مشاوره و فروش
02137163

ورق استیل ضخیم چیست و چه کاربردی دارد؟

852350 image1664778295
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
8 بازدید

همانطور که می دانید امروزه یکی از پر کاربرد ترین ورق هایی که در صنایع مختلف از آن استفاده می شود، ورق استیل ضخیم یا ورق استیل نازک می باشد که این ورق ها با انواع مختلفی به تولید می رسند. ورق استیل تشکیل شده از آهن می باشد و ویژگی های خاص و منحصر به فردی همچون مقاومت در برابر خوردگی را دارند. در این مقاله سایت ثامن تجارت بیان کرده ایم که ورق استیل ضخیم چیست و چه کاربردی دارد! همچنین می توانید از قیمت ورق استیل نیز به صورت روزانه مطلع شوید.

ورق استیل ضخیم چیست و چه کاربردی دارد؟

در حالت کلی اگر بخواهیم بگوئیم که ورق استیل ضخیم چیست باید گفت که این نوع ورق استیل ضد خش و سایش می باشد و به دلیل اینکه این ورق استیل ضخامت خیلی خوبی دارد، به عنوان استیل صنعتی نیز شناخته شده است. از استیل صنعتی برای ساخت مخازن و پایه ها استفاده می کنند چرا که استحکام و مقاومت خیلی خوبی دارند. آلیاژ های گروه ۳۰۰ و ورق ها استیل ضد سایشی مثل هاردوکس و دیلیدور خاصیت ضد خش و خوردگی خیلی خوبی دارند.

قیمت ورق استیل متفاوت می باشد چرا که هر کدام از انواع ورق های استیل دارای یکسری ویژگی های خاص و مختص به خود می باشند. آلیاژ هایی که با آهن، و مقدار کمی کربن، کروم و نیکل ترکیب می شوند را به آن ها استنلس استیل و یا فولاد ضد زنگ می نامند. در اصل ورق استیل ضخیم ورقی است که با ضخامت بیشتر از ۲۰ میلی متر ساخته می شوند که کلا کاربردی صنعتی نیز دارند و در اصل خاصیت ضد اسید و خاصیت ضد خوردگی و شیمیایی نیز دارند.

زمانی که برای ساخت ورق استیل ضخیم از میزان مولبیدن و منگنز بیشتری استفاده می کنند، مقاومت به خوردگی نیز افزایش پیدا کرده و در اصل استیل های گروه ۲۰۰ و ۴۰۰ که به استیل بگیر مرسوم هستند. به عنوان مثال ورق استیل ۳۲۱ درصد کمی مولبیدن در خود دارد که این خاصیت سبب شده است تا خاصیت ضد سایش زیاد شده و مقاومت به حرارت نیز در این استیل ها افزایش پیدا می کند. در ادامه نیز کاربرد های ورق استیل را ذکر می کنیم.

کاربرد ورق استیل در صنایع مختلف

کاربرد ورق استیل:

یکی از پر کاربرد و پر فروش ترین نوع ورق های استیل، استیل ۳۱۶ می باشد چرا که این نوع ورق استیل دارای کیفیت بی نظیری نیز می باشد. قیمت ورق استیل ۳۱۶ نیز در فروشگاه ثامن تجارت بسیار مناسب نیز بوده است که در ادامه به بیان کاربرد های ورق استیل ضخیم در صنایع مختلف پرداخته ایم.

  • به دلیل استحکام بالا در صنعت و مخزن سازی کاربرد دارند.
  • ساخت لوازم خانه و آشپزخانه؛
  • قابل استفاده در مکان هایی که مواد خورنده دارند مانند کارخانه و آزمایشگاه؛
  • ساخت تجهیزات پزشکی؛
  • ساخت ماشین آلات؛
  • صنعت تولید و ساخت سیمان؛
  • ساختمان سازی.

چیزی که باعث شده است تا ورق استیل ضخیم بسیار محبوب شود و از آن در صنایع مختلف و مهمی همچون کشتی سازی، ساخت بدنه آسانسور، ساخت بدنه هواپیما، کامیون و… به کار گرفته شوند در این است که برای تولید ورق استیل پس از ترکیب کردن آلیاژ ها این نوع ورق از ۷ مرحله نورد گذر می کند و به دلیل داشتن ظاهری زیبا و براق، ضد زنگ بودن، مقاومت بالا در برابر خوردگی و… از دسته بهترین نوع ورق های استیل شناخته شده اند که قابلیت جوشکاری و بازیافت نیز سبب بی نظیر شدن این محصول شده است.

انواع ورق استیل درجه یک و با کیفیت

در واقع اگر بخواهید بدانید که واردات ورق استیل چگونه است، ما در مقاله ای دیگر تمام جزئیات آن را نیز ذکر کرده ایم.

ورق استیل ضد خش چیست؟

برای تولید استیل زنگ نزن از عناصر آلیاژی مثل مولبیدن و منگنز استفاده می کنند که به دلیل ایجاد پیر سختی و کاربید هایی که تشکیل می شود و افزایش کارایی، از سایش و کم شدن ضخامت ورق استیل جلوگیری می کند. در حالت کلی ورق هایی که در برابر جسم های سخت خارجی مقاوم هستند، به آن ها ورق استیل ضد خش و یا ورق استیل ضد سایش می گویند.

کلام آخر:

در این مقاله ذکر کردیم که ورق استیل ضخیم چیست و چه کاربردی دارد اما باید بدانید که برای خرید ورق استیل باید با ویژگی های آن آشنا باشید تا بهترین محصول را از معتبر ترین فروشنده خریداری کنید. در باب اینکه عده ای می پرسند ورق استیل از کجا بخرم باید گفت که گروه صنعتی ثامن تجارت از فروشندگان با سابقه در این زمینه می باشد که می توانید از قیمت ورق استیل، قیمت ورق استیل دکوراتیو مطلع شده و کلا از تعرفه ورق استیل به صورت روزانه به صورت تلفنی استعلام بگیرید.

مطالب مرتبط