مشاوره و فروش
02191003181
3 اردیبهشت 1402
3 بازدید

نبشی استیل چیست: نبشی استیل و نبشی آهنی دارای کاربردهای تقریبا مشابهی هستند. اما چه چیزی باعث تمایز میان این دو نبشی می شود و نبشی استنلس استیل دارای چه برتری هایی است؟ نبشی های استیل عموما در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که شرایط آب و هوایی نامساعد حاکم است و همیشه رطوبت در این مکان ها وجود دارد. البته این تنها محل استفاده از نبشی استیل نیست، بلکه به دلیل زیبایی و ویژگی های مثبت این نبشی، مورد استفاده در اکثر پروژه ها می باشد. اگر می خواهید در مورد این محصول اطلاعاتی جامعی به دست آورید، مطالعه این مقاله از وب سایت ثامن تجارت را از دست ندهید.

نبشی استیل چیست؟

همان طور که نام نبشی استیل بر می آید، این محصول از آلیاژ استنلس استیل تولید می شود. بنا بر این می توان بزرگترین مزیت این نبشی را ضد زنگ بودن آن دانست. به همین دلیل است که در بخش قبل گفته شد که این نبشی برای استفاده در شرایط جوی نامساعد و جاهایی که رطوبت مناسب ات، به کار می رود. نکته مثبت در مورد نبشی استیل این است که این محصول در اثر ضربه یا خراش دچار آسیب نمی شود و لابه ضد زنگ آن هم تغییری نمی کند. این در حالی است که فلزات آبکاری شده و به عنوان مثال نبشی های گالوانیزه با خراش و بروز صدمه، لایه رویی خود را از دست داده و خورده می شوند.

انواع آلیاژ استیل

در ادامه مقاله نبشی استیل چیست، نیاز است تا آلیاژهای استیل و انواع نبشی های استیل ساخته شده از این آلیاژها را به شما معرفی کنیم. این آلیاژها عبارت اند از:

  • آلیاژ استیل 304
  • آلیاژ استیل 420
  • آلیاژ استیل 430
  • آلیاژ ستیل 316
  • آلیاژ استیل 321
  • آلیاژ استیل 309

در این میان مهم ترین و در عین حال پرکاربردترین آلیاژ، نوع شماره 304 است که از آن برای تولید انواع نبشی ها به فراوانی استفاده می شود.

نبشی استیل 304

استیل های سری 300 دارای مقاومت مناسبی در برابر خورده شدن و زنگ زدن هستند. یکی از مهم ترین انواع نبشی های استیل، نبشی 304 است که به فراوانی تولید و در بازار عرضه می شود. بنا بر همین امر می توان اطمینان یافت که دسترسی به این محصول، ساده است.

فولاد 304 دارای میزان 18 درصد کروم و چیزی در جحدود 8 درصد نیکل است. علاوه بر این، فولاد مورد بحث از خاصیت ضدزنگ زدن نیز برخوردار است که به استیل بودن آن بر می گردد. با توجه به ترکیبات کروم و نیکل در این فولاد به آن، فولاد 8-18 هم گفته می شود.

نبشی استیل 304 بیشتر در موارد زیر کاربرد دارد:

  • ساخت دکل های مخابراتی
  • تولید سیستم های پایپینگ
  • انوع اتصالات

انواع نبشی استیل

در ادامه مقاله نبشی استیل چیست، باید گفت که این محصول را می توان از نظر شکل ظاهری هم دسته بندی کرد. البته این دسته بندی برای همه انواع نبشی ها وجود دارد. عموما این محصولات به دو شکل در بازار موجود هستند:

نبشی بال مساوی: در این نبشی هر دو بال دارای اندازه های یکسانی هستند. این دو بال به شکل قائم بر هم ساخته شده اند.

نبشی بال نامساوی: همان طور که از نام این نوع نبشی ها بر می آید، بال نامساوی به معنای یکسان نبودن اندازه بال های نبشی است.

کاربرد نبشی استیل

در این بخش از مقاله نیاز است تا شما را با عمده ترین موارد به کارگیری نبشی استیل آشنا کنیم. این کاربردها عبارت اند از:

  • ساخت آسانسور
  • به کارگیری در فونداسیون ساختمان ها
  • ساخت خرپا برای سازه ها
  • متصل کردن پل به ستون
  • ایجاد اتصال بین پروفیل، ستون و تیرآهن در یک سازه
  • ساخت انواع دکل های مخابراتی و انتقال دهنده نیرو
کاربرد نبشی استیل

روش تولید نبشی استیل

در این بخش به طور خلاصه به شما خواهیم گفت که روش های تولید نبشی استیل چیست؟ نبشی استیل را می توان به دو صورت تولید نمود. این روش ها در ادامه این بخش بررسی خواهند شد.

تولید نبشی استیل به روش پرسی

در این روش نبشی را از ورق های فولادی تولید می کنند. به این صورت که در مرحله اول ورق های فولادی را نواربری می کنند. در مرحله بعدی ورق ها را به شکل نبشی در می آروند. این نبشی ها را به گونه ای می سازند که دارای زاویه قائم باشد.

تولید نبشی به روش فابریک

نبشی های استیل فابریک با طی کردن فراین نورد گرم تولید می شوند. این نبشی ها با توجه به نوع روش ساخت خود، در عملیات هایی نظیر سوراخ کاری، خم کاری و برشکاری به کار گرفته می شود.

قیمت نبشی استیل

در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت با این که نبشی استیل چیست، انواع نبشی استیل و روش تولید آن آشنا شدید. همچنین به شما گفتیم که مهم ترین نبشی استیل کدام است و دارای چه ویژگی های مثبتی می باشد. در صورت نیاز به استعلام قیمت نبشی استیل و خرید آن پیشنهاد می کنیم با کارشناسان واحد فروش ما ارتباط بگیرید. درست است که نوسانات بازار اجازه تعیین دقیق قیمت و ثبات آن را نمی دهد؛ اما نمودارهای ما در مورد هر محصول می تواند برای تعیین قیمت حدودی آن، راهگشا باشد.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه