مشاوره و فروش
02191003181

انواع پرلین کدام است؟

852350 image1654764228
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
11 بازدید

این موضوع که پرلین چیست و انواع پرلین کدام است، در این مقاله از فروشگاه آنلاین ثامن تجارت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به طور کل پرلین یکی از اجزای سازه ها است. این محصول با هدف حمل و نگهداری سقف های شیب دار مورد استفاده قرار می گیرد. انواع پرلین بارهای وارد شده از سمت سقف را به بخش های پایین تر از سازه که به عنوان عناصر اصلی آن شناخته می شوند، منتقل می کنند. در واقع پرلین ها تکیه گاه هایی برای دیوارها و سقف سازه هستند.

قیمت پرلین نیز با توجه به میزان توان آن در تحمل بار متفاوت است. مواردی از قبیل چینش و فرم پرلین، فاصله پرلین در سوله و این که نصب پرلین به صورت قائم باشد یا خیر به نظر کارشناسان و نوع طراحی ها بستگی داد.

انواع پرلین کدام است؟

در مورد کارایی پرین ها در بخش قبل صحبت شد و با توجه به این توضیحات، حتما تا الان به اهمیت استفاده از آن در سازه های مختلف پی برده اید.

باید بدانید که در کل پرلین ها در دو دسته قرار می گیرند. که عبارت اند از:

  • پرلین نوع C-Purlins
  • پرلین نوع Z-Purlins

در ادامه این مقاله در مورد هر کدام از این انواع و نحوه استفاده از آن ها توضیحات مختصر و مفیدی را ارائه خواهیم داد.

پرلین نوع C-Purlins

این نوع پرلین ها از نظر شکل ظاهری به حرف C انگلیسی تشابه دارند. پرلین C به عنوان تکیه گاهی مطمئن برای دیوارها و همچنین برای کف طبقات، از این محصول استفاده می شود. البته این نوع پرلین دارای موارد کاربرد سارده تری است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

نکته ای که در این راستا وجود دارد، این است که این محصولات به صورت کاملا ایمن و مستقل از هم عمل می کنند. به طوری که می توان هر کدام از آن ها را به راحتی نصب کرده و مورد استفاده قرار داد.

کاربردهای پرلین C به طور کل عبارت اند از:

  • استفاده جهت شکل دادن پوسته ساختمان
  • فرم دادن به تیرچه های موجود در کف یک ساز
  • استفاده جهت نصب درب ها
  • تکیه گاه برای دیوارها
  • تکیه گاه برای کف طبقات

انواع پرلین کدام است؟ (جدول مشخصات پروفیل z + نصب پرلین)

پرلین نوع Z-Purlins

در ادامه مقاله “انواع پرلین کدام است؟” به نوع دوم این محصول یا همان پرلین Z اشاره می کنیم. این پرلین را اگر از نظر میزان مقاومت مورد سنجش قرار داده و با پرلین نوع C مقایسه کنیم، به این نتیجه می رسیم که این پرلین مقاوم تر است. ضمن این که پرلین Z دارای انعطاف پذیری بالایی است. وزن سبک این محصول موجب شده تا بتوان از آن در بسیاری از پروژه های کشاورزی و صنعتی بهره برد.

پرلین Z در واقع تیری افقی است که از نظر ظاهری به حرف Z شباهت دارد. این محصولات را بیشتر برای قرار گرفتن در میان ورق های سقف سازه ها مورد استفاده قرار می دهند تا به عنوان یک تکیه گاه برای این ورق ها عمل کنند. از دیگر موارد کاربرد این محصول می توان به استفاده برای اتصالات و اورلب ها اشاره کرد. ساخت این محصول در اندازه های مختلف سبب امکان پذیری استفاده از آن در صنایع گوناگون و به خصوص بخش های مختلف یک ساختمان و سوله شده است.

قیمت پرلین

در این مقاله تلاش ما بر این بود تا بگوییم که انواع پرلین کدام است و از هر کدام از این انواع برای چه منظوری استفاده می شود. در بخش های قبل هم بیان شد که نصب پرلین به صورت قائم و یا به هر صورتی دیگر یا توجه به شرایط پروژه امکان پذیر است. ضمن این که فاصله پرلین در سوله نیز تحت نظر کارشناسان و متخصصین پروژه تعیین می شود.مسلما عوامل مختلفی مانند وزن پرلین و اندازه آن، زمان و میزان خرید، برند تولبدکننده، هزینه های مربوط به انبارداری و حمل و نقل و از همه مهم تر نوسانات بازار، بر قیمت این محصول موثر است.

به همین جهت کارشناسان مجموعه ثامن تجارت قیمت روزانه این محصول را به شما ارائه می دهند. شما می توانید با مراجعه به وب سایت ما و بازدید از بخش محصولات،  ضمن آشنایی با محصولات مختلف، نمودار قیمت این محصولات را نیز مشاهده و با قیمت سایر وب سایت ها و فروشگاه ها مقایسه نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه