مشاوره و فروش
02137163

فلنج چیست و انواع آن

فلنج چیست و انواع آن
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
16 بازدید

فلنج، یکی از وسایلی است که در تجهیزات لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با فلنج چیست؟ انواع فلنج، ویژگی ها و کاربردهای آن با شما صحبت کنیم.

فلنج چیست؟

اگر می خواهید بدانید که فلنج چیست و چه کاربردی دارد پیشنهاد می کنیم تا این مقاله از وب سایت ثامن تجارت را از دست ندهید. آن چه که در این مقاله به شما گفته می شود تمام اطلاعاتی است که باید در مورد این محصول بدانید. مشخصات فنی و این که فلنج موتور چیست و همچنین اطلاعاتی از فلنج ماشین و قیمت گسکت لاستیکی در این مقاله در اختیار شما قرار داده می شود. به طور کلی فلنج جزء اتصالاتی است که در صنایع مختلف به کار می روند و به دلیل این که به راحتی قابل استفاده هستند، مورد توجه قرار می گیرند. به خصوص در مورد باز کردن این لوله ها کهبه راحتی قابل انجام است و نیاز به دستگاه یا اعمال فشار و نیروی زیادی ندارد.

اتصالات فلنجی را می توان در برخی از موارد به جای اتصالات جوشی مورد استفاده قرار داد. به طور کلی روش های مختلفی برای ایجاد اتصال میان بخش های یک سازه و به خصوص اتصال لوله ها به یکدیگر وجود دارد. به عنوان مثال برای اتصال لوله به تجهیزات دیگری نظیر پمپ ها و لرزه گیر. اما چرا اتصالات فلنجی تا این حد مورد توجه قرار می گیرد و در چه جاهایی بهتر است تا آن را به کار بگیریم. در باره این موارد در ادامه همین مقاله صحبت خواهیم کرد.در اینجا بهتر است در مورد ویژگی های ظاهری این محصول مواردی را بیان کنیم. به عنوان مثال این که این قطعات شکل دیسکی دارند و استفاده از آن ها به شکل جفتی است و نه به صورت تکی. این محصول با استفاده از انواع پیچ و مهره در جای خود قرار می گیرند.

فلنج چیست و چه کاربردی دارد

اتصالات فلنچی چه ویژگی هایی دارند؟ 

ویژگی های مختلف و منحصر به فرد این نوع اتصالات باعث شده تا بتوان برای انوع پروژه ها از آن ها بهره گرفت در این بخش در مورد این که مهم ترین ویژگی های فلنج چیست مواردی را بیان می کنیم. اتصالات فلنجی به راحتی قابل جداسازی هستند. اگر از شما بپرسند که مهم ترین ویژگی فلنج موتور چیست؟در پاسخ می توانید روی این موضوع تمرکز کنید که جداسازی لوله فلنجی بسیار راحت تر سایر اتصالات است. از این رو چه در موتور و چه در ماشین از این نوع اتصالات بیشتر بهره گرفته می شود.

ویژگی انواع 
گردنی مخروطی شکل و متصل به مرکز خود گلودار
یک دیسک برای مسدود کردن مسیر عبور سیالات در انتهای مسیر خط لوله کور
پس از قرار گیری لوله در داخل فلنج های ساکت ولد از بیرون جوشکاری فیلت صورت میگیرد. ساکت ولد
دارای رزوه هایی درون خود و به صورت پیچی به لوله متصل میشود. دنده ای
به وسیله جوشکاری به لوله متصل میشود. اسلیپون
یک شیار بر روی بدنه داردو این شیار یا فرورفتگی درسمت سطح فلنج است. رینگ جوینت

انواع فلنج چیست؟ 

حال نوبت به معرفی انواع فلنج می رسد. ابه طور کلی فلنج ها را می توان به صورت زیر دسته بندی کرده و با این نام ها شناسایی کرد:

فلنج گلودار 

فلنج گلودار که به آن (Weld Neck Flange) هم گفته می شود، در واقع نوعی فلنج با شکل مخروطی است. به بیانی دیگر می توان گفت که این نوع فلنج گردنی به شکل مخلوط دارد و به مرکز خود متصل است.

فلنج کور 

فلنج کور یا (Blind Flange) شبیه به دیسک است و هدف از به کارگیری آن، مسدود کردن مسیر عبور انواع سیالات و به خصوص آب است. این فلنج در انتهای مسیر لوله قرار می گیرد.با توجه به همین موضوع مشخص می شود که چرا فلنج کور برای عبور مایعات مقطعی ندارد. بر خلاف سایر فلنج ها که از این مقطع برخوردار هستند.

فلنج رزوه ای 

فلنج رزوه ای یا (Threaded Flange) هم نوع دیگری از فلنج ها است که لازم است ضمن توضیح این که فلنج چیست، به معرفی آن بپردازیم. فلنج رزوه ای که به ن فلنج دنده ای هم گفته می شود، دارای رزوه ها و محل اتصالاتی است که در درون آن جای گرفته اند و لوله باید به صورت پیچی به آن متصل شود.

فلنج رزوه ای

کاربرد فلنج چیست؟ 

با مطالعه مفاهیم فوق حتما به این درک که فلنج چه ویژگی هایی دارد، رسیده اید. در مورد کاربردهای فلنج و موارد استفاده از آن هم می توان به صورت زیر توضیح داد که:

  • اتصالات فلنجی برای برقراری ارتباط با شیرها و سایر بخش های قابل اتصال به لوله به کار گرفته می شوند. برای این کار معمولا نیاز به تعمیرات و دقت در نگه داری دور از ذهن نیست.
  • به کارگیری در محل هایی که نیاز است تا اتصالات به راحتی و با سرعت بالا انجام شود
  • جهت متصل کردن لوله ها به تجهیزاتی مانند مخزن های تحت فشار، پمپ ها و انواع کمپرسورها

آداپتور فلنج چیست؟

ویژگی های فلنج

در ادامه مقاله “فلنج چیست” و پس از بررسی انواع فلنج در این مقاله وب سایت ثامن تجارت، آداپتور فلنج را به شما معرفی می کنیم. این نوع آداپتور نوعی پلیمر است که به عنوان یکی از انواع اتصالات پلی پروپیلن در لوله کشی ها به کار برده می شود. این محصول مانع از عبور نور از لوله شده که در نتیجه آن امکان رشد میکروارگانیسم ها به صفر خواهد رسید. از طرفی دیگر به افزایش کیفیت فرایند لوله کشی کمک می کنند؛ چرا که دارای خطوط راهنمایی جهت اتصال سریع هستند. برای آگاهی از قیمت واشر لاستیکی نسوز این محصول، آشنایی با مشخصات فنی فلنج ها و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینهبه وب سایت ما مراجعه نمایید.

خرید فلنج در سایت ثامن تجارت

فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان انواع فلنج می باشد. اگر شما هم در زمینه فروش فلنج، مشاوره در زمینه جنس و نوع فلنج و همینطور قیمت فلنج سوالی دارید می توانید با کارشناسان سایت در میان بگذارید.

منبع : ویکی پدیا

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *