مشاوره و فروش
02191003181

میلگرد frp چیست؟ معرفی و مشخصات کامل

852350 image1668181648
3 اردیبهشت 1402
6 بازدید

یکی از متداول ترین نوع سوالاتی که این روز ها از کارشناسان گروه صنعتی ثامن تجارت پرسیده می شود در این است که میلگرد frp چیست و در مقایسه با انواع دیگر میلگرد ها چه تفاوت هایی دارد که باید گفت این نوع میلگرد دارای وزنی مناسب و مقاومتی بالا بوده است که در ادامه بیشتر به بیان آن می پردازیم. شما می توانید از طریق سایت ثامن تجارت اقدام به خرید میلگرد نمایید و خرید خود را بدون واسطه و مستقیم انجام دهید.

میلگرد frp چیست؟

میلگرد frp یک نوع پلیمر مسطح شده می باشد با الیاف می باشد که در اصل یک نوع میلگرد کامپوزیتی می باشد. عناصر تشکیل دهنده این نوع میلگرد، فیبر و رزین ماتریکس می باشد که در اصل فیبر ها یا الیافی که در ساخت میلگرد ها نقش دارند از جنس کربن، شیشه، آرامید و بازالت هستند. همچنین مایع استفاده شده ای که از جنس رزین می باشد تشکیل شده از پلی استر، اپوکسی، وینیل استر نیز هستند. استفاده از رزین سبب شده است تا پیوستگی و محافظت و انتقال بین بار های الیاف به وجود بیاید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که میلگرد frp در محیط های اسیدی و خورنده دچار آسیب نیز نمی شود که در اصل این نوع میلگرد های کامپوزیتی بر خلاف میلگرد های فولادی بوده اند و همچنین بهترین جایگزین برای مسلح کردن بتن نیز می باشند. یکی از ویژگی های مثبت و خوب میلگرد کامپوزیتی در این است که در برابر حمله سولفات ها و کلرید ها مقاوم می باشند.

یکی از معضلاتی که همواره افراد با آن دست و پنجه نرم می کردند، معضل زنگ زدگی و خوردگی میلگرد ها فولادی بوده است که امروزه حتی در سکوهای نفتی نیز می توان از میلگردfrp استفاده نمود به گونه ای که مشکل خوردگی میلگرد ها حل شده است.

انواع میلگردfrp:

قبل از اینکه برای ساخت سازه های بتنی خود از میلگرد FRP استفاده کنید بهتر است که انواع میلگرد frp را بشناسید و با توجه به ویژگی های آن اقدام به خرید میلگرد frp نمائید. با این کار شما می توانید با توجه به نظر طراح کار خود، بهترین قابلیت ها و کاربرد ها را برای مصرف بکار ببرید. یکی از ویژگی های بی نظیر میلگرد کامپوزیتی در این است که دارای مقاومتی طبیعی هستند و در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند.

  1. میلگرد frp تقویت شده با الیاف شیشه
  2. میلگرد frp تقویت شده با الیاف کربن
  3. میلگرد frp تقویت شده با الیاف آرامید

قیمت میلگرد frp

همانطور که می دانید تا چند سال پیش قیمت میلگردfrp دارای نوساناتی بوده است که امروزه این مشکل تا حد زیادی حل شده است چرا که در ایران نیز اقدام به تولید میلگردfrp نموده اند که دستخوش این تولیدات داخلی، قیمت پایین و مقرون به صرفه تر نیز می باشد که در اصل تولید میلگرد کامپوزیتی تحت تاثیر صنعت نانو و رزین اپوکسی نیز می باشد. از جمله عوال تاثیر گذار در قیمت میلگردfrp روند عرضه و تقاضا و هزینه مواد اولیه می باشد که با خرید بدون واسطه، مسلما فروش میلگرد کامپوزیت با قیمتی مناسب تر صورت می گیرد.

میلگرد frp چیست

کلام آخر

جهت اطلاع از قیمت فروش میلگرد کامپوزیت می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت اقدام به خرید میلگرد frp نمائید و به دلیل خرید مستقیم از تولید کننده هزینه کمتری در قبال خرید میلگرد پرداخت کنید. شما با خرید از فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت می توانید تمامی خرید های خود را مستقیم از تولید کننده انجام داده و به خرید انواع مصالح ساختمانی پرداخته و از قیمت روز میلگرد نیز مطلع شوید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه