مشاوره و فروش
02191003181

ورق استیل سوراخ دار مشبک یا ورق استیل پانچ چیست؟

852350 image1663571910
3 اردیبهشت 1402
2 بازدید

ما در این مقاله سایت گروه صنعتی ثامن تجارت سعی داریم تا به بررسی اینکه ورق استیل سوراخ دار مشبک یا ورق استیل پانچ چیست پرداخته ایم تا بتوانید اطلاعات خود را در جهت خرید ورق مشبک بالا ببرید. همانطور که می دانید ورق پانچ استیل از دسته ورق های فلزی می باشد که با دستگاه برای ایجاد طرح روی این ورق حالت های سوراخ دار و مشبک را ایجاد کرده اند که کاربرد های مختص به خود را نیز دارند که جهت خرید ورق پانچ مشبک می توانید با کارشناسان فروش ثامن تجارت در ارتباط باشید.

ورق استیل سوراخ دار مشبک یا ورق استیل پانچ چیست؟

در باب بیان اینکه ورق استیل سوراخ دار مشبک یا ورق استیل پانچ چیست باید بگوییم که این نوع ورق استیل، فلزی هستند و روی آن ها نیز سوراخ هایی ایجاد کرده اند که ایجاد سوراخ ها با قطر و چیدمان متفاوت ایجاد شده است. برای اولین بار ورق پانچ استیل حدود ۱۵۰ سال پیش به تولید رسید که برای صنعت معدن به عنوان وسیله ای برای فیلتر ذغال سنگ از آن استفاده می شد. ابتدا فرایند سوراخ کردن ورق های استیل به صورت دستی صورت می گرفت که کاری وقت گیر و سخت بود.

با توجه به سختی پانچ کردن ورق ها به صورت دستی، با گذشت زمان از ماشین آلات و دستگاه های صنعتی برای پانچ ورق های استیل استفاده می کنند که با استفاده از سوزن های پانچ که طبق الگویی خاص چیده شده اند، این عمل صورت می گیرد.از ورق استیل سوراخ دار مشبک یا ورق استیل پانچ در صنایع مختلفی همچون صنایع خوراکی، حمل و نقل و صدا و… استفاده می شود.

what mesh perforated steel sheet or punch steel sheet

انواع ورق پانچ:

همانطور که گفتیم ورق استنلس استیل سوراخ دار مشبک یا ورق استیل پانچ چیست، باید بدانید که این ورق دارای انواع مختلفی نیز می باشد که این ورق های سوراخ دار به دلیل داشتن زیبایی و جذابیت ظاهری که در خود دارند برای دکوراسیون و طراحی های داخلی و خارجی بسیار مناسب می باشند که در ادامه انواع ورق پانچ یا سوراخ دار را معرفی کرده ایم:

  1. ورق پانچ آهنی؛
  2. ورق پانچ آلومینیوم؛
  3. ورق پانچ استیل؛
  4. ورق پانچ گالوانیزه؛
  5. ورق پانچ روغنی؛
  6. ورق پانچ رنگی؛
  7. ورق پانچ آجدار؛

با توجه به تنوع بالایی که ورق استیل مشبک و یا پانچ دارند، هر کدام از این انواع ورق های مشبک برای مکان های مختص به خود مناسب می باشند که از ویژگی های بی نظیر استفاده از ورق استیل سوراخ دار می توان به عملکرد عالی صوتی و کنترل ارتعاش، تنوع بالای اشکال و سایز، داشتن ویژگی مهار کردن نور خورشید و اشعه و… اشاره نمود که هر کدام از این ورق های استیل مزایای بی نظیر مختص خود را در ساخت و ساز های مختلف دارند.

کاربرد ورق استیل سوراخ دار یا پانچ:

این روز ها کاربرد ورق استیل سوراخ دار یا پانچ در صنایع مختلف و ساخت و ساز ها بسیار مطرح شده است چرا که این ورق های استیل مشبک با طرح های مختلف و خاصی در حال تولید هستند که زیبایی منحصر به فردی به فضا و مکان ها می بخشند. در باب بیان اینکه ورق پانچ یا ورق مشبک چیست ما ویژگی های آن را در مقاله ای دیگر توضیح داده ایم.

انواع طرح و رنگ ورق استیل پانچ یا سوراخ دار

در بررسی اینکه ورق استیل سوراخ دار مشبک یا ورق استیل پانچ چیست باید در نظر داشته باشید که ورق های استیل نگیر از دسته با کیفیت ترین ورق های استیلی هستند که کیفیت بالایی دارند به گونه ای که در برابر ضربه خوردگی نیز مقاومت خوبی از خود نشان داده و همچنین اگر جنس ورق استیل سوراخ دار مشبک به گونه ای باشد که آهنربا به آن بچسبد، قطعا بعد از مدتی این ورق استیل آسیب دیده و کیفیت خود را در برابر عوامل طبیعی نیز از دست می دهد.

در ادامه تنها چند نمونه از کاربرد های ورق استیل سوراخ دار یا پانچ را ذکر کرده ایم:

  • محافظت در برابر نور خورشید و کنترل آب و هوا؛
  • کاهش نویز و کاهش صدا؛
  • پانل غربالگری نرده (ورق مشبک اهنی یا ضخیم)
  • خودرو(برای فیلتر های روغن و مشبک های رادیاتور)

کلام آخر:

فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت ارائه دهنده انواع آهن الات ساختمانی و فلزات و پلیمر و… می باشد که تمامی محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می دهد. همانطور که به ذکر اینکه ورق استیل سوراخ دار مشبک یا ورق استیل پانچ چیست پرداختیم، باید در نظر داشته باید که در جهت خرید ورق استیل، ورق پانچ و…. می توانید اقدام کرده و هزینه کمتری را در جهت خرید محصولات پرداخت کنید. با توجه به اینکه تنوع ورق مشبک زیاد است، ثامن تجارت پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه