مشاوره و فروش
02137163
852350 image1644691301
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
17 بازدید

سپری یا پروفیل T یکی از کاربردی ترین مقاطعی است که در ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار میگیرد. در بعضی از مواقع افراد پروفیل سپری را با نبشی اشتباه می گیرند، اما این دو مقطع تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.  پروفیل سپری برای ساخت انواع درب و پنجره، اتصالات پل ها به ستون، ساخت سازه های فلزی، ستون و خرپا کاربرد دارد. جهت خرید پروفیل می توانید از طریق سایت ثامن تجارت اقدام به استعلام قیمت پروفیل نموده و انواع پروفیل را از این فروشگاه اینترنتی خریداری کنید.

پروفیل سپری چیست؟

به جای نام پروفیل سپری ممکن است پروفیل T را شنیده باشید که دلیلی این نام گذاری شکل ظاهری این پروفیل است. امکان به کارگیری این محصول در صنایع گوناگون وجود دارد. به طوری که می توان گفت از آن در هر پروژه ای استفاده می شود. در بخش های بعد در مورد کاربرد سپری و انواع مختلف آن صحبت خواهیم کرد. به طور کل این محصول دارای دو نوع فابریک و پرسی است. پروفیل سپری را می توان با ایجاد برش طولی در یک تیرآهن نیز به دست آورد. در واقع شکل این پروفیل به این صورت است که جانی بلند وبال هایی باریک دارد. در نتیجه می توان دلیل نام گذاری آن به پروفیل T را با این توصیف، توجیه کرد.

image1646202041info copy 2

تولید پروفیل سپری:

تا به این مرحله توضیحاتی در خصوص تعریف و برخی کاربردهای پروفیل سپری ارائه شد. به علاوه این که در بخش قبل بیان شد که پروفیل سپری را می توان از برش طولی تیرآهن نیز به دست آورد. نکته مهم در این جا مربوط به زمانی است که بخواهیم در اتصالات قوی به ضخامت بالا نیاز دارند از این محصول استفاده کنیم، باید تیرآهن های سنگین و هاش را برای برش دادن انتخاب نماییم.

‌در ادامه مقاله پروفیل سپری چیست، در مورد روش تولید این محصول مطالبی را خواهیم گفت. این روش همان شکل دهی فلزات به صورت نورد گرم است. در این روش شمش فولادی از نوع بلوم با مقطع و طول مورد نظر در دسترس قرار داده و در کوره هایی با حرارت بالا می ریزند. در مرحله بعد که شمش،ها در کوره های حرارتی نورد به درجه حرارت مطلوب رسیدند، از قفسه های نورد ابتدایی عبور داده می شوند. پس از  آن نوبت به کاهش دادن مقطع پروفیل و بعد افزایش طول آن می رسد.

انواع پروفیل سپری

برای تبدیل شدن پروفیل به شکل سپری، نیاز است تا بار دیگر محصول به دست آمده از قفسه های نورد میانی و پایانی عبور داده شود. آخرین مرحله هم به برش پروفیل سپری در اندازه ها و ابعاد مختلف و طبق نیاز بازار و سفارش مشتریان، اختصاص دارد.

جدول وزن سپری:

ردیف سایز سپری آهنی وزن هر شاخه 6 متری
1 2 5.5
2 2.5 8
3 3 10.5
4 3.5 14
5 4 17.5
6 4.5 22
7 5 26
8 6 37.5
9 7 50
10 8 62
11 9 80
12 10 98

انواع پروفیل سپری:

ضمن آگاهی از این که پروفیل سپری چیست نیاز است تا در مورد انواع آن نیز اطلاعاتی به دست آورید. به طور کل پروفیل سپری از لحاظ شکل ظاهری به دو شکل لبه گرد و لبه تیز تولید می گردند که اندازه سپری لبه گرد۳۰ تا ۱۴۰ میلی متر و لبه پروفیل سپری تیز ۲۰ میلی متر تا ۴۰ میلی متر می باشد که در اندازه های مختلف تولید می گردد. استاندارد طول سپری ها ۶ تا ۱۲ متر بوده که سایر طول بر حسب درخواست مشتری تولید می گردد.

پروفیل سپری آلومینیومی:

پروفیل سپری به روش اکسترود به تولید می رسد که در شرایط آب و هوایی مختلف دارای استحکامی بسیار خوب نیز می باشد که داشتن وزنی مناسب، انعطاف پذیری، مقاومت در برابر پوسیدگی نیز از ویژگی های این نوع پروفیل سپری می باشد که قابلیت جوشکاری بی نظیری نیز دارد. از سپری آلومینیومی در صنایع مختلفی استفاده می کنند چرا که اغلب از این نوع پروفیل ها برای ساخت درب و پنجره، نورگیر، اسکلت گلخانه و… استفاده می کنند که عمدتا دارای قیمتی مناسب نیز می باشند.

پروفیل سپری پنجره

پروفیل سپری استیل:

از پروفیل سپری استیل نیز برای ساخت درب و پنجره های مختلف استفاده می کنند که عمدتا پروفیل های لنگه دری، دارای مقاطع مختلفی می باشند که با طول ۶ متر نیز ساخته می شوند. در اصل پروفیل سپری استیل دارای ضخامتی بین ۰.۹ تا ۲.۵ میلی متر می باشد که بیشتر پروفیل سپری استیل با ضخامت ۲.۵ میلی متر به فروش می رسد.

این نوع پروفیل دارای طول استاندارد ۶ تا ۱۲ متر می باشد که برای خرید پروفیل با سایر طول ها می توانید بر اساس تقاضای خود محصول را خریداری کنید. در اصل این پروفیل های استیل به دو شکل پروفیل لبه تیز و لبه گرد به تولید می رسند.

استانداردهای پروفیل سپری عبارت اند از:

  • DIN EN10055؛
  • DIN59051؛
  • DIN1022.

پروفیل سپری آلومینیومی پنجره

کاربرد پروفیل سپری چیست؟

در این بخش قصد داریم تا مهم ترین و اصلی ترین موارد به کارگیری پروفیل سپری را به شما معرفی کنیم. قبلا هم به برخی از موارد کاربرد سپری اشاره کردیم و گفتیم که این محصول قابل استفاده در همه انواع صنایع می باشد.

برخی از عمده ترین کاربردهای پروفیل سپری عبارت اند از:

  • برای اتصال پل‌ها به ستون‌ها؛
  • ستون و خرپا (سازه‌های صلب از واحدهای مثلثی شکل)
  • برای ساخت انواع در و پنجره؛
  • برای استحکام در اسکلت گلخانه‌ها؛
  • در سقف‌های شیشه‌ای و ساخت سازه‌های فلزی؛
  • به عنوان قطعه در سقف‌های کاذب؛
  • نماکاری خشک یا خشکه چینی؛
  • به عنوان مهارکننده در ساختمان‌ها؛
  • صنعت سدسازی؛
  • در گاردریل‌ها (کنار اتوبان، کنار پل و..)
  • سقف‌های نورگذر؛
  • برپایی زیرسازی‌های فلزی؛
  • کلاف‌بندی دیوارهای بنایی (وال پست).

ابعاد و مشخصات انواع پروفیل سپری:

این بخش از مقاله “پروفیل سپری چیست” به بررسی مشخصات انواع این محصول اختصاص دارد. ضخامت سپرها معمولاً ۰٫۹ تا ۲٫۵ میلی متر است که ۲ میلی متر از آنها مفیدتر هستند. اندازه لبه سپر بر حسب میلی متر است که معمولاً برابر با اندازه دیوار است ، به عنوان مثال اگر اندازه لبه سپر ۱۰۰ میلی متر باشد. گذر از ارزیابی ۱۰ نامیده می شود.

ابعاد و مشخصات انواع پروفیل سپری

طبق استاندارد اشتال ، سپرها از نظر شکل ظاهری به دو شکل تولید می شوند: لبه گرد و تیز ، اندازه سپر با لبه گرد ۳۰ تا ۱۴۰ میلی متر و سپر با لبه تیز ۲۰ تا ۴۰ میلی متر است که تولید می شود در ایران در اندازه های مختلف طول استاندارد سپرها از ۶ تا ۱۲ متر است و طول های دیگر مطابق با خواسته مشتری تولید می شود.

خرید و قیمت پروفیل سپری:

همانطور که گفتیم پروفیل ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها کاربرد های مختص به خود و کارایی، ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارند. در صورتی که تمایل دارید این پروفیل را خریداری نمایید بهتر است تا بخش محصولات وب سایت ثامن تجارت را مشاهده نمایید. در این بخش شما قادر خواهید بود ضمن آگاهی از مشخصات و موارد کاربرد این محصول و محصولات مشابه آن، قیمت پروفیل سپری را نیز به دست آورید.

وزن پروفیل سپری

کلام آخر:

پروفیل سپری یکی از مقاطع فولادی می باشد که در صنعت ساختمان سازی از آن ها استفاده می کنند. ما در این مقاله بیان کردیم که پروفیل سپری چیت و همچنین انواع پروفیل سپری را نیز به شما معرفی نمودیم تا با آن ها برای خرید پروفیل سپری آشنایی داشته باشید. گروه صنعتی ثامن تجارت از دسته فروشگاه های اینترنتی در زمینه فروش پروفیل و انواع آهن آلات ساختمانی می باشد که شما می توانید با کارشناسان فروش سایت در ارتباط باشید و از قیمت پروفیل به صورت روزانه مطلع شده و خرید خود را با قیمت ارزان و بدون واسطه انجام دهید.

منبع : onvif.org

مطالب مرتبط