مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1643213532
۲۱ فروردین ۱۴۰۳
8 بازدید

لوله اسپیرال چیست: لوله اسپیرال در صنایع نفت و گاز جایگاه ویژه ای دارد. این لوله ها با استفاده از ورق های مارپیچ شکل فولادی تولید می شوند. لوله های اسپیرال می توانند ضخامت های گوناگونی داشته باشند. به طور معمول این لوله ها با سایز ۵ تا ۱۲۰ اینچ و به شکل رول تولید می،شوند. وزن لوله اسپیرال در انتخاب آن برای هر پروژه نیز حائز اهمیت است. در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ثامن تجارت همراه ما باشید تا به اطلاعات مفیدی درباره لوله و ورق اسپیرال و همچنین قیمت لوله اسپیرال دست یابید.

تعریف لوله اسپیرال 

این لوله ها در وزن های مختلف ساخته می شوند که به فراخور نیاز از آن ها استفاده می شود. در فرایند اسپیرال، یک نوار فولاد نور می شود. این کار به شکلی صورت می پذیرد که زاویه و جهت آن یکسان و هم سو با زاویه و جهت مرکز لوله باشد.این که این لوله به چه شکلی جوش داده شود نیز مهم است. این موضوع برای استحکام بیشتر لوله و همچنین افزایش تحمل فشاری که بر دیواره لوله وارد می شود، اهمیت ویژه ای دارد. با توجه به این مورد می توان گفت که اصلی ترین مرحله در تولید اسپیرال، همین مرحله جوش دادن آن است.در بخش های بعدی از مقاله “لوله اسپیرال چیست” مهم ترین کاربردهای لوله اسپیرال و همچنین انواع آن مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین به ما می گوییم که چگونه می تواین این نوع لوله را خریداری نمایید و قیمت لوله اسپیرال چقدر است.

جدول مشخصات خرید لوله اسپرال

نوع کالا سایز(اینچ) ضخامت(میلی متر) قیمت هر شاخه
لوله اسپیرال کالوپ 10 4-5-6-8 تماس بگیرید
لوله اسپیرال کالوپ 12 4-5-6-8-10 تماس بگیرید
لوله اسپیرال کالوپ 16 6 – 8 تماس بگیرید
لوله کالوپ 20 6-8-10 تماس بگیرید
لوله اسپیرال کالوپ 22 6-8-10 تماس بگیرید
لوله اسپیرال کالوپ 24 6-8-10 تماس بگیرید
لوله کالوپ 28 6-8-10 تماس بگیرید
لوله اسپیرال تهران 32 8-10 تماس بگیرید
لوله اسپیرال تهران 34 8-10 تماس بگیرید
لوله کالوپ 36 8-10 تماس بگیرید
لوله اسپیرال کالوپ 40 8-10-12 تماس بگیرید

انواع لوله اسپیرال 

لوله های اسپیرال هم مانند انواع دیگر لوله ها مثل لوله های گالوانیزه، دارای شکل های مختلفی است که از هر کدام با توجه به شرایط، محل قرار گیری، قیمت و سایر فاکتورهای مطرح، استفاده می شود. تفاوت در مشخصات فنی در ساخت انواع مختلفی از این لوله ها اهمیت دارد. به عبارتی دیگر می توان گفت که این لوله ها با توجه به ضخامت شان که یکی از مهم ترین شاخص های فنی لوله است، تعریف می شوند. به طور کلی لوله های فولادی مارپیچ با کیفیت ها و انواع مختلفی ساخته و به بازار عرضه می شوند که مسلما هر کدام قیمت مناسب خود را دارند. این نوع لوله ها از لحاظ کیفی به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • لوله های واجد شرایط
  • لوله های ترمیم شده و
  • لوله های غیر قابل استفاده

در بخش های بعدی هر کدام از این موارد به تفکیک شرح داده می شوند.

image1651727217espiral

لوله اسپیرال واجد شرایط 

حالا که در مورد این که لوله اسپیرال چیست به اطلاعات مفیدی دست یافتید، بهتر است تا درباره این که منظور از نوع اول آن یعنی لوله واجد شرایط هم اطلاعاتی به دست آورید. این نوع لوله ها در شرایطی قرار دارند که می توان از کیفیت آن ها و مطابقت آن با استانداردهای فنی تعریف شده برای لوله های اسپیرال، اطمینان حاصل نمود. به بیانی دیگر، این لوله ها آمادگی و مجوز به کار گرفته شدن در صنایع مختلف را دارا می باشند.

لوله اسپیرال ترمیم شده 

این نوع لوله ها از لحاظ مشخصات فنی، کیفیت حال حاضر و سایر فاکتورها بدون ترمیم شدن، قابلیت استفاده در صنعت و سازه ها را ندارند. در واقع این لوله ها با کمی صرف زمان و هزینه، قابل به کارگیری می شوند تا زمانی که به مرحله غیر قابل استفاده شدن برسند.

لوله اسپیرال غیر قابل استفاده 

در این جا قصد داریم به شما بگوییم که منظور از غیر قابل استفاده بودن لوله اسپیرال چست؟ همانطور که نام این نوع لوله ها بر می آید، لوله های غیر قابل استفاده آن هایی هستند که از نظر شکل ظاهری و یا کیفیت در درجه ای قرا گرفته اند که اگر در محیطی استفاده شوند، ممکن است موجب ایجاد خساراتی هم بشوند. به دلیل اهمیت لوله ها و تلاش برای جلوگیری از اختلال در انتقال و به خصوص تلاش برای حفظ سیالات به خصوص آب و نفت، استفاده کردن از این نوع لوله ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

کاربرد لوله های اسپیرال

کاربرد لوله های اسپیرال 

این که کاربرد لوله اسپیرال چیست، کاملا واضح می باشد؛ چرا که این نوع لوله هم مانند سایر لوله ها در خطوط انتقال به خصوص جهت جا به جایی آب، نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد. الیته با توجه به توضیحات بخش قبل باید توجه داشته باشید که نوع واجد شرایط و یا حداقل نوع ترمیم شده آن را به کار بگیرید.

قیمت لوله اسپیرال 

در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت تمام وقت به بررسی این که لوله اسپیرال چیست و چه انواعی دارد، پرداختیم. این بخش را نیز به بررسی قیمت این نوع لوله اختصاص خواهیم داد. اگر به سایت ما سری بزنید، می توانید نمودار قیمت محصولات مختلف اعم از انواع لوله ها را مشاهده کنید. این نمودارها قیمت محصول را در یک بازه زمانی مشخص نشان می دهند و ما با استفاده از آن می توانید قیمت حدودی محصول را تخمین بزنید. ضمن این که می توانید از کاشناسان ما نیز در این رابطه کمک بگیرید.

 

سوالات متداول

کاربرد مهم لوله اسپیرال چیست؟

لوله اسپیرال در صنایع نفت و گاز جایگاه ویژه ای دارد.

روش تولید لوله اسپیرال چگونه است؟

این لوله ها با استفاده از ورق های مارپیچ شکل فولادی تولید می شوند.
منبع : labconco.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه