مشاوره و فروش
02191003181

لوله مانیسمان چیست؟ (استاندارد لوله مانیسمان + جدول لوله)

852350 image1643354788
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
1 بازدید

لوله مانیسمان چیست و در کجاها به کار می رود؟ به طور کلی در شرایطی که فکر می کنید نیاز است تا از یک لوله محکم و بادوام استفاده کنید، می توانید روی لوله مانیسمان حساب کنید. علاوه بر این می توانید برای انتقال سیالاتی که حساس هستند از این نوع لوله بهره بگیرید. با توجه به مشخصات فنی لوله مانیسمان، انواع گوناگونی از این لوله موجود است و بر این اساس برای لوله مانیسمان رده بندی هایی در نظر گرفته شده. ما در این مقاله از سایت ثامن تجارت ضمن معرفی لوله مانیسمان، رده های مختلف آن را نیز معرفی می کنیم. این که مناسب ترین راه برای اطلاع قیمت لوله مانیسمان چیست هم در همین مقاله بیان خواهد شد.

لوله مانیسمان چیست؟ 

سایز لوله های مانیسمان در رده های مختلف آن، متفاوت است. از طرفی دیگر با توجه به وجود تفاوت در سایر مشخصات فنی رده های این لوله از جمله ضخامت، قیمت این رده ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. برترین ویژگی لوله مانیسمان، مقاومت آن در برابر خوردگی و سایش است. همین ویژگی سبب شده تا از لوله برای مصارف مختلف از خانگی گرفته تا کارخانه ها، استفاده شود. در ادامه در مورد سایر ویژگی های این لوله، رده بندی و همچنین کاربرد لوله مانیسمان، مطالب را ارائه خواهیم کرد.

تست لوله مانیسمان چیست؟

شاید نام عملیات تست لوله مانیسمان به گوش تان رسیده باشد. این تست ها بر روی لوله انجام می شود تا صحت لوله و همچنین اطمینان از برآورده شدن نیازهای مشتریان با آن، بررسی شود. به طور کلی چهار مدل تست بر روی لوله مانیسمان انجام می شود که عبارت است از:

  • تست سختی
  • تست کشش
  • تست فشار و هیدراستاتیک
  • تست خوردگی

انجام این تست ها منجر به تضمین کیفیت محصول و ارائه آن به مشتریان می شود.

استاندارد لوله مانیسمان چیست؟

استانداردها و گواهی نامه های متعددی برای لوله مانیسمان تعریف شده است تا به استناد به آن ها بتوان مناسب ترین لوله را خریداری نمود. از طرفی این الگوها، چراغ راهی برای تولیدکنندگان است تا بتوانند محصول با کیفیت و متناسب با اتصالات لوله و محیط های مختلف کار را تولید نمایند.

به طور کلی دو استاندارد مطرح در تولید لوله مانیسمان عبارت اند از:

  • استاندارد ASME B36.10 که برای لوله های فولادی تعریف شده است
  • استاندارد ASME.B36.19 که برای لوله های استیلی تعریف شده است

موارد مطرح در این استانداردها، سایز، ابعاد و قطر لوله ها است که به عنوان معیارهایی برای تعیین رده های مختلف و تعریف این الگوها شناخته می شوند.

رده بندی لوله مانیسمان 

در این بخش از مقاله “لوله مانیسمان چیست” تلاش می کنیم تا رده های مختلف این نوع لوله را معرفی نماییم.

رده 20 لوله مانیسمان 

ضخامت این نوع لوله در بازه 2 میلی متر تا 6 میلی متر تعیین شده و سایز آن چیزی در حدود یک تا 12 اینچ است. در مورد وزن این لوله هم باید گفت که گاهی تا حدود 300 کیلوگرم هم محاسبه شده است.

رده 40 لوله مانیسمان

برای سایز لوله مانیسمان رده 40 بازه ای از 1 تا 12 اینچ تعریف شده است. ضخامت این نوع لوله نیز 2 تا 10 میلی متر است. از طرفی وزن لوله مانیسمان در این رده تا حدود 500 کیلوگرم هم می تواند باشد.

رده 80 لوله مانیسمان چیست 

در خصوص این نوع لوله و همچنین لوله مانیسمان رده 40 در مقالات دیگری از وب سایت ثامن تجارت به شکل مفصل توضیحاتی را ارائه می دهیم. این نوع لوله ها در ضخامت 3 میلی متر تا 9 میلی متر تعریف شده اند. وزن این لوله ها حدودا در بازه 9 کیلوگرم تا 150 کیلوگرم قرار می گیرد. همچنین سایزهای متنوعی نیز برای این نوع لوله در نظر گرفته شده است.

لوله مانیسمان رده 120 

این لوله با ابعاد مورد درخواست مشتری و طبق سفارشات رسیده به تولیدکنندگان، ساخته می شود. وزن لوله مانیسمان رده 120 تا حدود 700 کیلوگرم هم می تواند تعیین شود.

لوله مانیسمان رده 160 

آخرین رده از لوله های مانیسمان رده 160 آن است. وزن و سایر مشخصات فنی دیگر این نوع لوله در مقایسه با سایر رده ها، بسیار بالاتر در نظر گرفته شده است.

لوله مانیسمان رده

کاربرد لوله مانیسمان 

آنالیز لوله مانیسمان در مقاله “لوله مانیسمان چیست” از سایت ثامن تجارت به این جا رسید که انواع مختلف از رده های آن را معرفی نمودیم و توضیحات ساده ای را هم در مورد ماهیت این نوع لوله بیان کردیم. در این بخش به کاربرد لوله مانیسمان اشاره می کنیم.

  • استفاده از لوله مانیسمان برای خطوط فشار قوی
  • استفاده از نوع استیل این لوله برای خطوط صنایع غذایی و دارویی
  • لوله مانیسمان برای ساخت خطوط هیدرولیک
  • به کارگیری این نوع لوله در صنایع پتروشیمی و انتقال نفت و گاز

همه انواع لوله های مانیسمان که مطابق با استانداردهای بیان شده در بخش بالای همین مقاله ساخته شده باشند، امکان به کارگیری در این بخش ها و صنایع را دارا می باشند. برای مشاهده محصولات و استعلام قیمت لوله مانیسمان می توانید همین الان به وب سایت ثامن تجارت مراجعه نمایید.

منبع : mannesmann-stainless-tubes.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه