مشاوره و فروش
02137163

ورق استیل مشکی چیست و چه کاربردی دارد؟

852350 image1665036346
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
6 بازدید

همانطور که می دانید امروزه سبک زندگی مدرن، مورد پسند بسیاری از افراد می باشد که طرفداران مختص به خود را نیز دارد. به همین جهت استیل مشکی نیز یکی از پر طرفدار ترین استیل ها در صنایع مختلف، علی الخصوص آشپزخانه ها شده است چرا که زیبایی بی نظیری به طراحی کابینت و سینک و… می بخشند. ما در این مقاله ثامن تجارت در این مورد توضیح داده ایم که ورق استیل مشکی چیست و چه کاربردی دارد! جهت خرید ورق سیاه و ورق استنلس استیل نیز می توانید به سایت ثامن تجارت مراجعه کنید.

ورق استیل مشکی چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق استیل سیاه در اصل ورقی است که طی عملیات نورد گرم و در دمای بیشتر از ۱۷۰۰ درجه به تولید رسیده است که برای تولید این نوع ورق استیل سیاه از نورد شدید فشاری استفاده شده است چرا که طی این فرایند خواص فرم پذیری آن بهینه شده است که به آن ورق سیاه و یا ورق فولادی نورد گرم نیز می گویند. سطح خارجی این ورق های سیاه استیل در اثر اکسیداسیون و زنگ زدگی به حالت مات در آمده است و مانند ورق های گالوانیزه دارای سطحی براق نمی باشد.

همانطور که می دانید ورق استیل معمولی که در صنایع مختلف نیز از آن استفاده می کنند، به گونه ای می باشد که ممکن است جای انگشت شما نیز روی سطح آن باقی بماند اما بر خلاف ورق استیل استنلس، باید بگوئیم که ورق سیاه جای هیچ لک و اثری را روی خود باقی نمی گذارد و در نتیجه در آشپزخانه استفاده از این ورق زیاد می باشد. کاربرد ورق سیاه بسیار زیاد است که امروزه تولید کنندگان زیادی از آن استفاده می کنند.

کاربرد ورق استیل سیاه

کاربرد ورق سیاه:

همانطور که عکس ورق سیاه را مشاهده می کنید مسلما متوجه زیبایی بی نظیر این ورق های سیاه شده اید چرا که برای منازل سبک مدرن استفاده از ورق سیاه بسیار کاربردی و رایج می باشد. از دسته کاربرد ورق سیاه عبارتند از:

  • ساخت پروفیل باز، پروفیل بسته و انواع قوطی ها، چهارچوب، برای کاربرد های ساختمانی؛
  • ساخت رینگ برای چرخ ماشین؛
  • ساخت ورق های ساختمانی مانند ورق پانچ؛
  • ساخت گاردریل و تجهیزات کنار جاده ای؛
  • ساخت تجهیزات صنایع فلزی سنگین؛
  • ساخت تانکر و مخزن برای نفت؛
  • ساخت سازه های تجاری و مسکونی.

تفاوت ورق سیاه با دیگر ورق ها:

ورق سیاه از دسته ورق های تولید شده به روش نورد گرم می باشد و از دسته پر کاربرد ترین نوع ورق های فلزی به شمار می رود که از این نوع ورق های سیاه در صنایع و حوزه های مختلف ساختمانی استفاده می کنند. کاربرد ورق سیاه امروزه در صنایع مختلف انقدر زیاد است که دیگر کمتر از معایب ورق سیاه حرفی می زنند چر که از ورق استیل سیاه در کشتی سازی و حتی ساخت اسکله ها نیز استفاده می کنند.

از عمده تفاوت ورق سیاه با دیگر ورق های فولادی در این است که این نوع ورق های سیاه با روش نورد گرم و یا گالوانیزاسیون تولید می شوند و به دلیل زیبایی و لک ناپذیر بودن طرفداران زیادی دارند.

مزایای ورق سیاه:

مزایای استفاده از ورق سیاه بسیار زیاد می باشد، همانطور که ذکر کردیم ورق استیل مشکی چیست و چه کاربردی دارد چند نمونه از مزایای ورق استنلس استیل مشکی را هم بیان می کنیم. اینکه می پرسند ورق گالوانیزه چیست را در مقاله ای دیگر به صورت کامل و جامع توضیح داده ایم تا برای خرید ورق استیل هر نوع این ورق ها را خواستید خریداری کنید.

  1. مقاومت کششی بالا؛
  2. خاصیت چکش خواری بالا؛
  3. استحکام و سختی؛
  4. مقاومت بالا در برابر خوردگی در مقایسه با ورق های روغنی تولید شده با نورد سرد؛
  5. خواص مکانیکی.

ویژگی های استفاده از ورق سیاه

انواع ورق سیاه کدام اند؟

ورق سیاه نیز همانند ورق گالوانیزه، ورق پانچ، ورق رنگی با تنوع بالایی به تولید می رسند که این تنوع بی نظیر ورق های سیاه بر اساس ظاهر، ضخامت، مواد اولیه و آلیاژ ها کاربرد های متفاوتی دارند. در این مقاله ذکر کردیم که ورق استیل مشکی چیست و چه کاربردی دارد و در ادامه انواع آن را نیز نام می بریم.

ورق سیاه کلاف(ورق سیاه رول):

همانطور که از نام آن نیز پیدا است به صورت رول در می آیند و به صورت ورق های یک تکه و قابل برش نیز می باشند که با ابعاد غیر استاندارد نیز به فروش می رسند.

ورق سیاه معمولی:

ورق سیاه st37 و ورق سیاه st52 دارای دو گرید مختلف می باشند که میزان کربن ان ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

ورق سیاه فابریک یا ورق سیاه شیت:

ورق سیاه فابریک یا ورق سیاه شیت از دسته ورق هایی هستند که طبق سفارش مشتریان به تولید می رسند و دارای ضخامتی بیشتر از ۱۵ میلی متر نیز می باشند

کلام آخر:

همانطور که گفتیم ورق استیل مشکی چیست وچه کاربردی دارد، تا الان متوجه شدید که از دسته پر فروش ترین ورق هایی می باشد که در آشپزخانه طرفداران زیادی نیز پیدا کرده اند. با توجه به اینکه کاربرد ورق سیاه را بیان کردیم مسلما با نوع کاربرد و ویژگی های بی نظیر آن نیز آشنا شدید. گروه صنعتی ثامن تجارت از دسته فروشگاه های اینترنتی می باشد که به دلیل فروش مستقیم و بدون واسطه طرفداران زیادی پیدا کرده است. جهت اطلاع از قیمت ورق استیل، قیمت ورق سیاه و یا ورق های رنگی می توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط