مشاوره و فروش
02191003181

میلگرد ساده چیست؟ +‌ (کاربرد انواع میلگرد در ساختمان)

852350 image1644689473
3 اردیبهشت 1402
9 بازدید

میلگرد ساده چیست: انواع میلگرد چه ساده و چه آجدار آن برای ساخت انواع سازه ها کاربرد دارند. از این محصول جهت ایجاد نیروی کششی در بتن سازه استفاده می شود. به عبارتی دیگر از آن برای تقویت و کمک به بتن استفاده می شود تا مقاومت سازه را بالاتر ببرد. این مقاله از وب سایت ثامن تجارت به بررسی ماهیت و چیستی میلگرد و به ویژه میلگرد ساده اختصاص دارد. هدف ما از این بررسی آشنایی بیشتر شما با خصوصیات، مزایا و موارد استفاده از این محصول می باشد. پس پیشنهاد می کنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

میلگرد ساده چیست؟

در مورد این که میلگرد به عنوان نیروی کششی بتن استفاده می شود، در بخش قبل اشاراتی را داشتیم. در ابن خصوص باید بدانبد که بتن قدرت تحمل بالایی در برابر فشار دارد. اما  مقاومت کششی این محصول زیاد بالا نیست و به همین دلیل نیاز به تقویت دارد.

زمانی که از میلگرد استفاده می شود، مقاومت کششی بتن افزایش یافته و در نتیجه آن می توان مقاومت بیشتری را از سازه توقع داشت. میلگردها به طور کلی در دو دسته مجزا قرار می گیرند که عبارت اند از میلگردهای ساده و میلگرد آجدار. با توجه به این نامگذاری می توان تفاوت را در ظاهر را دلیل اصلی این دسته بندی و تفاوت در میلگردها دانست. در ادامه با ما همراه باشید تا میلگرد ساده را به طور کامل تری تشریح کنیم.

کاربرد میلگرد ساده چیست؟

کاربرد میلگرد ساده در ساختمان و صنایع مختلف، به خصوص برای آهنگری بسیار گسترده است. در همین قسمت از مقاله حاضر به برخی از این موارد اشاره کرده ایم:

  • ساخت انواع پیچ و مهره و ساخت میخ
  • ساخت خاموت
  • ساخت مفتول با استفاده از میلگردهای ساده سایز پایین
  • ساخت سایر اتصالات
  • استفاده جهت آهنگری
  • استفاده جهت تغییر شکل، انجام جوشکاری و عملیات تراش

image1644689361میلگرد ساده چیست 2 min

انواع میلگرد ساده کدام اند؟

در بخش قبل از مقاله “میلگرد ساده چیست” به شما گفتیم که میلگردها به دو شکل ساده و آجدار در بازار موجود هستند و به تفاوت ظاهری این دو نیز اشاره کردیم. اما این دو دسته میلگرد تفاوت های بیشتری با هم دارند به طوری که نمی توان آن ها را با یکدیگر مقایسه کرد. در مورد انواع میلگرد ساده باید گفت که این محصول می تواند دارای قطرهایی در بازه ۶ میلی متر تا ۲۰۰ میلی متر باشد. بنابراین انواع میلگردهای ساده را می توان براساس همین قطر، شناسایی نمود. از طرفی دیگر تفاوت در جنس میلگردهای ساده، انواع مختلفی از آن ها را ایجاد نموده است. این انواع عبارت اند از:

  • میلگرد اروپایی
  • میلگرد پُرکربن یا (میلگرد سیاه)
  • میلگرد با پوشش اپوکسی
  • میلگرد گالوانیزه
  • میلگرد استیل
  • میلگرد پلیمری

جنس و قطر انواع میلگردهای ساده

علاوه بر جنس و قطر، انواع میلگردهای ساده از نظر شکل ظاهری و نحوه تولید در رده های A1، A2،  A3 و A4 قرار می گیرند. در این میان  فولاد  A1 از نوع صاف بوده و مقاومت تسلیم و مقاومت کششی آن به ترتیب ۲۴۰۰ و ۳۶۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است. لازم به ذکر است که بدانید همه انواع میلگرد ساده دارای مقاومت کششی ۳۶۰ نیوتن بر میلی متر است. این مقاومت کششی می تواند به افزایش مقاومت کششی بتن های نرم ساختمانی کمک می کند. ممکن است که بپرسید برگ شناسایی میلگرد ساده چیست؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که همه انوع میلگرد دارای برگ شناسنامه ای هستند که می تواند برای آنالیز محصول مورد استفاده قرار بگیرد.

قیمت میلگرد ساده

در این مقاله با عنوان میلگرد ساده چیست به مطالعه در خصوص این محصول پرداختید و تا به این جا دانستید که انواع میلگرد ساده و همچنین کاربرد میلگرد بدون آج چه موارد است. برای تعیین قیمت میلگرد ساده، عوامل متخلفی دخیل هستند که برخی از آن ها عبارت اند از کیفیت مواد اولیه، شرلی،اقتصادی و سیاسی جامعه، وزن محصول و همچنین میزان تولید و دسارسی پذیری به محصول. با توجه به این عوامل می توان گفت که قیمت محصولاتی مانند میلگرد ساده دقیقا مشخص نیست. اما می توان آن را تخمین زد.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه