید این محصول، مورد پیروی تولیدکنندگان قرار می گیرند. هر کدام از این استانداردها خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد خود را برای محصول نهایی در نظر می گیرند.

تولید پروفیل پنجره 

اکثر کارخانه های سازنده این محصول تنها به ساخت نوع خاصی از آن اکتفا می کنند. هر چند که در صورت برخورداری از امکانات لازم برای تولید سایر انواع این پروفیل ها، تلاش بر تولید چند نوع از انواع پروفیل درب و پنجره در یک کارخانه خواهد بود. این محصولات مدرن دارای طرح و جنس منحصر به فرد هستند و تولید آن ها کار ساده ای نیست. در واقع در فرایند تولید نیاز است تا چندین بار فرایند مرحله نورد و خروج کاری انجام شود تا محصول نهایی به دست آید. مراحل تولید پروفیل پنجره در ادامه معرفی خواهند شد.

مرحله انتخاب مواد اولیه

به نظر شما مهم ترین بخش تولید پروفیل پنجره چیست؟ یک پروفیل پنجره از ورق ها و کلاف های فولادی ساخته می شود. از سوی در عناصر به کار رفته در این ورق ها معمولا شامل فسفر، منگنز و گوگرد است که وجود آن ها به برخورداری ورق فولادی از مقاومت کششی بالا کمک می کند.

مرحله خط تولید و فرایند ساخت محصول

پروفیل ها با معیارها و استانداردهای خاصی تولید می شوند. برش آن ها هم از استانداردهای خاص خود پیروی می کند. دستگاه های برش معمولا دارای امکانات خاصی نظیر ضربه گیر، کلاف گیر و همچنین سیستم برای کنترل بخش های کناری ورق هستند.

مرحله شکل دهی پروفیل

در مرحله قبل با انجام فرایند برش کاری ورق ها به شکل نوارهایی در آمده اند. حال نیاز است تا این نوار ها به شکل مورد نظر تغییر ظاهر دهند. این کار با استفاده از تعدادی غلتک انجام می شود.

image1644421951پروفیل پنجره چیست 2 min

انواع پروفیل درب و پنجره

تا به اینجا از مقاله پروفیل پنجره چیست در خصوص ماهیت این محصول اطلاعاتی کسب کردید. در بخش های قبل برخی از انوع این محصول نام برده شد. پروفیل های اتصال قاب به قاب و فریم میانی هم از انواع دیگر این پروفیل ها هستند. این بخش به طور ویژه به معرفی انواع آن اختصاص دارد. پروفیل های درب و پنجره دو دسته اند: پروفیل باز و پروفیل بسته.

پروفیل پنجره باز مانند:

  • چارچوب درب فرانسوی
  • دولبه
  • زهوار
  • نبشی
  • ناودانی

پروفیل پنجره بسته مانند:

  • پروفیل لنگه دری
  • پروفیل چارچوبی
  • پروفیل سپری

قیمت پروفیل پنجره

در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت دریافتید که پروفیل پنجره چیست. آن چه که در این جا باید به آن توجه کنید قیمت و نحوه خرید این محصول است که از اهمیت بالایی هم برخوردار می باشد. مناسب ترین راه برای خرید پروفیل ساختمانی و  پنجره ارزان این است که شما با نمایندگی های مجاز و فروشگاه ها و سایت های معتبر ارتباط بگیرید. به طور حتم قیمت اعلام شده توسط آن ها به قیمت واقعی انواع پروفیل درب و پنجره نزدیک تر خواهد بود.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه