مشاوره و فروش
02191003181

لوله مانیسمان رده 80 چیست؟ تفاوت رده 40 ولوله رده 80 چیست

852350 image1643354091
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
9 بازدید

لوله مانیسمان رده 80 چیست: در میان انواع لوله های مانیسمان، رده 80 آن داای کاربردهای گسترده هستند. به همین دلیل این نوع لوله در میان صنعت گران و افراد اهل فن تا حدودی شناخته شده تر است. در مقالات دیگری از وب سایت ثامن تجارت به آنالیز لوله مانیسمان پرداختیم و گفتیم که لوله مانیسمان رده 40 چیست. در این مقاله هم تلاش داریم تا به شما بگوییم که مشخصات و به خصوص ضخامت لوله رده 80 به چه میزانی است. در ضمن این مقاله با نحوه خرید لوله مانیسمان رده 80 هم آشنا خواهید شد و به این ترتیب می توان گفت که با مطالعه نوشتار حاضر، به اطلاعات کاملی در مورد این محصول دست یافته اید.

لوله مانیسمان رده 80 چیست؟ 

لوله های مانیسمان با توجه به استانداردهای تعریف شده و با مشخصات فنی مختلف ساخته می شوند. هر لوله از این نوع با توجه به همین مشخصات در یکی از رده های آن، جای می گیرد. لوله مانیسمان رده 60 به طور معمول کم ترین میزان استفاده را دارد. تا جایی که به میزان کم تری هم تولید می شود. اما لوله های مانیسان رده 40 و 80 به شکل قابل توجهی مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله ها می توانند در بخش های مختلف صنعت و یا حتی در بخش خانگی، نقش مهمی را رای انتقال گاز و سیالات ایفا نمایند.

مشخصات فنی لوله مانیسمان رده 80

عدد 80 در این لوله در واقع یک شماره از جدول استاندارد ASMW B36.10 است. لوله مانیسمان به طور کلی یک لوله بدون درز شناخته می شود. به این معنا که دارای محل اتصال یا نقطه جوشی در سرتا سر بدنه خود نمی باشد. این نوع لوله قادر است میزان فشار بالایی را تحمل کند. از این رو به عنوان یکی از پرکاربردترین لوله ها در صنایع مختلف شناخته می شود. مشخصات فنی این لوله را در ادامه به شکل موردی بیان کرده ایم تا شما درک بهتری از این محصول داشته باشید. این موارد عبارت اند از:

  • رده 80 لوله مانیسمان بدون درزجوش است
  • وزن این لوله تقریبا در بازه 10 کیلوگرم تا 792 کیلوگرم قرار می گیرد.
  • وزن لوله ها از جمله محصول مورد نظر به شکل مستقیم بر روی قیمت آن تاثیرگذار است.
  • سایز این رده از لوله مانیسمان از 1.2 اینچ تا 24 اینج متغیر است. در این سایز لوله بدون درز خواهد بود. اما اگر سایز لوله 28 اینچ باشد، این لوله را به شکل درزدار می سازند.

به طور کل وزن لوله مانیسمان بر اساس فرمول زیر محاسبه می شود:

قطر خارجی لوله (میلی متر) * ۱۴۷ * ضخامت لوله (میلی متر) تقسیم بر ۱۰۰۰= وزن شاخه ۶ متری

تفاوت رده 40 و لوله مانیسمان رده 80 چیست

بعد از این که به شما گفتیم لوله مانیسمان رده 80 چیست نوبت به بیان تفاوت این رده از لوله های مانیسمان با یکی از پر کاربردترین رده های این نوع لوله یعنی رده 40 می رسد.

این دو لوله از جهات مختلفی شباهت زیادی به یکدیگر دارند به همین دلیل است که گاهی می توان از آن ها به جای هم استفاده نمود . حتی در برخی از موارد با هم اشتباه هم گرفته می شوند. اما اگر به مشخصات فنی آن ها دقت کنیم، متوجه وجود تفاوت هایی می شویم که این بخش از مقاله را به بیان همین تفاوت اختصاص داده ایم. این تفاوت ها عبارت اند از موارد زیر:

  • اساسا در پروژه هایی که قرار است لوله فشار بالایی را تحمل کنند، انتخاب لوله مانیسمان رده 80 معمول تر است.
  • در پروژه هایی که لوله تحت دمای بالا قرار می گیرد، توجه افراد به سمت استفاده از لوله رده 80 به جای لوله های رده پایین تر نظیر، لوله مانیسمان رده 40 جلب می شود.
  • لوله های رده 80 برای محیط های رو باز و در فضای آزاد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • اگر لوله ها قرار باشد در معرض هوای آزاد و به خصوص رطوبت قرار بگیرند، به کارگیری لوله مانیسمان رده 80 مناسب تر است.

قیمت لوله مانیسمان رده 80

در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت با نام “لوله مانیسمان رده 80 چیست”، تلاش کردیم تا هر آن چه را لازم است در مورد این رده از لوله ها بدانید را مورد بررسی قرار دهیم. آنالیز لوله مانیسمان فقط به همین رده ختم نمی شود به همین دلیل در سایر مقالات این وب سایت در مورد انواع دیگر این رده ها هم توضیحاتی بیان شده است. شما می توانید با بررسی سایت ما ضمن شناخت انواع لوله مانیسمان، در مورد قیمت آن ها نیز کسب اطلاع نموده و در صورت تمایل برای خرید آنلاین لوله مانیسمان اقدام نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه