مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1643901005
3 اردیبهشت 1402
3 بازدید

پروفیل استیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟ این سوالات ممکن است با دیدن نام پروفیل استیل به ذهن شما برسد. ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت به این سوالات پاسخ می دهیم و به شما می گوییم که پروفیل استیل براق و پروفیل استیل طلایی چه جایگاهی در صنعت را به خود اختصاص داده اند. به طور کل در دنیای امروز، فولاد زنگ نزن و هر آنچه که از این محصول ساخته می شود، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. با ما همراه باشید تا در مورد ویژگی های این محصولات بیشتر بدانید.

پروفیل استیل چیست؟

گریدهای مختلف فولاد ضد زنگ یا همان استنلس استیل مانند گریدهای 304، 316 و 201 برای تولید پروفیل استیل مورد استفاده قرار می گیرند. این گریدها از نظر میزان عناصر به کار رفته در آن ها با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی گریدهای مختلف استیل بدون زنگ با پنج نام زیر شناخته می شوند:

  • رسوب سخت
  • آستنیتی
  • فریتی
  • مارتنیزیتی
  • دو فازی یا ترکیب دو گرید آستنیتی و فریتی
  • مارتنیزیتی

جدول مقایسه گریدهای 304 و 316 پروفیل استیل و فولاد St 52

جدول زیر در مورد ترکیب عناصر به کار رفته در دو گرید مهم پروفیل استیل و همچنین فولاد St52 را به همراه برخی از ویژگی های آن ها، به شما نشان می دهد.

نوع فولاد ترکیب عناصر اصلی استحکام کششی (مگاپاسکال) نقطه تسلیم (مگاپاسکال)
استنلس استیل 304 0.08% کربن

8 تا 10.5% نیکل

18 تا 20% کروم

540 تا 750 بسته به فرآیند تولید 230
استنلس استیل 316 0.08% کربن

10 تا 14% نیکل

16 تا 18% کروم

530 تا 680 بسته به فرآیند تولید 240
فولاد St 52 0.17 تا 0.24 درصد کربن1.6 درصد منگنز0.55 درصد سیلیسیم 490 تا 640 بسته به فرآیند تولید 355 تا 420  بسته به فرآیند تولید

مزایا و معایب پروفیل استیل

در این بخش بیان می کنیم که مزایا و معایب پروفیل استیل چیست. با دانستن این موارد علاوه بر این که خواننده درک بهتری از محصول به دست خواهد آورد، دقت بیشتری هم در انتخاب پروفیل ها بنا بر نیاز خود به خرج خواهد داد.

مزایای پروفیل استیل

  • مقاومت کششی و تسلیم بالا که در جدول فوق هم به عنوان دو فیلد مهم، آورده شده بود.
  • انعطاف پذیری بالا
  • جوش پذیری مطلوب
  • مقاوم بودن در برابر رطوبت و خورده شدن

معایب پروفیل استیل 

  • بالا بودن قیمت پروفیل استیل در مقایسه با سایر انواع پروفیل ها
  • دسترسی کم به این نوع پروفیل در بازار

روش ساخت پروفیل استیل چیست؟

پروفیل استیل در حالت کلی به دو روش مستقیم و غیر مستقیم تولید می شود. اما روش تولید به هر صورت که باشد از کویل ورق استنلس استیل به عنوان ماده اولیه تولید این پروفیل استفاده می شود. این که این ورق چه سایز و گریدی داشته باشد به میزان پروفیل مورد نیاز برای ساخت وابسته اsت. ما در این بخش ابتدا می گوییم که روش تولید مستقیم پروفیل استیل چیست و سپس روش تولید غیر مستقیم آن را توضیح می دهیم.

روش تولید مستقیم پروفیل استیل 

در ابتدا ورق کویل با هدف شکل گرفتن به صورت شیت، به اندازه مورد نظر برش می خورد. سپس شیت ها به شکل نوارهایی با طول بالا، برش می خورند. در مرحله بعد شیت ها با استفاده از دستگاه رول فرمینگ به شکل لوله در می آیند. مرحله بعد مربوط به جوش کاری لوله است تا درز موجود در بدنه لوله از بین برود. طول پروفیل های استیل نهایی حدودا 6 متر خواهد بود.

روش تولید غیر مستقیم پروفیل استیل چیست؟

در این روش از لوله استیل درزدار برای تولید پروفیل استفاده می شود. به این صورت که لوله با استفاده از دستگاه پرس، شکل قوطی پروفیل را به خود می گیرد. در این روش از استانداردهای AISI، ASTM، EN بهره گرفته می شود. پروفیل استیل تولید شده با این روش بیشتر در کشورهایی از جمله تایوان و چین تولید و به سایر کشورها صادر می شود.

انواع پروفیل استیل

انواع پروفیل استیل

در این بخش به شکل مختصر، انواع پروفیل های استیل را نام خواهیم برد که عبارت اند از:

  • پروفیل استیل دکوراتیو در دو مدل پروفیل استیل براق و پروفیل استیل طلایی
  • پروفیل استیل 201
  • پروفیل استیل 30
  • پروفیل استیل 316
  • پروفیل استیل Z و U

این پروفیل ها در حالت کلی در صنایع غذایی و لبنی، ساخت لوازم و تجهیزات پزشکی و لوازم آشپزخانه، تولید انواع سازهای موسیقی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید پروفیل استیل 

در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت تلاش شد تا به شکل مختصر و مفید در مورد این که پروفیل استیل چیست و انواع آن نظیر پروفیل استیل طلایی صحبت کنیم. پروفیل هایی مانند همین نوع، معمولا بیشتر مورد استقبال خریداران قرار می گیرند. چرا که به منظور طراحی دکور و قرارگیری در معرض دید عموم، به کار می روند. برای اطلاع از قیمت پروفیل استیل می توانید به بخش محصولات در وب سایت ما راجعه کنید و یا با کارشناسان ما در تماس باشید. فراموش نکنید که پیش از خرید این نوع محصولات حتما به کارخانه تولیدکننده و ضمانت آن توجه نمایید.

منبع : tis-gdv.de

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه