مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1642656234
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
3 بازدید

پلی اورتان چیست: در سال 1937 اوتو بایر پلی اورتان را با واکنش حاصل از ترکیب پلی ال ها و ایزوسیانات ها  در کشور آلمان، ساخت.در آن زمان هنوز کسی به ارزش واقعی و کاربردهای بی نظیر این ماده پی نبرده بود. اما به مرور زمان که استفاده از آن گسترده تر شد، شناخت و در نتیجه محبوبیت این ماده افزایش یافت. ما در این مقاله از سری مقالات به سایت ثامن تجارت قصد داریم تا در مورد پلی اورتان و ماهیت آن صحبت کنیم. انواع پلی اورتان و همچنین قیمت پلی اورتان هم از جمله مواردی هستند که در ادامه این مقاله خدمت شما معرفی خواهند شد.

پلی اورتان چیست؟

پلی اورتان که با نام پلی یورتان هم شناخته می شود، در واقع به معنای پلیمرهایی هستند که دارای پیوند اورتانی هستند. در واقع پلی اورتان یا PU نام عمومی این پلیمرها است. اما پیوند اورتانی چیست و چگونه به وجود می آید. پیوند اورتانی حاصل از واکنش افزایشی گروهی از ایزوسیانات ها است که با ترکیبی از هیدروژن فعال، ایجاد می شود. این گروه از ایزوسیانات واکنش پذیری بسیار زیادی دارند و همین مورد سبب می شود که نیاز به بالا رفتن دما رای بهبود  ادامه واکنش ها، احساس نشود.

برترین ویژگی های پلی اورتان چیست؟ 

استفاده از پلی اورتان در انواع صنایع را دلیلی بر محبوب بودن آن دانستیم. اما واقعا پلی اورتان چه ویژگی هایی دارد؟ برترین ویژگی این ماده ساختار پایداری است که در نتیجه انجام واکنش به وجود می آورند. علاوه بر این می توان وجود انواع مختلف این ماده را به عنوان ویژگی تلقی نمود.

به طور کل پلی اورتان در شکل ها و با حالات مختلفی عرضه می شود که مهم ترین آن ها فراورده های و حالات زیر می باشد.

  • پودر
  • امولسیون
  • مایعات
  • فیلم
  • الاستومرها

علاوه بر موارد فوق، فراورده های فوم نیز گونه ای است که در تولید پلی اورتان ها بسیار مورد توجه قرار گرفته و به فراوانی در بازار عرضه می گردد.

پلی اورتان

دلیل تنوع در به کارگیری پلی اورتان 

در این بخش از مقاله “پلی اورتان چیست؟” به بررسی دلیل تنوع به کارگیری این محصول می پردازیم. پلی اورتان را می توان در در قالب های با اشکال و اندازه های مختلف، تزریق نمود. به همین دلیل است که می توان از آن در موارد گوناگون استفاده کرد. علاوه بر این خود این محصول دارای ادانسیته بالا است و به شکل فوم متراکم شده، می باشد.

بنا براین می توان گفت که پلی اورتان در انواع صنایع و در شرایط مختلف قابل به کارگیری است. در بخش بعدی از مقاله حال حاضر انواع مختلف از موارد به کارگیری پلی اورتان را به شما معرفی خواهیم کرد.

ساخت مبلمان با پلی اورتان 

از اصلی ترین موارد کاربرد پلی اورتان می توان به ساخت انواع مبلمان اشاره کرد. دلیل استفاده از پلی اورتان برای این مورد، نیاز به نرم بودن، راحتی و در عین حال نیاز به انعطاف پذیری در این محصول است. علاوه بر مبلمان به دلیل نیاز به همین ویژگی ها برای ساخت انواع تخت ها به خصوص تشک تخت های بیمارستان ها و درمانگاه ها از پلی اورتان بهره گرفته می شود.

رنگ پلی اورتان چیست؟ 

اگر به از ما بپرسید که بیشترین مورد استفاده از پلی اورتان چیست؟ قطعا به امکان رنگ کردن و جلادهی به چوب با استفاده از این ماده اشاره می کنیم. به طول کلی با هدف محاظت کردن از چوب و محصول ساخته شده از این جنس می توان از پی اورتان استفاده کرد. به این صورت که پلی اورتان ضمن رنگ دهی به محصول چوبی، به عنوان پوشش برای آن و همچنین آب بندی محصول مذکور نیز به کار می رود.

ساخت لوازم خانگی با پلی اورتان 

به نظر شما نقش پلی اورتان در تولید لوازم خانگی چیست؟ با به کارگیری فوم سخت و عایق پلی اورتان در لوازم خانگی از جمله یخچال و فریزر می توان شاهد کاهش می زان هدر رفت انرژی بود. در واقع با استفاده از این عایق ها درون محصولاتی که نیاز به سرما و خنک بودن دائم دارند، سرد می ماند. در نتیجه این نگه داشته شدن دما با استفاده از پلی اورتان می توان از تازگی و حفظمواد غذایی در برابر دمای بالا، اطمینان حاصل نمود.

قیمت پلی اورتان 

اینکه پلی اورتان چیست و چه کاربردهایی دارد، در این مقاله از فروشگاه آهن آلات ثامن تجارت، مورد بررسی قرار گرفته. آن چه که اینجا مد نظر ما است، ارائه توضیحاتی درباره قیمت این محصول است. برای خرید پلی اورتان مانند هر محصول دیگر می توان از طریق فروشگاه ها وهمچنین سایت های معتبر اقدام نمود. این سایت ها قیمت های اصلی و منصفانه ای را برای این محصولات در نظر می گیرند. شما می توانید با مشاهده م سپس مقایسه قیمت ها، خرید خود را نهایی کنید.

منبع : en.wikipedia.org

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه