مشاوره و فروش
02191003181

فیبر استخوانی چیست؟

852350 image1642245065
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
46 بازدید

فیبر استخوانی چیست: فیبر استخوانی محصولی پر کاربرد در صنایع مختلف الکتریکی و الکترونیکی است. این محصول در دینام ها و سایر بخش های تولیدکننده برق مورد استفاده قرار می گیرد. فیبر استخوانی نخ دار نوعی از این محصول است که در دارای مقاومت و دوام بالایی می باشد. خواص فیبر استخوانی به قدری گسترده است که باعث شده تا از آن به عنوان مهم ترین محصول در نیروگاه های تولید برق یاد شود.در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت می خواهیم در مورد این محصول صحبت کنیم و بگوییم که قیمت فیبر استخوانی و نحوه خریداری ان به چه صورتی است.

فیبر استخوانی چیست؟

در بخش بالا گفتیم که فیبر استخوانی دوام و مقاومت بالایی در برابر فشار و حرارت دارد. اما علت این ویژگی ها چیست؟ قیبر استخوانی از ترکیب ویژه ای ساخته شده است که علاوه بر داشتن این خواص به جذب کم ترین میزان آب توسط این محصول هم منجر شده است. با توجه به کارایی این محصول در صنایع تولیدی و نیروگاه های برق، عدم جذب آب می تواند یک خصیصه خوب برای فیبر استخوانی به شما آید.شباهت فیبرهای استخوانی به فیبرهای نخ دار اغلب مورد توجه قرار می گیرد. برای تولید این محصولات از ورق های رزین استفاده میشود. این ورق ها با پخته شدن در فشاری برابر با 2000 تن، ضمن آغشته شدن با فنولیک، فیبر استخوانی را تشکیل می دهند.

تفاوت فیبر نخ دار و فیبر ستخوانی چیست؟

قبلا هم بیان کردیم که فیبر استخوانی شباهت خاصی به فیبر نخ دار دارد. اما تفاوت این دو محصول را نیز باید در نظر داشت. فیبرهای استخوانی قابلیت پانچ شدن، سوراخ کاری و تراشکار ندارند. در واقع شباهت این دو محصول به دلیل سخت بودن فیبر استخوانی درست مانند فیبر نخ دار است. اما این نوع محصولات برای برش کاری نیاز به دستگاه برش مخصوص دارند. چیزی که فیبر نخ دار به آن نیازمند نمی باشد.

در جدول زیر برخی از ویژگی های این دو محصول با یکدیگر مقایسه شده است:

مقاومت کششی فیبر نخ دار >  فیبر استخوانی
مقاومت خمشی فیبر نخ دار >  فیبر استخوانی
مقاومت ضربه فیبر نخ دار <  فیبر استخوانی
مقاومت فشار فیبر نخ دار <  فیبر استخوانی
جذب آب فیبر نخ دار >  فیبر استخوانی

خواص فیبر استخوانی چیست؟

برخی از مزایا و ویژگی های مثبت فیبر استخوانی در خلال توضیحات ارائه سده در بخش های قبلی مقاله بیان شدند. اما این بخش به طور ویژه به بررسی این ویژگی ها اختصاص داده شده است.

مهم ترین مزایای این محصول عبارت است از:

  • مقاوم بودن در برابر فشارهای مکانیکی
  • مقاومت در برابر فشارهای الکتریکی
  • جذب آب پایین
  • تحمل دما تا 120 درجه سانتی گراد
  • مقاوم بودن در مقابل حلال های قوی شیمیایی و عدم حل شدن در آن ها
  • امکان بهره گیری از محصول در صنایع مختلف

image1642245198 image1642234784What is bone fiber 2 (2)

نحوه عرضه فیبر استخوانی در بازار 

در ادامه مقاله “فیبر استخوانی چیست” نیاز است تا در مورد نحوه توزیع و عرضه این محصول در بازار اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. ضخامت این محصول حدودا برابر با 50 در 50 میلی متر است. ممکن است فیبر استخوانی با ضخامت های دیگری نیز در بازار عرضه شود اما سایز یاد شده، اصلی ترین و متداول ترین سایز برای این محصول ایت.

این محصول را از لحاظ رنگ می تواند به شکل سفارشی سازی شده و به انتخاب مشتری تهیه و عرضه گردد. اما عمده ترین رنگ در نظر گرفته شده برای ین محصول معمولا رنگ های مشکی و قهوه ای تیره است.

کاربرد فیبر استخوانی چیست؟

ما در بخش های قبلی برخی از موارد به کارگیری فیبر استخوانی را به شما معرفی کردیم. این کاربردها عبارت بود از استفاده در دینام ها و مولدهای الکتریکی.

همچنین بیان کردیم که استفاده اصلی فیبر استخوانی در نیروگاه های تولید برق است. در اینجا به شما می گوییم که فیبر استخوانی برای چه موار دیگری کاربرد دارند.

فیبرهای استخوانی در تولیدات و صنایع مختلف از جمله آن چه در زیر آمده به کار گرفته می شوند:

  • صنایع خودرو سازی
  • هوا و فضا
  • مخابرات

قیمت فیبر استخوانی 

قیمت فیبر استخوانی مانند بسیاری از محصولات دیگر به طور دقیق قابل تعیین نیست. به دلیل تورم موجود تنها می توان نمودار قیمت این محصول را در روزهای گذشته بررسی نمود و قیمت حدودی آن را تخمین زد. ما در این مقاله از سایت ثامن تجارت در مورد اینکه فیبر استخوانی چیست و خواص فیبر استخوانی صحبت کردیم. همچنین بیان نمودیم که این محصول برای چه مواردی به کار می رود با فیبر استخوانی نخ دار چه تفاوت هایی دارد.

 

پرسش و پاسخ 

فیبر استخوانی چیست؟

فیبر استخوانی از ترکیب ویژه ای ساخته شده است که علاوه بر داشتن این خواص به جذب کم ترین میزان آب توسط این محصول هم منجر شده است.

کاربرد مهم فیبرهای استخوانی چیست؟

صنایع خودرو سازی

منبع : en.wikipedia.org

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه