مشاوره و فروش
02137163

سگراد در سوله چیست؟ | کاربرد سگراد اجزای تشکیل دهنده سوله

852350 image1634026832 1
۲۰ مهر ۱۴۰۰
236 بازدید

سگراد چیست: سگراد از اجزای مهم سوله می باشد که وظیفه مهار لایه های سوله را بر عهده دارد. سگراد سوله به اصطلاح همان میله مهار می باشد. اگر شما نیز قصد ساخت این سازه را در نظر دارید؛ این مطلب از مقاله از وبسایت ثامن تجارت را تا پایان دنبال کنید. همچنین می توانید برای خرید و اطلاع از آخرین قیمت سگراد و قیمت پروفیل Z  به فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت سر بزنید.

اجزای تشکیل دهنده سوله یکی از مهمترین قسمت‌های ساخت سوله می‌باشد که شناخت آن برای سازندگان قطعا بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که هر یک از اجزای سوله با مشخصات خاص خود وظیفه منحصر به فردی را جهت برپا داشتن این سازه ایجاد می‌کند. حال با ما همراه باشید تا اجزای تشکلیل دهند سوله و اینکه کاربرد سگراد در سوله چیست را برای شما شرح دهیم.

سوله چیست؟

به سازه های فلزی شیب دار که بر اساس محاسبات فنی خاص طراحی و ساخته می شوند سوله گویند. از این نوع سازه ها در کارخانه ها، انبارها، آشیانه های هواپیما، مرغداری ها، سالن های ورزشی، فروشگاه های بزرگ، تعمیر گاه ها و… استفاده می شود.

image1645941255segrad min

سگراد در سوله چه کاربرد هایی دارد؟

در فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی از سوله استفاده می شود که عبارتند از:

  • کارخانه‌ها
  • انبارها
  • مرغ داری‌ ها
  • آشیانه‌های هواپیما
  • سالن‌های ورزشی
  • تعمیرگاه‌ها، پارکینگ‌ها
  • دامداری‌ها
  • فروشگاه‌ها

large image1634644587

سگراد چیست و دیگر اجزای تشکیل دهنده سوله

  1. فریم ها در ستون ها به کار برده می شوند که در ساختن سوله، این قاب ها معمولا با دهانه بزرگ و بدون ستون میانی اجرا می شوند. “رفتر” Rafter اصطلاحی است که برای تیر های شیب دار به کار برده می شود.
  2. استرات: به ستون های افقی که قاب ها را به صورت متقارن و  طولی به یکدیگر وصل می کنند، استرات گفته می شود. استرات ها اصولا از لوله و قوطی ساخته می شوند. که وظیفه مهار قابها و تحمل نیروهای جانبی را به عهده دارند. طول استرات ها بین 5 تا 8 متر است.
  3. استرات ها باعث افزایش اعضا می شوند و تکیه گاه های جانبی به شمار می روند. هم چنین در ایجاد فضای کافی برای نصب مهاربند ها تاثیرگذارند.
  4.  پرلین (پروفیل زد و C): تحمل وزن پوشش سقف، بر عهده پرلین ها می باشد. به این صورت که به طور افقی و به شکل Z اجرا می شوند.
  5.  سایه بان: سایه بان، به انتهای رفتر و به منظور جلوگبری از ریزش آب باران به روی سوله، متصل می شود.
  6. نبشی سینه بند: سینه بند ها از نبشی و ورق درست می شوند. بال پایینی رفتر، به وسیله سینه بند و پیچ به پرلین متصل می شود زیرا با این کار از کمانش پیچشی جانبی بال رفتر که دارای لنگر منفی و تحت فشار است، محافظت می کند.
  7. ستون وال پست: برای کم کردن سطح بادگیرهای ستون اصلی، از وال پست استفاده می شود. در اصطلاح وال پست ها ستون های فرعی هستند که در اول و آخر سوله اجرا می گردند. هم چنین از وال پستها برای ایجاد پست بند دیوارهای اطراف و درب های ورود و خروج نیز استفاده می شود.
  8. گیرت: گیرت، بند جانبی و انتهایی است که مابین فریم ها اتصال داده می شود.
  9. سگراد در سوله چیست: سگراد سوله یا همان میله مهار، از اجزای مهم سوله می باشد که برای مهار لایه های سوله استفاده می شود.

فاکتور های مهم در سگراد چیست؟

  • طول سوله (تعداد قابهای طولی در نظر گرفته شده)
  •  سوله های چند دهانه
  •  سوله های چند ضلعی
  •  مدور و مختلط

 قیمت سگراد در سوله

امیدوارم که مقاله ی سگراد چیست برای شما عزیزان مفید بوده باشد. شرکت ثامن تجارت در زمینه ساخت سوله و سازه های فلزی و مخازن استیل و …  ارائه دهنده ی خدمات به شما عزیزان است. شما می توانید برای خرید و اطلاع از آخرین قیمت پروفیل زد 18، سگراد سوله و دیگر اجزای تشکیل دهنده سوله به فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت سر بزنید.

 

سوالات متداول

سگراد در سوله چیست؟

 از اجزای مهم سوله می باشد که به اصطلاح همان میله مهار می باشد.

سگراد در سوله چه وظیفه ای دارد؟

میله مهار، از اجزای مهم سوله می باشد که برای مهار لایه های سوله استفاده می شود.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *