مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1657353944
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
97 بازدید

پکینگ یعنی چه؟ تفاوت اورینگ و پکینگ و کاسه نمدهای دیگر چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوالات مقاله حاضر از سری مقالات آموزشی سایت ثامن تجارت را مطالعه نمایید. کاربرد پکینگ چیست، انواع پکینگ پمپ و قیمت پکینگ هم از جمله مواردی هستند که ما در ادامه این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.به طور کل پکینگ نوع قدیمی آب بندها است. در این راستا باید بدانید که انجام آب بندی اصولی کمک شایانی به حفظ سلامت یاتاقان ها می نماید. پس برای این کار باید از بهترین و مناسب ترین نوع آب بندها استفاده نمود.

پکینگ چیست؟

همانطور که گفته شد، پکینگ نوعی آب بند قدیمی است که برای سال های پی در پی در کشور مورد استفاده قرار می گرفت است. البته توسعه و استفاده گسترده از این محصول در سایر کشورها، نشان از کارایی و دارا بودن ویژگی های مفید آن است. در حالت کلی، آب بندی مناسب نیاز به روغن کاری اصولی و همچنین فشردگی متناسب با شرایط و نوع و نحوه قطعات متصل در سطح کار دارد. اگر روغن کاری درست صورت نگیرد، اصطکاک حاصل از تماس قطعات، موجب بروز مشکلاتی در شفت و ایجاد خوردگی و فرسوده شدن آن می شود.

جدول استاندارد پکینگ

image1643011112JPAK

انواع پکینگ 

انواع پکینگ پمپ بسیار متنوع هستند که این تفاوت علاوه بر نوع کاربرد به ویژگی های ظاهری و همچنین جنس و مواد به کار رفته در تولید پکینگ نیز بستگیی دارد. اگر می خواهید بدانید تفاوت اورینگ و پکینگ چیست؟ بهتر است به تصاویر موجود برای هر کدام نگاهی بیاندازید. شکل ظاهری این محصولات گویای این موضع است که هر کدام در چه محیط هایی از این لحاظ قابل استفاده هستند.اگر بخواهیم به صورت کلی پکینگ ها را دسته بندی کنیم می توانیم دو دسته درزگیر نواری و پکینگ معمولی را معرفی نماییم. در ادامه این بخش به شما می گوییم که هر کدام از این دسته پکینگ ها چه هستند و در چه مواردی به کار می آیند.
image165735298518

کاربرد پکینگ چیست (پکینگ آب بندی)

این نوع پکینگ ها در سرعت های پایین و بیشتر برای زمانی به کار می رود که سرعت پمپ آب در سیستم های آبرسانی از 6 متر بر ثانبه تجاوز نکند. در صورتی که این موضوع رعایت نشود، پکینگ دچار خوردگی و پوسیده شدن می شود. از طرفی دیگر، این نوع پکینگ زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که قطعات تحت فشار و دمای بالایی باشند. به عنوان مثال زمانی که دما تا 250 د جه سانتی گراد می رسد و یا فشار تا 170 افزایش می یابد، می توان به استفاده از پکینگ های روغنی روی آورد. به طور کلی سرعت شفت و فشار وارد بر پکینگ با یکدیگر هم سو هستند. به همین دلیل باید دقت نمود تا در صورت بالا رفتن فشار، سرعت تا حد قابل قبولی کاهش بیابد.

image16573540872

درزگیر نواری 

اگر از ما بپرسید که درزگیر نواری پکینگ چیست؟ در یک جمله به شما می گوییم که این نوع پکینگ نواری است که در بخش داخلی شیار و پوسته آب بند تعبیه می گردد. نوارهای درزگیر در این حالت برای جلوگیری از نشت روغن استفاده می شوند و محل به کارگیری آن ها اغلب موتورهایی است که سرعت، دا و فشار بسیار پایینی دارند.

یکی از کاربردهای اصلی این محصول کمک به محافظت سطح آب بندی به خصوص برای گازها در برابر گرد و غبار است. سرعت حرکت در استفاده از این نوع پکینگ باید بیشتر از 3 متر بر ثانیه نباشد. البته حداکثر سرعت در نظر گرفته شده برای شفت چیزی در حدود 10 متر بر ثانیه است که به کیفیت کار بستگی دارد.

image1643009595pak min

راه تشخیص بهترین پکینگ چیست؟ 

برای انتخاب یک پکینگ مناسب کار خود می توانید موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

هزینه پکینگ ها

برای آب بندی های با عمق کم از پکینگ ها استفاه کنید. چرا که به نوعی منجر به بازگشت سرمایه شما می شوند و هزینه اولیه کمی هم برای آن ها معین شده است.

میزان نشتیی غیر قابل پیش بینی

با وجود انجام آب بندی ممکن است تا کمی نشتی از سیالات یا مواد ارزشمند یا حتی خطرناک داشته باشید. پس در انتخاب و به کارگیری پکینگ ها، حتما به نوع مواد نیازمند به آب بندی توجه داشته باشید.

هزینه و زمان مورد نیاز برای تعویض پکینگ

در ادامه مقاله پکینگ چیست از ثامن تجارت به بررس خرید پکینگ می پردازیم. به عنوان مثال تفاوت پکینگ و کاسه نمد  این است که کاسه نمد ها به عنوان آب بند، هزینه خریداری کمی دارند اما تعویض آن ها آسان نیست و تقریبا زمان بر محسوب می شود. در خرید پکینگ ها و انتخاب آن ها دقت کنید تا به یکباره مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای تعویض نشوید.

خریداری و نصب پکینگ لیست ها

در این مقاله از سری مقالات وب سایت ثامن تجارت در رابطه پکینگ چیست صحبت کردیم. انواع پکینگ پمپ را به شما معرفی کردیم. برای خرید پکینگ ها با در نظر گرفتن قیمت و کارایی آن ها به فروشندگان معتبر مراجعه نمایید. در وب سایت ما به عنوان یکی از وب سایت های معتبر فروشگاهی، محصولات مرتبط با پکینگ و سایر تجهیزات قرار داده شده اند که شما می توانید قیمت آن ها را در بازه زمانی مشخص بر روی نمودار مشاهده نمایید. امیدوارم که با ارائه این مطالب، به پاسخ سوال خود که پکینگ یعنی چه رسیده باشید.

 

سوالات متداول 

تفاوت اورینگ و پکینگ چیست؟

تفاوت اصلی این دو، در شکل ظاهری آن ها می باشد.

به طور کلی پکینگ یعنی چه؟

پکینگ نوعی آب بند قدیمی است که برای سال های پی در پی در کشور مورد استفاده قرار می گرفت است.

منبع : merriam-webster.com

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه